پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
منیژه آرمین :
منیژه آرمین فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیباست و در تولید آثار هنری سه بعدی به ویژه سفالی دارای سبک شخصی و منحصر به فرد است. وی گل های روی گلیم را تبدیل به اثر هنری سه بعدی سفالی کرده است که باید خودتان ببینید.

آرمین از اساتیدی که روی او تاثیر مثبت داشته اند هانیبال الخاص، حمیدی، فرشچیان ، مطیعی و جوادی پور را نام برد. 
اثر هنری ای که در میدان تجریش قراردارد  کار اوست . 
به گزارش نغمه علی بیک زاده خبرنگار گیتی آنلاین منیژه آرمین در جمع گروه نقاشان پشت شیشه که برای دیدن استاد 
 آثارش به منزل وی آمده بودند درباره تاثیر روانی جانشانی آثار هنری در مبلمان شهری گفت : معتقدم شما اگر آثار هنری را در شهر بگذارید از بسیاری جرایم جلوگیری می کند. آثار هنری قلب را لطیف می کند و تاثیر به سزایی در روحیه افراد دارد. 

در این دیدار که در بعداز ظهر روز جمعه شانزدهم فروردین ماه انجام شد به مسائل مختلفی ورود پیدا کردیم و سوالات متنوعی از استاد پرسیدیم. 
یکی از مواردی که مطرح شد نحوه قیمت گذاری بر یک اثر هنری بود. آرمین در پاسخ به این سوال گفت: قیمت خیلی بستگی به خریدار و نوع استفاده او از آن اثر دارد. مثلا وقتی کسی اثر من را می خواهد بخرد که آن را در موزه قراردهد مسلما من قیمت را کم می کنم چرا که در این حالت ما داریم با مخاطب مشارکت می کنیم. 
وی در ادامه گفت: اما در شرایطی که شخصی می خواهد یک کار هنری من را بخرد که مثلا در استخر خانه اش قرار دهد خوب آنجا او باید قیمت مناسبی بپردازد تا من حاضر شوم اثرم را به او بفروشم. 

در عین حال این هنرمند معتقد است که هنرمندان باید دو جور کار تولید کنند؛ یکی اینکه اثر فاخر تولید کنند و دیگر اینکه کار بازاری برای مصرف عامه مردم در خانه هایشان. 
وی می گوید: کارهایی که قیمت متوسطی دارد باید برود توی خانه ها و حالت تبلیغی و تداوم داشته باشد. 
این استاد صاحب امضاء و سرشناس درباره آنکه عده ای علاقمندند کارهای معمولی شان که به بازار عرضه می شود امضاء نکنند گفت: نه من موافق نیستم، اگر من بخواهم کار بزنم و بدهم امضاء می کنم. 
در پاسخ استاد اشاره ای هم به گرانی وسایل هنری شد و گفت: الان اصلا کار ارزن قیمت وجود ندارد. 
وی توضیح داد: در شرایطی که قیمت وسایل حدود سه برابر شده کار ارزانی نمی تواند به بازار بیاید.

منیژه آرمین همچنین خاطره ای را از استاد الخاص مطرح کرد و گفت: الخاص به ما گفت در طراحی مستقیم از رنگ و روغن استفاده کنیم. او از ما خواست که آب و مرکب را روی کاغذ بریزیم و به آن شکل دهیم و فکر خودمان را پیاده کنیم. وی در ادامه گفت: من در عرض دو روز 200 کار تولید کردم و به استاد تحویل دادم. 

آرمین در مورد نحوه قلم گیری نیز اینطور توضیح داد: من قلم گیری را از استاد فرشچیان یاد گرفتم. وی افزود: استاد فرشچیان درباره وقتی که می خواهیم خط صاف بکشیم یا می خواهیم قلم را هدایت کنیم این روش را به ما آموخت که قلم را عمود بگیریم و آرنج را روی زمین قرار دهیم تا سطح اتکاء داشته باشد. وی گفت: هر وقت با رنگ کار می کنم یاد استاد فرشچیان می افتم. 

در این جلسه استاد همه آثار هنری خود را به بازدیدکنندگان نشان داد و توضیح داد که در آثاری که از آیینه استفاده کرده ، آئینه را آب در نظر گرفته است. 


نویسنده:نغمه علی بیک زاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: