پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ابقای ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده دوم طرح ترافیک در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش خبرنگار گیتی آنلاین، یوسف حجت در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های عمومی از برگزاری هجدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و برگزاری همزمان نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ۶ تا ۷ اسفند برای کنفرانس و ۶ تا ۹ اسفند برای نمایشگاه خبر داد.
وی ضمن برشمردن اهداف مهم این کنفرانس به سابقه ۲۴ ساله این کنفرانس بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: استارت‌آپ ویکند در کنار این کنفرانس برپا می‌شود و فرصتی است تا سرمایه‌گذاران از ایده‌های نو و دانش‌بنیان استقبال کرده و بر روی ایده‌های برتر سرمایه‌گذاری کنند.
سرپرست معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از هزینه و فایده این کنفرانس جویا شد، گفت: در سالهایی این کنفرانس تبدیل به برنامه تشریفاتی شد و امسال تلاش کردیم بدون صدمه خوردن به ابعاد علمی کنفرانس ابعاد تشریفاتی آن را کم کردیم و جا به جایی مکان کنفرانس از برج میلاد به محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در همین راستاست و اعتباری که برای این کنفرانس از شهرداری گرفتیم معادل یک پنجم خرید یک اتوبوس و شاید برابر خرید ۵ تاکسی است.
حجت تصریح کرد: این کنفرانس توسعه مبتنی بر حمل و نقل را پیگیری می‌کند اما در این کنفرانس جایی برای پیگیری مسائل مالی نیست و برای توسعه حمل و نقل باید به مسائل تحقیقی و علمی توجه درستی شود. در این مسیر تجربه‌های متعدد حوزه حمل و نقل از سوی نمایندگان استانها و کلان‌شهرها تبادل می‌شود.
پروفسور صفارزاده در بخشی از نشست اهم تاثیرگذاری برگزاری کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک را با برخی مصادیق برشمرد و گفت: ایجاد اتوبوس‌های تندرو، کنترل مکانیزه، پارک حاشیه‌ای از دستاوردهای مهم این کنفرانس در دوره‌های گذشته بوده است، همچنین امکان مالکیت پارکینگ از دل همین کنفرانس بیرون آمد.

حجت تحریم را در مورد ویژگی بین‌المللی بودن کنفرانس کم اثر دانست و بیان کرد: در این کنفرانس پروژه مشترکی شکل نمی‌گیرد و حدود ۱۶ مهمان خارجی حضور خواهند داشت و کمک معنوی خواهند داد و حامیان اصلی این کنفرانس شهرداری و ارگان‌های اجرایی هستند و تا کنون هم خروجی اجرایی داشته است.
وی در بخشی از پرسش و پاسخ‌های این نشست به افزایش چشم‌گیر بهره‌وری از وسایل حمل و نقل عمومی چون مترو در دیگر کشورها همچون ژاپن اشاره کرد و افزود: ما در تهران ۲۳۰ کیلومتر مترو داریم و سالانه ۷۰۰ میلیون سفر صورت می‌گیرد و ژاپن با ۳۰۰ کیلومتر مترو ۲ میلیارد و ۷۰۰ سفر در سال دارد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد محدوده دوم طرح ترافیک گفت: بر خلاف تصور برخی درآمد طرح ترافیک کاهش داشت و تخفیف‌های بسیاری ارائه دادیم و درآمدهای شهرداری از طرح ترافیک از ۳۶۰ میلیارد در سال ۹۶ به ۳۰۰ میلیارد در سال ۹۷ کاهش داد و سال ۹۹ ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل باقی خواهد ماند و سقفی برای تردد با پرداخت در نظر خواهیم گرفت.
حجت خرید ۱۳ دستگاه BET تا پایان سال از محل فروش ساختمان است و درآمد ناشی از محل عوارض شهری صرف نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده شده و همچنان در این مسیر هزینه خواهد شد تا تمام تاکسی‌های فرسوده نوسازی شوند.
وی اقتصاد حمل و نقل را در کشور بیمار دانست و ادامه داد: ۱۰ سال قبل ۶۰ درصد سفرهای بین‌شهری از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گرفت و در حال حاضر به ۱۷ درصد کاهش یافته است و در حوزه تامین منابع مالی از طریق کاهش مصرف سوخت و اعتبار وزارت نفت در این رابطه توافق برای حمایت از افزایش تعداد سفرهای   مترو صورت گرفته و بر مبنای سفر مبنا به ازای هر مسافر بیشتر مبلغی -۹ سنت- تخصیص خواهد یافت.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص مناسب‌سازی شهر و معابر شهری برای معلولین و سالمندان بیان کرد: متاسفانه در گذشته کف ساختمان‌های در حال ساخت را با پیاده‌رو هماهنگ نمی‌کردند و برنامه ما مناسب‌سازی حمل و نقل عمومی برای معلولین و کودکان و افراد میانسال و کهنسال است تا تردد ویلچر و کالسکه سهل شود.
انتهای پیام/
نویسنده:اکرم سادات حسینی شبستری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: