پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09036503610      سال حمایت از کالای ایرانی مبارک باد      
کد خبر: ۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
اتاق شیشه ای در انتظار صنعت بیمه است
گفت و گو با دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی(بخش دوم)
* در قانون تاسیس بیمه مرکزی، بر تمرکز این نهاد بر سه اصل حمایت، هدایت و نظارت تاکید شده است. توسعه شبکه های زیرساختی الکترونیکی به تقویت کدام یک از ماموریت های بیمه مرکزی کمک بیشتری می کند؟

پیش از این بارها بر این نکته تاکید کرده ام که باید سرعت تحولات حوزه فن آوری را بالا ببریم چرا که با توجه به شرایط فعلی جهان هرگونه کم کاری و درنگ می تواند ما را با مشکلات زیادی روبرو کند. تقویت بسترهای دیجیتالی می تواند در انجام هر سه ماموریت اصلی بیمه مرکزی اهمیت ویژه ای داشته باشد؛ هر چند تاکنون در حوزه نظارتی دستاوردهای بیشتری داشته است. تحقق اهداف مجموعه نظارتی بیمه مرکزی در گرو توسعه فن آوری و تکمیل سامانه سنهاب است چرا که نظارت میدانی و فیزیکی یک شیوه سنتی محسوب می شود که دیگر کارآیی ندارد و به همین خاطر باید به سمت نظارت آنلاین و پیشگیرانه حرکت کنیم.

 
* کسب دوباره عنوان نخست سامانه سنهاب از حساسیت ویژه سازمانی در عرصه ارائه خدمات دیجیتالی توسط نهاد بیمه مرکزی حکایت دارد. آیا کارگروه یا کمیته خاصی برای ارتقاء سطح کیفیت خدمات دیجیتالی تشکیل شده است؟

تمرکز ما در بیمه مرکزی بر استقرار سامانه ارتباطات گسترده است و یک گروه تخصصی به صورت شبانه روزی وظیفه دریافت اطلاعات، تحلیل داده ها و پایش لحظه به لحظه دیتاهای موجود را انجام می دهند. در این مسیر تفاهم نامه هایی را نیز به امضا رسانده ایم که در حوزه تبادل اطلاعات فعالیت دارند. همکاری موثر مرکز فاوای بیمه مرکزی در طول ارزیابی و اعمال پیشنهادات سازنده ارزیابان، گواهی بر این ادعاست. تغییرات غیرقابل انکار در مراحل مختلف بلوغ مشارکتی و هماهنگی در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الکترونیکی از نتایج درخشان تمرکزگرایی بیمه مرکزی در این مقوله حساس و تعیین کننده است.

 
* با این تفاسیر صنعت بیمه در آماده سازی فضای واحد دیجیتال برای دستگاه های متناظر و ذیربط نقش ویژه ای دارد.

همینطور است. پیاده سازی وب سرویس های بیمه مرکزی در مرکز ملی تبادل اطلاعات و دریافت تمامی استعلام ها از سایر دستگاه های اجرایی از یک سو و همکاری تنگاتنگ با پلیس به منظور مبادله اطلاعات بیمه گذاران و سایر ذینفعان توانسته است مرکز فاوای بیمه مرکزی را به یک نهاد اثرگذار در بخش های اقتصادی و اجتماعی کشور مبدل کند. اتصال به سامانه کارپوشه ملی ایرانیان و بهره گیری از آن برای ارسال اعلان ها و مکاتبات کاربران نهایی روی تمام سامانه های دستگاه های مرتبط نیز از دیگر دستاوردهای درخشان بیمه مرکزی به شمار می رود.

 
* در این خصوص اقدام عملی از سوی سامانه سنهاب صورت گرفته است؟

همینطور که پیش از این هم اشاره کردم اگر حتی یک شرکت بیمه ای در ورود اطلاعات به سامانه سنهاب کوتاهی کند یا اطلاعات به شکل ناقصی تجمیع شود در تحلیل داده ها با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد؛ اما در آینده نزدیک، "کد یکتا" به عنوان سند محکم اصالت بیمه نامه های صادر شده توسط شرکت های بیمه ای نه تنها میزان تقلبات و تخلفات را به پایین ترین حد ممکن کاهش خواهد داد بلکه با افزایش ضریب اعتماد عمومی، تحول اساسی را در صنعت بیمه رقم خواهد زد
نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: