پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
گزارش خلاصه عملکرد چهار ساله اتاق بازرگانی تهران منتشر شد
در حالی که دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق تهران به پایان خود نزدیک می‌شود، گزارشی از خلاصه عملکرد اتاق در چهار سال گذشته منتشر شده است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در روزهای پایانی چهارمین سال دوره هشتم هیات نمایندگان خود، گزارش خلاصه‌ای از عملکرد اتاق تهران را طی چهار سال گذشته منتشر کرد.

این گزارش که با پیام رئیس، معرفی اتاق و اعضای هیات نمایندگان شروع می‌شود، عملکرد اتاق را براساس سه محور راهبردی با عناوین «نقش‏آفرینی در تصمیم‏سازی‏ها و سیاستگذاری‏های اقتصادی»، «توسعه همگرایی و تقویت صدای بخش خصوصی» و «توانمندسازی بخش خصوصی» تقسیم و در هر محور با شاخص‌ها و مولفه‌هایی عملکرد اتاق را برای اعضای خود تشریح کرده است.

اتاق تهران در چهار سال گذشته برای نقش‌آفرینی موثر در تصمیم‌سازی‌ها و سیاستگذاری‌های اقتصادی از ابزاری چون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، کمیسیون‌های هشت‌گانه، جلسات هیات نمایندگان و نظرسنجی‌ها دوره‌ای بهره برده است. در این نشست‌ها نظرات بخش خصوصی، دریافت، ویرایش و پالایش شده و برای ارائه به مراجع ذیصلاح آماده شده است. این نظرات با تحلیل‌های کارشناسی توسط نخبگان و نمایندگان بخش خصوصی همراه با ارائه راهکارهای اجرایی به قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مربوطه ارائه شده است. ضمن این که پس از طی مراحل دریافت و ارسال نظرات و راهکارها، از سوی اتاق تهران پیگیری‌های لازم برای حصول به نتیجه نیز صورت گرفته است. هم‌چنین اتاق تهران برای اثرگذاری بیشتر بارها میزبان مسوولان و کارشناسانی از قوای سه‌گانه و سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز بوده است تا بتواند نظر بخش خصوصی را بهتر و دقیق‌تر منتقل کند و هم‌چنین تلاش کرده تا از حضور نمایندگان بخش خصوصی در مجامع و نشست‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی حداکثر بهره را ببرد.

اتاق تهران هم‌چنین برای توسعه همگرایی و تقویت صدای بخش خصوصی تمرکز خود را روی رویکرد تشکل‌گرایانه و افزایش مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی گذاشت و سعی کرد علاوه بر تقویت ابزارهای اطلاع‌رسانی خود مانند سایت، نشریه، کتاب، موشن‌گرافی، نشست‌های راهبردی و فضای مجازی، از رسانه‌های تخصصی اقتصادی نیز کمک بگیرد و رابطه‌ای سالم و شفاف در راستای ترویج فرهنگ توسعه اقتصادی با محوریت بخش خصوصی را در پیش بگیرد. در این حوزه هم‌چنین تلاش‌هایی برای همگرایی در بیان مطالبات بخش خصوصی صورت گرفته و سعی شده است از کارآفرینی معرفی و کارآفرینان واقعی تقدیر و تجلیل شوند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در چهار سال گذشته بخش عمده‌ای از توان خود را معطوف به توانمندسازی بخش خصوصی کرده است؛ این اقدامات بنیادین اتاق با آموزش‌های برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند، توسعه مهارت‌های حرفه‌ای مبتنی بر نظام شایستگی، سازماندهی نحوه ارائه خدمات مشاوره در حوزه‌های مختلف، رصد تحولات محیط خرد و کلان اقتصاد برای ارتقا آگاهی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری اعضا، زمینه‌سازی توسعه همکاری‌های کسب‌وکار‌های سنتی با کسب‌وکارهای نوآورانه، دانش‌بنیان و استارت‌آپی، توانمندسازی بخش خصوصی در تعاملات بین‌المللی و بهبود ارائه خدمات برای حضور در حوزه تجارت کشور تجلی یافته که امید است نه فقط متضمن منافع کوتاه‌مدت برای بخش خصوصی کشور باشد، که در بلندمدت نیز آثار مفید آن مشهود گردد.

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: