پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۱۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با حضور اساتید، صاحب نظران و برخی ازمسئولان وعلاقمندان به این حوزه روز دوشنبه 30 مهرماه درمحل همایش های سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران با رویکرد "روابط عمومی وآینده " برگزارشد.

به گزارش ستاد خبری سمپوزیوم، دراین مراسم  دکتر مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی درمراسم افتتاحیه این سمپوزیوم ضمن تاکید بر لزوم توجه مسئولان به موضوع روابط عمومی گفت: دست اندرکاران روابط عمومی بایدخارج از دیدگاه های جناحی به جهان نگری  دست یابندواگر امروز قدرت ها نمی توانند به راحتی رفتار ظالمانه خودشان را ادامه دهند، بخاطر قدرت رسانه ها و روابط عمومی است.

وی براهمیت نقش تبلیغات درجوامع مختلف اشاره کرد وگفت: تنها تبلیغ صرف وانبوه درجهت راضی نگه داشتن مخاطب کافی نبوده و مدیران روابط عمومی باید به موضوع مشتری مداری توجه ویژه داشته باشند ونیازهای ذهنی و روانی آنها رانیز برطرف نمایند.

هوشمندسفیدی دبیرکل این سمپوزیوم درابتدای مراسم برلزوم برقراری ارتباط موثرمیان مسئولان و افکارعمومی ازطریق قابلیتهای روابط عمومی و رسانه ها به خصوص درشرایط حساس کنونی تاکید کردوگفت:دراین مقطع دشواری که اکنون کشور قرار گرفته لازم است فعالان حوزه ارتباطات و روابط عمومی به شکلی نظام مند و خود باورانه ترافکارعمومی را که آماج یک جنگ رسانه ای شدید قرارگرفته است آگاه نمایند.

وی با اشاره به تحولات فزاینده ای که درحوزه ی اطلاع رسانی به خصوص درفضای مجازی درحال شکل گیری است ، افزود: نباید به بد خواهان ازجمله همین آقای ترامپ اجازه داد که امنیت روانی جامعه دچارآسیب شود، این کار نه با سکوت روابط عمومی ها ،بلکه با اطلاع رسانی بهنگام و آگاه سازی افکارعمومی نسبت به مشکلات و واقعیتهای موجود و درانداختن طرح های کارشناسان برا ی حل این مشکلات قابل اجرا است.

خانم دکتراشرف بروجردی رییس سازمان اسنادوکتابخانه ملی نیزدراین  مراسم گفت: روابط عمومی صرفاً بحث تبلیغات نیست بلکه مبنای گفت وگوی افراد با یکدیگر وتعامل در جهت کاهش آسیب های جامعه و فرهنگ سازی است که از دل روابط عمومی ها بیرون می آید.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه ما روابط عمومی ها رسالت سنگینی دارند که منتهی به تغییررفتاروجهت دهی برای تغییردرسرنوشت آینده جامعه است..

درادامه  مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهرتهران نیزدراین مراسم نگاه یک طرفه مدیران به روابط عمومی را مردود دانسته وجایگزین کردن طرح دوسویه درروابط عمومی رابا رویکرد تعاملی و تفاهمی به جای رویکرد یک طرفه تاکیدکرد وگفت: روابط عمومی باید دیدگاه سازمان را به جامعه منتقل و دیدگاه مردم را به مسئولان  انتقال دهد.

در بخش علمی سمپوزیوم ،خانم دکترجک لین پورسل عضوهیات مدیره انجمن بین المللی روابط عمومی ازکشورایرلند ضمن  ابراز خرسندی از حضور دراین مراسم در تهران گفت: امروزه دنیای مجازی درمقابل روابط عمومی ها قدعلم کرده  و ناچار به ورود به یک دوره جدید از حرفه ای گرایی در روابط عمومی  هستیم و مطالعات موردی و تحقیقات دراین راستا نشان می دهد که روابط عمومی ها ی موثر چقدر توانسته اند در ساختن جهانی بهتر مفید واقع شوند.

وی افزود: امروزه درجهان ما با جمعیت حدود هفت میلیارد و 700 نفر، با انبوهی از مخاطبان مواجه ایم که درحال انتشار و پمپاژانبوهی از ازداده های نادرست در زمینه های مختلف هستند که این اگرچه تاسف باراست اما وظیفه روابط عمومی ها دراین زمینه روشنگری وپاسخگویی به ابهاماتی است .

همچنین دکترنزهت هانزادیوراز دانشگاه استانبول،دکتر مهدی نادری منش،دکترهادی خانیکی،دکترداود زارعیان،دکترمحمدمهدی فتوره چی،دکترسیدمحمدموسوی ودکتراحمدمهدیان مقالات علمی خودرا درحوزه روابط عمومی با رویکرد آینده ارائه کردند.

دربخش جشنواره برترین ها نیز از مدیران،کارشناسان وروابط عمومی های فعال به شرح زیر تقدیر وتجلیل به عمل آمد. 

بخش ملی رشته اطلاع رسانی: بانک سرمایه(مونسان)، سازمان بنادر و دریانوردی(رحمتی)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای(فخاران)

بخش استانی رشته اطلاع رسانی: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران(موسوی)، شرکت عمران شهر جدید صدرا(شریفی)، شهرداری کرج(موسوی)

 

بخش ملی رشته ارتباطات رسانه ای: هواپیمایی کشوری(جعفرزاده)، سازمان خصوصی سازی(سبحانی)

بخش استانی رشته ارتباطات رسانه ای: دانشگاه علوم پزشکی زنجان(رحمانی)، مجتمع مس شهر بابک(محمدی)، اداره کل راهداری خراسان شمالی(نودهی)

بخش ملی رشته پژوهش های ارتباطی: بنیادمستضعفان (امیدی)،آلومینای ایران(قلعه نوعی)

بخش استانی رشته پژوهش های ارتباطی: استانداری تهران(صبوری)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی(علی پور)، شرکت عمران شهر اندیشه(ایمانی)

بخش ملی رشته برنامه ریزی ارتباطی: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور(بومیان)، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا(محمودی)، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(کریمی)

بخش استانی رشته برنامه ریزی ارتباطی: شهرداری رشت(قدیمی)، سازمان بهشت زهرای تهران(پورناصرانی)

بخش ملی رشته مدیریت راهبردی روابط عمومی: وزارت کشور(شجاعی کیاسری)، ستاد اجرایی فرمان امام(ملکی)

بخش استانی رشته مدیریت راهبردی روابط عمومی: شرکت توزیع نیروی برق اصفهان(علی اکبری)، فولاد خوزستان(فروغی نیا)، شرکت برق استان اصفهان(رمضانی)

بخش ملی رشته تکریم ارباب رجوع: صندوق بازنشستگی کشوری(افشار)، وزارت راه و شهرسازی(بی نیاز)

بخش استانی رشته تکریم ارباب رجوع: اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر(حیدری)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان(ذوالفقارپور)، شرکت فولاد هرمزگان(صفریان)،اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان(بابایی)

بخش ملی رشته مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص: شرکت توانیر(قاسمی)، بیمه ملت(جمشیدیان)

بخش استانی رشته مهندسی فرهنگی و توسعه فرهنگ خاص: شرکت توزیع برق استان خوزستان(حدادی)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد(مشرف)، مجتمع مس سرچشمه(سرافرازی)

بخش ملی رشته ارتباطات الکترونیک: بانک ملی ایران(حسینی)

بخش استانی رشته ارتباطات الکترونیک: مجتمع مس سونگون(نجفی)، سازمان نوسازی شهرداری تهران(پور آذری)، شرکت برق منطقه ای زنجان(غلام آزاد)

بخش ملی رشته خلاقیت و نوآوری: شرکت پست(ترابی)،پتروشیمی خلیج فارس(گلی)

بخش استانی رشته خلاقیت و نوآوری: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان(ذوالفقارپور)، شرکت فولاد کرمان( ملک قاسمی)، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر(دروی)، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان(عفت زاده)

 

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: