پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۱۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
معاون امور اقتصادی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان:
امیری معاون امور اقتصادی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در همایش گمرک انجمن علمی دانشگاه هرمزگان گفت:بندرعباس و هرمزگان بزرگ است اما نگاه مسئولان به آن تنگ نظرگونه می باشد، این استان بزرگترین نقش در اقتصاد کشور را دارد ولی تاثیرات آن در استان و شهر بندرعباس کمتر مشاهده می شود و این حرف بنده تنها با مقایسه شهر های بندری با هرمزگان قابل استناد می باشد. پنجاه و چهار درصد از اقتصاد کشور وابسته به بندر شهید رجایی است و اینجا صحبت از 20 هزار نیروی انسانی شاغل در این مجموعه بندری و تجاری است. و باید مورد توجه قرار گیرد.

گیتی آنلاین-امیری معاون امور اقتصادی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در همایش گمرک انجمن علمی دانشگاه هرمزگان گفت:بندرعباس و هرمزگان بزرگ است اما نگاه مسئولان به آن تنگ نظرگونه می باشد، این استان بزرگترین نقش در اقتصاد کشور را دارد ولی تاثیرات آن در استان و شهر بندرعباس کمتر مشاهده می شود و این حرف بنده تنها با مقایسه شهر های بندری با هرمزگان قابل استناد می باشد. پنجاه و چهار درصد از اقتصاد کشور وابسته به بندر شهید رجایی است و اینجا صحبت از 20 هزار نیروی انسانی شاغل در این مجموعه بندری و تجاری است. و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بار مسئولیتی که بر عهده استان قرار دارد نسبت به تعهدات مسئولان بالا دستی بسیار زیاد است. لزوم داشتن نگاه ویژه به استان هرمزگان احساس می شود.

معاون امور اقتصادی اداره بنادر گفت: جوانان استان باید مطالبه کنند و حقوق خود را تحقق ببخشند.

بنده به عنوان  معاونت اقتصادی بندری اداره بنادر وظیفه سرپا نگه داشتن شرکت های پیمانکار و اینکه تعدیل نیرو  در این شرایط نداشته باشند را بر عهده دارم و مهمترین هدفی است که برای ما در این معاونت تعریف شده است.

وی افزود: با تصمیم گیری هایی که انجام شد در تلاش هستیم بار ترانزیتی را به سمت بندرعباس و اسکله شهید رجایی سوق بدهیم که علاوه بر کمک به ادامه کار شرکت های همکار یک بازار جدید را نیز ایجاد کنیم.

امیری گفت: هدف ما تسهیل کردن روند بارگیری و تخلیه کشتی ها و ادامه زنجیره اقتصادی است. با توجه به تحریم هایی که صورت گرفته است فرایندهایی را تعریف کنیم  که بازار در ثبات قرار داشته باشد.

ما دو هدف بلند مدت و کوتاه مدت داریم برای اینکه اهداف بلند مدت را محقق کنیم در واقع تعاملی داریم و مخواهیم بازار ها و مسیر های جدیدی را برای تجارت باز کنیم در این راستا برای اینکه ادای دینی کرده باشیم به استان هرمزگان و کشور و تعادل بین کشور و استان و جلوگیری از قطبی شدن اقتصاد بندری از محل درآمد ها را در برنامه های تدوین شده خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد برای تحقق اهداف بلند مدت تجهیزات جدید وارد بندر شهید رجایی شده است  حدود 12 "گنتی کرین"  ارزش این محموله 250 میلیون یورو می باشد که خود این امر نوید ایجاد اشتغال را می دهد البته این تجهیزات را دولت وارد کرده است و در اختیار بخش دولتی برای بهره برداری قرار داده است.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار ندای هرمزگان برای توسعه بنادر شرق و غرب استان هرمزگان گفت: در خصوص سواحل مکران طرح جامع دارد و هدف اصلی ما توسعه ساحل جاسک است سمت غرب استان نیز بندر "شیو" را داریم و از اولویت های توسعه در غرب استان است چون کوتاه ترین مسیر ترانزیت کالا به قطر است.

در بحث توسعه بخش گردشگری اهدافی را دنبال می کنیم این است که به سمت ایجاد اشتغال حرکت کنیم برای نمونه جابجایی حدود 8 هزار گردشگر در مسیر بندرعباس به جزیره هرمز بود که در یک روز انجام شد. اگر مقایسه ای داشته باشیم با 10 سال گذشته متوجه حجم و بزگی و اهمیت کار در اداره بنادر در حوزه گردشگری خواهید شد.

این نشان می دهد که نقشه راه و تامین امکانات خدماتی در این حوزه بسیار گسترده بوده است البته ما در تلاش هستیم شناورها را بروز کنیم.همچنین تغییر روند شناورهای سنتی بسیار هزینه بر و سخت بود برای ما و فشار زیادی را به اداره بنادر استان تحمیل کرد.

در رابطه با غرق شدگی برخی شناورها گفت: هر شناوری که ساخته می شود یک ظرفیت دارد یا GTدارد یا MT و خالص ظرفیت بارگیری برای آن مشخص می شود و بر اساس خالص ظرفیت باید اقدام به بارگیری شود.ولی لزوما هر حادثه ای که رخ می دهد مرتبط با ظرفیت بارگیری نیست و موادی همچون شرایط جوی، چینش بار و توانمندی خدمه در کنترل شناور نیز حائز اهمیت است.

معاون امور اقتصادی اداره بناد در ادامه گفت: باید از نیروهای جوان در صنایع دریایی، استفاده از شناورهای بروز تر در مبادلات تجاری خود استفاده کنیم تا سوانح کاهش یابد و همچنین  در مبادلات تجاری نیز موفقیت هایی حاصل شود.

وی در پایان گفت ما باید در مراکز علمی و صنعتی و دریایی زمینه را برای ورود نیروهای متخصص فراهم کنیم تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

دکتر بیابانی معاون دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه هرمزگان نیز در همایش "گمرک" انجمن علمی مدیریت بازرگانی گفت: در دانشگاه باید فضای رقابتی برای دریافت دانش نوین ایجاد شود و دانشجویان باید برای پیشرفت رقابت کنند.

وی افزود ایجاد فضای رقابتی در کسب دانش و مهارت می تواند یکی از اهداف انجمن های علمی دانشگاه ها باشد زیرا دانشگاه وظیفه توسعه علمی را بر عهده دارد.

دکتر بانشی مدیرگروه رشته مدیریت امور گمرک دانشگاه هرمزگان نیز بیان داشت: افزایش مهارت و توانمندی در حوزه گمرک و صنعت دریا باید افزایش پیدا کند تا نیروهای تربیت شده مورد پذیرش بازار کار واقع شوند زیرا بازار کار نیرو را با مهارت می خواه و نه با مدارک تحصیلی.

سونا عطایی نائب دبیر انجمن علمی مدیریت امور گمرکدانشگاه هرمزگان نیز در گفتگو با ندای هرمزگات تصریح کرد: اهمیت صنعت دریانوردی و وابستگی آن به نیروی متخصص بر کسی پوشیده نیست از این رو دانشگاه باید نیروی متخصص برای ورود به بازار کار ایجاد کند و این کار باید با مشارکت دانشجویان، دانشگاه و صنعت صورت گیرد. نقش انجمن های علمی نیز ایجاد ارتباط دانشجو با دانشگاه است و نقش دانشگاه نیز ارتباط دادن صنعت با دانشجو و بخش علمی جامعه می باشد.

عالیه کمالی دبیر انجمن علمی مدیریت امور گمرک دانشگاه هرمزگان نیز در پایان گفت: امیدواریم صنعت دریایی، بازرگانی و دانشگاه با ایجاد ارتباط مستمر باعث ایجاد انگیزه در بین نسل جوان برای افزایش توانمندی اقتصادی ایران اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: رقابت نیروی کارآمد در قالب مباحث علمی و مهارتی یکی از الزامات این امر می باشد./ندای هرمزگان

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: