پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۴۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
معاون شهردار تهران تاكید كرد:
معاون حمل‌ونقل و ترافیك با تاكید بر اینكه تاكسیرانی بیانگر شخصیت اجتماعی یك شهر است تصریح كرد: باید به‌عنوان نوك پیكان فرهنگ‌سازی ترافیكی و نماد شخصیتی شهر و به‌منظور داشتن شهری سالم و بدون آلودگی بر روی تاكسیرانی شهر سرمایه‌گذاری كنیم.
به گزارش گیتی آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیك شهرداری تهران؛ محسن پورسیدآقایی صبح امروز در جشنواره تاكسیرانی شهر تهران كه با حضور شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، تاكسی را پناهگاه مردم شهر به‌عنوان یك وسیله مطمئن در ترددهای شهری عنوان كرد و گفت: مدرن بودن خودرو، فرهنگ و انضباط رانندگی، آراستگی و حسن خلق تاکسی‌رانان، كاهش آلودگی هوا از ویژگی‌هایی است كه مدیریت شهری برای ناوگان تاكسیرانی تعریف كرده و باید در شهر به‌طور كامل رعایت شود. 

معاون شهردار تهران بر ضرورت رعایت نظم و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی تاكسیرانان تاكید كرد و افزود: تاكسیرانان سفیران فرهنگی یك شهر هستند.  

وی تاكسیرانان را الگوهای فرهنگ ترافیك شهر دانست و گفت:‌ اگر خدمت‌رسانی تاكسیرانان با ویژگی‌های اخلاقی و انسانی همراه شود، می‌تواند شیرینی خدمت را در كام همه مردم افزون كند و از سوی دیگر  بیانگر آموزش و شخصیت اجتماعی شهر است.

معاون شهردار تهران به نقش موثر تاکسی‌ها در بهبود آلودگی هوا اشاره كرد و گفت: تاکسی‌ها ١٠ برابر یك خودروی شخصی در سطح شهر تردد می‌کند لذا باید بر کیفیت فنی و کیفیت سوخت آن توجه كرد.

پورسیدآقایی در جمع تاكسیرانان شهر تهران به مشكلات و درد دل‌های تاكسیرانان اشاره كرد و گفت:
ایجاد یك نظام تاكسیرانی غیررسمی با عنوان تاكسی اینترنتی به‌نوعی تضییع حقوق تاكسیرانان است چرا كه بسیاری از مواردی كه برای تاكسیرانان الزامی است در تاکسی‌های اینترنتی نادیده گرفته می‌شود. 
معاون شهردار تهران اظهار داشت: در شرایطی كه تاکسی‌های شهر تهران هر ٦ ماه یک‌بار ملزم به معاینه فنی هستند، بسیاری از  تاکسی‌های اینترنتی شهر بدون معاینه فنی در سطح شهر فعالیت می‌کنند بی‌آنکه نظارتی بر آن‌ها صورت گیرد. 
وی به عدم نظارت بر سن فرسودگی خودروهای اینترنتی اشاره كرد و افزود: درحالی‌که تاکسی‌های شهر  به‌منظور جلوگیری از آلودگی هوا دوگانه‌سوز و ملزم به استفاده از گاز هستند، در خودروهای اینترنتی كه ١٠ برابر یك خودروی شخصی تردد دارند، این مهم وجود ندارد. همچنین الزام به کیفیت خاص خودرو  نیز در نظام تاکسی‌های اینترنتی دیده نمی‌شود و حتی به خودروهای بی‌کیفیت هم مجوز فعالیت می‌دهند. 

معاون شهردار تهران بر ایجاد شرایط برابر و عادلانه برای تاكسیرانان و نظام تاکسی‌های اینترنتی تاكید كرد و اظهار داشت: نمی‌شود در یک‌سوی شهر بر مقررات سختگیرانه روی تاكسیرانان تاكید كنیم و در سوی دیگر همان شهر از بی‌ضابطه بودن تاکسی‌های اینترنتی حمایت كنیم. 

پورسیدآقایی از وضعیت نامطلوب تاکسی‌های تهران و توقف نوسازی تاکسی‌های فرسوده انتقاد كرد و گفت: درحالی‌که سن بسیاری از تاکسی‌های شهر بیش از سن فرسودگی است اما به دلیل مشكلات صنعت و از سوی دیگر عدم پرداخت بودجه از سوی سازمان برنامه‌وبودجه، نوسازی ناوگان تاكسیرانی شهر صفر است. 
وی در پایان تاکید کرد: معتقدم بدون نوسازی ناوگان و ارائه خدمات بهتر به تاكسیرانان، نمی‌توانیم شخصیت اجتماعی دلخواهمان را شهر ایجاد كنیم.
نویسنده:اکرم سادات حسینی شبستری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: