پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
مقاله : فاطمه صیادی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی در ورزش
"ورزش" به تمامی گونه های فعالیت فیزیکی بدن گفته می شود که شرکت کنندگان می توانند به صورت منظم و سازمان یافته و یا گاهاَ در آن حضور داشته و برای سلامت، بهبود تناسب اندام و یا سرگرمی و تفریح از آن بهره ببرند. در ورزش رقابتی افرادی که دارای توانمندی های بالایی در آن رشته ورزشی هستند، طبق قوانینی که مورد توافق همگان است به رقابت پرداخته و افراد برنده مشخص می گردند.


"ورزش" به تمامی گونه های فعالیت فیزیکی بدن گفته می شود که شرکت کنندگان می توانند به صورت منظم و سازمان یافته و یا گاهاَ در آن حضور داشته و برای سلامت، بهبود تناسب اندام و یا سرگرمی و تفریح از آن بهره ببرند. در ورزش رقابتی افرادی که دارای توانمندی های بالایی در آن رشته ورزشی هستند، طبق قوانینی که مورد توافق همگان است به رقابت پرداخته و افراد برنده مشخص می گردند.

واژه "ورزش" که معنای همیشگی و اصلی آن تمرین و ممارست می باشد، با تصویب قانون ورزش اجباری در مدارس در تاریخ 16شهریورماه 1306 شمسی به طور رسمی وارد واژگان دولتی کشورمان شد. طبق این لایحه از آن زمان تا کنون درس "ورزش و تربیت بدنی" در مدارس دخترانه و پسرانه جزء واحدهای تحصیلی دانش آموزان قرار گرفت.

به جرات می توان گفت ورزش، تحرک و پویایی تضمین کننده سلامت تمامی افراد جامعه خصوصا نسل آینده هر کشوری می باشد. علاوه بر مقوله سلامت باید پذیرفت که رویکرد توسعه ورزش و رسیدن به موفقیت در میادین بزرگ ورزشی از جمله مسابقات المپیک، بین المللی و قاره ای و.. را باید از سنین خردسالی و پایه های ابتدایی برنامه ریزی کرد. اما نکته قابل تامل این است که کیفیت تربیت بدنی در مدارس از گذشته تا کنون به چه صورت است؟

متاسفانه امری که در مدارس کشوربه چشم می خورد نشان دهنده آنست که ورزش در مدارس ما بسیار کم اهمیت تلقی می گردد. نکته بسیار مهم و قابل تامل که بارها با آن مواجه شده و هستیم آن است که معلمانی به تدریس تربیت بدنی می پردازند که واجد شرایط این شغل نبوده و سواد و آگاهی کافی از این درس را نداشته و بدون در نظر گرفتن مسئولیت های مهمی که به عهده معلم ورزش است، به آن روی می آورند. کسانی که سواد لازم درباره بدن و ناهنجاری های آن، آسیب های ورزشی، حرکات اصلاحی، علم تغذیه و ... نداشته و به اهمیت کیفیت آموزش ورزشی بی اعتقادند و تلاشی برای تغییر این رویه نمی کنند. باید پذیرفت که حفظ شان، مقبولیت و احترام به درس تربیت بدنی تا حد زیادی به معلم آن بستگی دارد؛ پس با انتخاب معلم تحصیلکرده و کاربلد می توان تحرک و پویایی را به مدارس برگرداند، به طوری که دانش آموزان لذت کافی از این درس را ببرند و زنگ ورزش را به مطالعه دروس دیگر اختصاص ندهند. علاوه بر این مورد برای کمبود امکانات ورزشی، فضای اندک و نامناسب، زمان محدودی که برای این درس در نظر گرفته می شود، باید چاره ای اساسی اندیشید.

در پایان شایان ذکر است که اگرخواهان پیشرفت ورزش کشور هستیم باید به ورزش دانش آموزی اهمیت و بهای بیشتری بدهیم، چرا که پیشرفت در ورزش، کشف استعدادها، بنیاد قهرمانی جهان و ... در مدارس و خصوصا پایه های ابتدایی شکل می گیرد.


گردآوری و تهیه : فاطمه صیادی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی در ورزش


نویسنده:خانم فاطمه صیادی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سمیه
United States
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
0
0
عالی.. تبریک ب خانم صیادی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: