پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
پوشش رسانه ای نمایشگاه گردشگری وصنایع دستی اصفهان در ۶۲ رسانه ملی ایران
نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان،نماینده وزارت امورخارجه در اصفهان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر و مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی شهرداری اصفهان و دبیر کارگروه توسعه گردشگری پایدار و مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اصحاب رسانه در سالن جلسات نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در این نشست با بیان اینکه نمایشگاه فرصت مهمی برای عرضه توانمندی‌ها وقابلیت ها و امکان مهارت آموزی در این بخش است،افزود: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های وسیعی داریم و با بین المللی کردن یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان ،رویکرد جدیدی در این رابطه اندیشیده ایم.
دکتر فریدون الله یاری با اشاره به اینکه بیش از ٣٠ نوع گردشگری به عنوان محور و پتانسیل گردشگری اصفهان مورد توجه است، خاطرنشان کرد: برای افزایش توانمندی‌ها در عرضه و قابلیت‌های این حوزه با برگزاری نمایشگاه‌ها اجرایی و نهادینه می‌شود.
به گفته وی باید برندسازی گردشگری در حوزه نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان جایگاه خود را تثبیت کند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال در کنار هم قرار گرفته که این مهم در جهت ارتقا کیفیت نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی مؤثر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: از خواهر خوانده‌های اصفهان و سفرا و رئیس شورای جهانی گردشگری آسیا و اقیانوسیه برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.
وی با بیان اینکه ٣٧٤ طرح با صرف ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش گردشگری این استان سرمایه گذاری شده است، گفت: استعلام در طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری از مشکلات سازمان میراث فرهنگی بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد دستگاه‌های اجرایی این امر را برعهده دارند اگر مدت ١٥ روز پاسخگو نبودند استعلام به عنوان موافقت تلقی شود.
نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان تصریح کرد: از سفرای خارجی هدف برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و گردشگری اصفهان و از مسئولان گردشگری شهرهای خواهر خوانده از جمله رومانی، چین، اسپانیا و مالزی دعوت کردیم و آنها هم علاوه بر اعلام آمادگی و حضور هیأت‌های خود را معرفی کردند.
علیرضا سالاریان اضافه کرد: همچنین تور گردانانی از مجارستان، سوئیس و اتریش و ترکیه برای بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی دعوت شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید نگاه تمامی مدیران و سیاستگذاران نسبت به موضوع گردشگری متفاوت باشد، گفت: این نگاه در مجموعه شورای شهر و شهرداری فعلی حاکم است و این نهاد با نگاه اصلاح و توسعه شهر در راستای گردشگری حرکت می‌کند.
نصیر ملت افزود: به اعتراف کارشناسان مسیر توسعه شهر اصفهان آنچه در گذشته رخ داده اشتباه بوده و توسعه مبتنی بر صنعت شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه توسعه ناهمگون در شهر نتیجه نگاه اشتباه بوده است، تصریح کرد: اکنون مسیر توسعه شهر تمرکز بر مبنای ظرفیت‌های گرشگری، فرهنگی و هنری است.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: تمامی توان‌ها و ابزارها را برای اصلاح مسیر و طرح اصفهان ٢٠٢٠ به کار گرفتیم تا سال ٢٠٢٠ برای ورود شهر اصفهان به عنوان مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری قرار بگیرد.
ملت تصریح کرد: با ورود مشاوران و مشارکت کنندگان ذینفعان بخش دولتی و خصوصی به موفقیت طرح اصفهان ٢٠٢٠ کمک می‌کند.
اوخاطرنشان کرد: امروز بعد از تصویب طرح اصفهان ٢٠٢٠ دبیرخانه آن شروع به کار می‌کند تا تمامی انتظارات دغدغه مندان و فعالان حوزه گردشگران برطرف شود.
وی بیان کرد: در طرح اصفهان ٢٠٢٠ بالغ بر ۶ هدف اصلی شناسایی شده و قصد داریم این طرح را از طریق نمایشگاه اطلاع رسانی کنیم.
ملت ادامه داد: نمایشگاه ظرفیت فوق العاده ای برای اطلاع رسانی طرح اصفهان ٢٠٢٠ و ارتقا صنعت گردشگری است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان گفت: خرسندیم که شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان شرایطی را فراهم کرده تا فعالیت اقتصادی تمام حوزه‌ها در نمایشگاه‌ها فعالیت می‌کند که امیدواریم این مهم به رونق اقتصادی منجر می‌شود.
علی یارمحمدیان افزود: امروز شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی و گردشگری باعث افزایش جذب گردشگر در یک شهر و منطقه می‌شود، در زمان حال نمایشگاه‌ها بهترین ابزار بازاریابی برای هر شغل هستند.
وی ادامه داد: امروزه محیط طبیعی، صنایع دستی و آثار تاریخی تنها موجب جذب گردشگر نمی‌شود بلکه رویدادهای فرهنگی، اقتصادی و برگزاری نمایشگاه‌ها باعث جذب گردشگر در استان، منطقه و کشور می‌شود.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان تصریح کرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان فرصتی برای معرفی قابلیت‌های بخش خصوصی و دولتی فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه اصفهان قطب گردشگری کشور است، تصریح کرد: براساس آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ٩٦، اصفهان رتبه نخست جذب گردشگران خارجی و رتبه دوم جذب گردشگران داخلی را به خود اختصاص داده است.
یارمحمدیان خاطرنشان کرد: تاکنون ٣٠٠ مشارکت کننده حضور خود را در این نمایشگاه قطعی کردند تا در فضایی بالغ بر ٩ هزارمترمربع دستاوردها و محصولات خود در این حوزه را ارائه دهند همچنین در این نمایشگاه توجه ویژه ای به صنایع دستی اصفهان شده است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۸۵۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
برنامه ریزی جهت افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است که این موضوع در استان اصفهان با توسعه زیرساخت‌ها در حال پیگیری است.
استان اصفهان دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر با ظرفیت حدود ۲۰ هزار تخت است که از این تعداد ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به جنبه‌های بدیع نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان اذعان داشت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه دعوت از روزنامه‌نگارهای حرفه‌ای و ارتباط موثر با آنان است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای آگاهی‌بخشی حرفه‌ای به مخاطبان هدف و گردشگران جهانی، نشستی تخصصی با دعوت از روزنامه‌نگارهای مطرح کشور و مهمانان ویژه از روزنامه‌نگارهای مطرح جهان در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
ستار کیان‌پور ادامه داد: نکته مهم دیگری که در هر رویداد، جشنواره و یا نمایشگاه با آن مواجهیم دو بخش عمده اجرایی و ارتباطی است. بخش اول دیدارها و مذاکرات رسمی در دیپلماسی داخلی و بین‌المللی تعریف مشخص و تشریفات خاص خود را دارد و بخش دوم مذاکرات غیررسمی است که قبل و بعد از جلسات مذاکره بین طرفین صورت می‌گیرد.
کیانپور اظهار داشت:برگزاری ۲۶ نشست تخصصی بین فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری داخلی و خارجی با محوریت توسعه گردشگری در حوزه سلامت و رونق صنایع دستی، رونمائی از چند اثر شاخص صنایع دستی، برگزاری کارگاه‌های تجربه آموز تولید صنایع دستی به صورت زنده، رونمایی از کتاب‌های علمی و فرهنگی در حوزه صنایع دستی، اجرای آیین‌های سنتی اقوام اصیل ایرانی، حضور مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان از ۲۸ الی ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برای بازدید عموم دایر می‌شود.///////
انتهای پیام

نویسنده:فاطمه شیرانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: