پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۱۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
نامه‌ی سرگشاده به جناب رئیس جمهور
احتراما به استحضار می¬رساند پیرو آزمون استخدامی که در تاریخ 15/4/1397 برگزار گردید، سوالات بسیاری از روند آزمون و جذب افراد برای داوطلبین ایجاد شده است که عاجزانه از حضور حضرتعالی تقاضای رسیدگی و پاسخ به سوالات را داریم
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهور

با عرض سلام
احتراما به استحضار می¬رساند پیرو آزمون استخدامی که در تاریخ 15/4/1397 برگزار گردید، سوالات بسیاری از روند آزمون و جذب افراد برای داوطلبین ایجاد شده است که عاجزانه از حضور حضرتعالی تقاضای رسیدگی و پاسخ به سوالات را داریم: 
1. چرا با توجه به تاثیر 7۰ درصدی نمره علمی و 3۰ درصدی نمره مصاحبه عملا تاثیر مصاحبه بیش از صد درصد شده است و افراد با نمره علمی بالا رد شده¬اند و رقبای دوم و سوم با اختلاف نمره کتبی زیاد و فاحش قبول شده¬اند؟ آیا این مورد ناشی از سلیقه¬ای عمل کردن مصاحبه گران و عدم صلاحیت آنها در قضاوت داوطلبان و ناشی از ناداوری آنها نمی¬باشد؟
2. چرا ظرفیت¬های جذب دربسیاری از مناطق باتوجه به کمبود نیرو بسیار پائین می¬باشد و از طرفی چرا بیشتر ظرفیت¬ها مخصوص داوطلبان سهمیه دار است و تعداد اندکی به داوطلبان آزاد اختصاص یافته است؟
3. چرا در رقابتی نابرابر به لحاظ علمی سهمیه دار 5 درصد را با داوطلبان آزاد رقابت می¬دهید؟ آیا شایسته سالاری  و انتخاب افراد باسواد ملاک بوده یا صرفا پرشدن سهمیه ها و فرمالیته کردن ازمون؟
4. چرا ملاک و معیار قابل قبول و مشخصی برای مرحله مصاحبه وجود ندارد و همین امر باعث رفتار سلیقه ای مصاحبه گران شده است؟
5. چرا شفاف سازی از ظرفیت¬های جذب از ابتدا وجود نداشته است؟ اگر چنین نبوده چگونه است که در اعلام نتایج نهایی بسیاری از ظرفیت¬ها با وجود داوطلب با نمره علمی بالا خالی مانده و کسی قبول نشده و بسیاری از ظرفیت¬ها بیش از تعداد مطرح شده در دفترچه اولیه پذیرش داشته¬اند؟ آیا نیاز به شفاف سازی وجود ندارد؟
6. چرا ادارات آموزش و پرورش نسبت به اعلام نمرات مصاحبه متقاضیان و رقبای آنها موضع گیری میکند و جلوی شفاف سازی را میگیرد؟ آیا دست¬هایی پشت پرده در اعلام نتایج دخیل بوده است که از برملا شدن آن ترس دارند؟
7. آیا سزاوار است تحصیل کرده¬هایی با مدارک فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه¬های مطرح کشور که قطعا دارای صلاحیت¬های شغل معلمی هستند و بارها در آزمون ها شایستگی¬های خود را نشان داده اند و آزمون پس داده¬اند و بسیاری از آنها چندین سال پشت سر هم در آزمون¬ها قبول شده¬اند اما به دلیل ظرفیت جذب پائین رد شوند؟
8. آیا سزاوار است که در این بحران بیکاری که کشور و تمام دستگاه¬ها پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تکاپو برای جذب و اشتغال جوانان هستند و قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را مطرح کرده¬اند، وزارت آموزش و پرورش همچنان به بکارگیری بازنشستگان اصرار ورزد و از طرفی از پذیرش خیل عظیم جوانان جویای کار و تازه نفس خودداری کند؟ مگر ما جوانان نیاز به کار برای تشکیل خانواده و امید به زندگی نداریم؟ عمرکاری مفید یک انسان بیش از 3۰ سال است؟
       چگونه است که وزارت آموزش و پرورش ستاد بازسازی و تجهیز مدارس دارد و ستاد بازسازی نیروی انسانی خیر.
       مگر بارها مطرح نکرده¬اید که آموزش و پرورش نیرو کم دارد و سونامی کمبود معلم در راه است، پس چگونه از جذب ما سر باز میزنید؟
9. در وضعیت کنونی سیلِ فارغ التحصیلان بیکار چگونه به جای جذب این افراد سیاست های اشتباهی چون طرح 2+2 یا طرح افزایش دانشگاه فرهنگیان صحبت می¬کنید؟ آیا فرستادن یک دانشجوی دکتری سر کلاس میتواند موثر تر و به عدالت نزدیک¬تر باشد یا فرستادن یک دانشجوی تربیت معلم سال دوم دانشگاه؟ آیا این طرح ها جنبه علمی و کارشناسی هم دارد؟ آیا شما به این فکر کرده¬اید که معلم چه نقش و جایگاه مهمی بر روح و روان دانش آموز بر جای خواهد گذاشت؟ بسیاری از این داوطلبان سال¬های سال با رنج و مشقت در بهترین دانشگاه¬ها تحصیل کرده¬اند و در چندین آزمون متوالی آموزش و پرورش قبول شده¬اند اما به دلیل ظرفیت جذب پائین رد شده¬اند و اکنون این آزمون شانس آخر بسیاری از آنها بوده¬است چرا که از سن استخدامی رد می¬شوند، تکلیف این افراد چه می¬شود؟
10. آیا بارها تاکید مقام معظم رهبری بر اعتماد به جوانان و سپردن کارها به جوانان و جوان گرایی را نشنیده¬اید؟ آیا ما فرزندان این مملکت نیستم؟ آیا زمانی که با بهترین رتبه وارد دانشگاه¬های ممتاز شدیم از چنین آینده دردناکی خبر داشتیم؟ آیا از اوضاع و احوال بد اقتصادی و خانواده¬هایی با بیش از چندین جوان با مدرک فوق لیسانس و دکتری از دانشگاه¬های مطرح ولی بیکار که دچار روحیه یاس و نا امیدی شده¬اند و قبولی در این آزمون آخرین شانس امید¬شان بوده خبر دارید؟ اگر آری چرا نسبت به بکارگیری جوانان موضع گیری می¬کنید و آقای چهاربند میگوید آموزش عالی بیسواد است؟ اگر آری چرا نسبت به بازنشسته شدن بازنشستگان اقدامی نمی¬کنید؟
11. چگونه است که داوطلبانی که دوران تحصیلی خود را طی 7 ترم تحصیلی به اتمام رسانده¬اند نتوانستند ازسهمیه بومی آن شهرستان محل تحصیل استفاده نمایند و از تاثیرات ضریب بومی بهره¬ای نبرده¬اند؟ مگر نه این است که این افراد با دارا بودن بهره هوشی بالا و روحیه تلاش و کوشش توانسته اند 8 ترم را به 7 ترم تحصیلی تقلیل دهند و نیز تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی از جمله تربیت بدنی و علوم ورزشی ذاتا 7 ترم است اما بازهم بسیاری از افراد مشروطه موفق به استفاده از این سهمیه نشده اند؟
12. استخدام حق التدریسی ها و نیروهای نهضتی بدون برگزاری هیچ آزمون و مجرای قانونیِ ورود به سیستم اموزشی و در نهایت کسب مجوز جذب رسمی را چگونه توجیه می¬کنید ؟
13. با وجود شواهد موجود در دفترچه ثبت نامی و اقرار وزارت به معرفی دوبرابر ظرفیت به مصاحبه تخصصی درصورتی که روز مصاحبه در سراسر کشور شاهد حضور و دعوت از سه برابر و حتی چهار برابر ظرفیت بوده¬ایم؟
14. آیا به عواقب روحی تک تکِ این افراد و خانواده هایشان و نیز اتلاف وقت و انرژی انها پس از رد شدن توجه نموده¬اید؟
15. .اکنون نیز اخبار حاکی از سه ساله شدن دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان به خاطر کمبود نیرو است با این اوصاف سرباز زدن از جذب فارغ التحصیلان بیکار را با چه برهانی توجیه می¬کنید؟
بسیاری از داوطلبان در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی همچون داشتن یک یا دو بچه کوچک، کارگری کردن و نان آور خانواده بودن، دیرخوابیدن و زود بیدار شدن و شرایط سخت روزه داری درس خوانده¬اند تا به آرزوهای خود که در راس همه انها اشتغال به شغل مقدس معلمی است نایل آیند. حال عاجزانه از شما خواهشمندیم نسبت به احقاق حقوق ضایع شده جمع کثیری از داوطلبان این آزمون و برگرداندن حق وحقیت به سر منشآ اصلی و جایگاه خود، بیش از پیش روحیه انقلابی خود را نشان دهید. در پایان از شما بزرگوار درخواست داریم با توجه به کمبود نیروی آموزش و پرورش و قبولی این تعداد داوطلب از بین 347 هزار نفر که نشان از بار علمی بالای این عزیزان می¬باشد نسبت به اخذ ردیف استخدامی برای داوطلبان جا مانده از گزینش و قبول شده در مرحله اول و قربانیان مرحله ناعادلانه مصاحبه همکاری لازم را مبذول فرمایید.
نویسنده:رفیع فراهانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: