پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۱۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
زیاد شدن اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین این سوال را در ذهن مردم و منتقدان این حوزه به وجود می‌آورد که با وجود فعالیت اسنپ، تپسی، کارپینو و ماکسیم؛ دینگ چگونه می‌تواند جای خودش را در بین تاکسی‌های اینترنتی باز کند؟
به گزارش گیتی آنلاین به نقل از راه روز، رونمایی از اپلیکیشن‌های تاکسی یاب پر مدعا این روز‌ها به عادت مردم تبدیل شده است و هر بار یک سرمایه گذار جدید و با کلی ایده متفاوت پا به این میدان می‌گذارد و همه آن‌ها به نوعی از ایده ابتدایی‌ترین تاکسی یاب آنلاین یا همان اسنپ معروف تقلید می‌کنند.

شاید هم دلیل زیاد شدن تعداد اپلیکیشن‌ها سود زیادی باشد که عاید مدیران عامل این شرکت‌ها می‌شود یا اینکه سرمایه گذران هدف دیگری مانند سر زبان افتادن نامشان را در سر دارند.

اینکه تعداد تاکسی‌های آنلاین روز به روز زیاد و زیادتر شود ایرادی ندارد و شاید هم مفید واقع شود ولی مگر ظرفیت شهری پرجمعیت همچون تهران چقدر است که هر روز بر تعداد رانندگان و تاکسیرانان آن افزوده شود؟

همه ما دنبال مقصر برای وضعیت آلودگی هوای پایتخت و حجم بالای ترافیک آن هستیم ولی آیا تا بحال شده به این موضوع فکر کنیم که این احتمال وجود دارد که زیاد شدن تعداد تاکسی‌ها و تاکسی داران شهر تهران یکی از دلایل آن باشد؟

در حال حاضر نام دو تاکسی یاب اینترنتی اسنپ و تپسی برای همه مردم جا افتده و به خوبی به نحوه فعالیت آن واقفند و به نوعی انتخاب اول شهروندان استفاده از خدمات این دو تاکسی یاب پرآوازه برای جابجایی و سفر‌های درون شهری است ولی اینکه هرروز تاکسی یاب جدیدی به این تعداد افزوده شود مسئله‌ای نیست که بتوان نسبت به آن بی تفاوت بود و ساده از کنارش گذشت!

اکنون تعداد تاکسی یاب‌ها به سرعت در حال رشد است و شاید نام بسیاری از آن‌ها تا بحال به گوش مردم نرسیده باشد ولی بد نیست چاره‌ای برای ازدیاد این شرکت‌ها اندیشیده شود؛ اسنپ، تپسی، کارپینو، ماکسیم و حالا دینگ.

از حق نگذریم هر کدام از اپلیکیشن‌ها در زمان رونمایی از یک نوع خدمات نوین صحبت به میان آوردند و شرایط فعالیت برخی از آن‌ها به گونه‌ای بوده که توانسته اند رضایت کامل مسافرین را جلب کنند.

از سویی زیاد شدن اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین این سوال را در ذهن مردم و منتقدان این حوزه به وجود می‌آورد که با وجود فعالیت اسنپ، تپسی، کارپینو و ماکسیم؛ دینگ چگونه می‌تواند جای خودش را در بین تاکسی‌های اینترنتی باز کند؟ آیا محدودیتی برای کنترل افزایش تعداد این شرکت‌ها وجود دارد؟ آیا نهاد یا ارگانی مسئول نظارت بر فعالیت این اپلیکیشن‌های تاکسی یاب است؟

حدود یکماه پیش بود که مراسم رونمایی از تاکسی یاب دینگ با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص ورزشی، هنرمندان و اصحاب رسانه صورت گرفت و این اپلیکیشن نوپا در ابتدای فعالیتش سر و صدای زیادی به پا کرد و مدعی شد که هدفش سهولت در رفت و آمد مسافران و رانندگان است.

دینگ به گفته مدیرانش یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های حال حاضر این حوزه است که با سرمایه گذاری گسترده و استفاده از چهره‌های شاخصی همانند علی دایی که سهام دار بخشی از آن نیز است پا به این عرصه گذاشته و اهداف بلند پروازانه‌ای را در سر دارد.

خالی از لطف نیست که به صحبت‌های علی دایی در مراسم رونمایی از این اپلیکیشن هم اشاره‌ای داشته باشیم که گفته بود پشت این تاکسی یاب تعدادی جوان تحصیل کرده قرار دارند و از آنجایی که بزرگ‌ترین مشکل کشور ما، بیکاری جوانان است، این شرکت می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و ارائه خدمات مطلوب به مردم گامی مفید بردارد و خدمات مناسبی به مسافرین و شهروندان ارائه دهد و به نوعی ایجاد اشتغال کند.

در ادامه این صحبت‌ها امیر مظفر منشوریان، مدیر عامل دینگ هم درباره خدمات و توانمندی‌های دینگ گفته بود که دینگ نسبت به مسافر، راننده، هوای سالم، امنیت و هر موردی که در حوزه حمل و نقل مسافر وجود دارد، تا حد ممکن احساس مسئولیت می‌کند و در وهله اول از رانندگان خواسته با مسافران با احترام برخورد کنند و راننده بومی استخدام کرده و بانوان، ناوگان مخصوص به خودشان را دارند.

البته شایعاتی از اینکه محمدرضا گلزار، چهره مشهور سینمای ایران مدیریت این مجموعه را به عهده دارد هم به گوش می‌رسد که توجه زیادی را به خود جلب کرده و می‌تواند در سرازیر شدن مسافرین و رانندگان به استفاده از این اپلیکیشن تاثیرگذار باشد، ولی اینکه چرا این شرکت علنا اعلام نمی‌کند که سهامدار و مدیرعاملش چه شخصی است جای تعجب دارد و معرفی جوانی تازه کار و گمنام همچون امیر مظفر منشوریان به عنوان مدیرعامل این تاکسی یابی که با ادعای فراوانی به میدان آمده با چه هدفی صورت گرفته است؟ در حالی که محمدرضا گلزار در آخرین کنسرتش به وضوح اعلام کرده بود که قرار است به زودی از برندی جدید به نام دینگ رونمایی کند!

اتفاق عجیبی نیست که ستاره‌های ورزشی و هنری ایران به شاخه‌های گوناگون ورود و هر بار بر روی یک برند جدید با هدف خودنمایی و کسب سود بیشتر سرمایه گذاری کنند، ولی اصولش این است که به صراحت اعلام شود که دقیقا بر روی چه بخشی سرمایه گذاری کرده اند و چه نقشی در آن شرکت‌ها و موسسات ایفا می‌کنند؟

جدای از این مسائل مدیران این شرکت مدعی شده اند که دینگ برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها شرایطی را برای راننده فراهم کرده تا هزینه استهلاک خودرو از لنت ترمز تا روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر بنزین و لاستیک بر اساس مسافتی که رانندگان طی می‌کنند به آن‌ها پرداخت می‌شود و به نحوی از این طریق از راننده هایش حمایت می‌کند و استهلاک را برای راننده به صفر می‌رساند که چنین عملی به نفع رانندگان است و می‌تواند در افزایش تعداد آن‌ها و سرازیر شدن راننده‌های سایر اپلیکیشن‌ها به این تاکسی یاب تازه وارد موثر واقع شود چرا که این اقدام وسوسه انگیز دینگ موجب می‌شود رانندگان تمایل به عضو شدن در این تاکسی یاب را داشته باشند و بازار سایر اپلیکیشن‌ها را کساد کند.

از سویی دیگر بنا به گفته‌های مسئولین اجرایی این اپلیکیشن خدمت جدیدی در این سرویس وجود دارد که آن را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده و امکان رزرو خودرو برای مسافر فراهم شده تا در شرایط اضطراری بتواند به سرعت خودروی مورد نظر خود را انتخاب و سفرش را انجام دهد و به نوعی مدیریت سفر را تحت کنترل داشته باشد. از حق نگذریم فراهم کردن چنین امکانی و فعال کردن گزینه رزرو توسط این تاکسی یاب اقدامی مفید است و می‌تواند در جذب مسافر موثر واقع شود.

علاوه بر این گزینه هایی، چون دُنگی هم در این اپلیکیشن وجود دارد و در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک امکانی فراهم شده تا چندین مسافر که مقصد مشابهی دارند از یک اتومبیل استفاده کنند و هزینه جابجایی برای مسافر کمتر شود. ولی نکته‌ای که درباره این اپلیکیشن وجود دارد این است که سطح کیفی برنامه آن نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه بسیار پایین‌تر از حد انتظار است.
نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: