پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۱۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
نماینده مردم همدان در نشست بررسی طرح ها و پروژه های استراتژیک همدان؛
در نشست بررسی طرح ها و پروژه های استراتژیک با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان، فرماندار همدان، بخشداران، دهیاران بخش مرکزی همدان، نماینده مردم همدان ، پروژه های زیرساختی استان از جمله ساخت و تکمیل جاده ها و خطوط آهن همدان ، برقی شدن راه آهن تهران- همدان را یک به یک بررسی و توصیه های لازم را مطرح کرد.


نماینده مردم همدان در نشست بررسی طرحها و پروژه های استراتژیک، با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندار همدان، بخشداران،دهیاران بخش مرکزی همدان گفت: در حال حاضر تعدادی پروژه استراتژیک ومحوری در شهرستان هم در دست داریم که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همدان حدود هشتصد هزار نفر جمعیت دارد که باید در تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه های راهبردی مدنظر قرار گیرد.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل جاده مراد بلاغی اشاره کرد و گفت: سه کیلومتر از این پروژه عملیاتی شده است، مبلغ پنج ونیم میلیارد تومان مانده است و ادامه پروژه باید به مناقصه گذاشته شود.

وی همچنین لزوم تسریع در اتصال جاده قهاوند به اتوبان تهران را نیز مورد تاکید قرارداد و گفت: به عملیات اجرایی قهاوند تا احمدآباد ، عملیات اجرایی سرعت بیشتری داده شود، چراکه مجوز این قسمت از مشاور وزیر دریافت شده است.

نماینده مردم همدان گفت: قهاوند از طریق قزل آباد به اتوبان تهران متصل می شود کهاین اتوبان موجب تسهیل تردد اهالی شهرهای ملایر نهاوند و تویسرکان به تهران خواهد شد و حدود یک الی یک ساعت ونیم مسیر را نزدیک تر می کند،

وی بیان داشت: این پروژه یکی از پروژه های استانی است که برای غالب شهرستان‌های همدان اهمیت دارد و نقش کنار گذر شرقی همدان را ایفا می کند همچنین با اجرای عملیات رینگ سوم شهر همدان، کنارگذر غربی نیز اجرایی می شود.

حاجی بابایی گفت: یکی دیگر از پروژه های استراتژیک اتصال اتوبان از میدان فرودگاه(سردارشهید همدانی) به اتوبان تهران است، به بیان دیگر باید از میدان فرودگاه همدان، اتوبان تهران شروع شود.

وی به لزوم ساماندهی این بخش از ورودی همدان نیز تاکید کرد وگفت: ورودی های همدان را دریابید،این ورودی های فعلی همدان در شان و شایسته پایتخت تاریخ وتمدن ایران نیست و در این قسمت باید پساب کارخانه های ورودی همدان ساماندهی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: بازکردن چهل وپنج متری از روستای تفریجان به شهرک شهید بهشتی نیز یکی دیگر از پروژه های زیر ساختی است که باید این چهل وپنج متری تا سد اکباتان امتداد پیدا کند،این چهل وپنج متری باید منطقه را از بن بست خارج کند.

وی بیان داشت: اولویت دیگر چهار شاهراه گردشگری در مسیر امامزاده محسن، مسیر ابرو، مسیر حیدره پشت شهر، مسیر جاده سد اکباتان، با اعتبارات موجود این پروژه ها عملیاتی نمی شود،باید با جذب اعتبارات ملی این پروژه ها را احیا کرد، ترتیبی اتخاذ گردد تا هرچه سریعتر این پروژه ها در ماده۲۳ مطرح شود و در لایحه بودجه قانون کشور مطرح ومصوب گردد.

حاجی بابایی در خصوص ساماندهی تاسیسات فاضلاب روستاهای سد اکباتان گفت: نمی توان در این منطقه جریزه ای عمل کرد. باید تاسیسات فاضلاب این مسیر هم به تصفیه خانه همدان متصل شود.

وی به دو میلیارد تومان اعتبار موجود برای جاده سد اکباتان اشاره کرد وگفت: این مبلغ برای رفع مشکلات موجود است،نه برای جاده سازی، زیرا اعتبار مورد نیاز بسیار بیشتر از این مبلغ است.

نماینده مردم همدان گفت: جاده مسیر حیدره بالای شهر، از میدان مدرس تا حیدره را بایدشهرداری ورود نماید. این مسیر باید تحویل شهرداری شود.

وی توصیه کرد: شهرداری با صاحبان املاک به توافق برسد.

حاجی بابایی تصریح کرد: شهرداری درانتهای این مسیر پارک ۲۰۰ هکتاری در دست احداث دارد و این منطقه نیز جزء کلانشهر همدان است.

وی گفت: این برنامه ها همه در ردیف پروژه های استراتژیک همدان است، باید تلاش کنیم که هرچه اعتبار ملی و کلان وجود دارد،در پروژه های استراتژیک متمرکز شود.

حاجی بابایی در خصوص جاده مسیر گنجنامه نیز گفت: با قرارگاه خاتم الانیباء هماهنگی شده است که در خصوص مسیر رفت و برگشت طرح و برنامه دقیق تعریف و عملیات اجرایی آن را هرجه سریعتر آغاز نمایند.

وی گفت: در رابطه با مسکن مهر، سیاست‌های مسکن و شهرسازی تغییر یافته است، در ردیف سیاست‌های وزیر جدید قرار گرفته است، مسکن های مهر باید دقیقا بررسی و در دستورکار قرار گیرد،

نماینده مردم همدان تاکیدکرد: مردمی که به این پروژه ها امید بستند را نباید بیش از این در انتظار گذاشت.

نماینده مردم همدان در مورد خط ریلی همدان با اشاره به اعتبار 70 میلیاردی این پروژه خواستار سرعت گرفتن راه آهن همدان_ ملایر شد .

وی بیان کرد: راه آهن تهران_همدان علی رغم پیگیری ها هنوز اجرایی نشده است و باید پیگیری شود و در نزدیکترین زمان قطار تهران_همدان نیز دارای مسافر شود.

نماینده مردم همدان به لزوم برقی شدن راه آهن تهران_همدان، اشاره کرد و گفت: ۱۵ درصد از اعتبارات عمرانی صندوق توسعه به چهار پروژه ریلی موجود در کشور تعلق می گیرد برقی شدن راه آهن همدان یکی از آنهاست.

وی افزود: راه آهن زنجان به همدان بیجار _همدان، امسال ده میلیارد تومان اعتباردارد که باید برای جذب اعتبار بیشتر اقدام شود.

حاجی بابایی به ایستگاه قطار همدان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه عملیاتی این قسمت نیز باید در اولویت برنامه هادیده شود و در این خصوص پیگیری جدی داشته باشیم، باید مشکلاتی که در مسیر برای روستایی ها پیش آمده حل شود و با برنامه در این حوزه وارد شد.

وی گفت: راه‌های روستایی که باید ساخته شود و اصلاح مسیرهایی که برای روستاییان مشکل آفرین است در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم همدان به لزوم توسعه خدمات اتوبوسرانی به روستاها اشاره کرد وگفت: در بخش مرکزی تعدادی روستای بزرگ داریم که به تدریج به شهر متصل شده اند،اتوبوسرانی دراین مسیر باید فعال شود، این روستاها در محدوده همدان هستند و جمعیت ۳۰ الی۴۰ هزار نفری این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.


نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: