پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
نویسنده کتاب «از همین الان شروع کن»:
یکی از مدبران سابق شرکت ال جی در گفت وگو با گیتی آنلاین به دلایل شکست و موفقیت در بازاریابی پرداخت.
سرویس اقتصادی گیتی آنلاین_ مهدی صبوری نیک: کتاب «از همین الان شروع کن ۲» نوشته وحید شکوری؛ از مدیران سابق ال جی به‌تازگی توسط انتشارات ساتل به چاپ دوازدهم رسیده است.
چاپ اول این‌کتاب فروردین ۹۸ به بازار نشر عرضه شد که اواخر همان ماه به چاپ دوم رسید. اردیبهشت ماه ۹۸ بود که چاپ چهارم این کتاب عرضه و در شهریور ۹۸ به چاپ دهم رسیده و حال در اسفند ماه به چاپ یازدهم و در فروردین ۹۹ به چاپ دوازدهم رسیده است.
نویسنده این کتاب ۱۷ سال تجربه خود در زمینه مدیریت بازاریابی و فروش برندهایی چون الی‌جی؛ اچ‌.تی.‌سی، سونی، هوآوی، آیفون و مشاوره بازاریابی و فروش نرم‌افزارهای حسابداری محصولات جی.‌ال.ایکس و جی.فایو را در قالب کتاب با مخاطب های خود در میان گذاشته است.
چاپ یازدهم این‌کتاب با ویرایش جدید همراه است از عناوین اصلی فصول یا بخش‌های جلد دوم این کتاب ۵۹ صفحه‌ای، به‌ترتیب عبارت‌اند از: «به ترس هایت غلبه کن»، «الان چه خواسته ای داری؟»، «چگونه انسان های عادی به نتایج فوق العاده می رسند»، «قطار زندگی»، «مقوله موفقیت»، «زندگی عامیانه»، «وسوسه تسلیم شدن»، و «گرسنه موفقیت».

به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به سراغ وحید شکوری بریم و گفت وگویی با وی داشته و از تجربیات او در زمینه بازاریابی بهره مند شویم
آنچه می خوانید مشروح این گفت وگو است؛
جناب مهندس شکوری با تشکر از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قراردادید تا مصاحبه ای با پایگاه خبری گیتی آنلاین و علاقمندان به دانش بازاریابی و مدیریت کسب کار داشته باشید. لطفا در ابتدا خودتون رو معرفی کنید و بفرمائید در چه حیطه ای فعالیت حرفه ای دارید.
-با سلام خدمت شما و خوانندگان محترم تان وحید شکوری ، 37 ساله متولد شهر تهران متاهل دارای مدرک مدیریت اجرائی) MBA  (دانشجوی دکترای مدیریت حرفه ای در کسب و کار  (DBA) هستم. در حیطه بازاریابی و فروش به مدت 17 سال سابقه فعالیت دارم و در حال حاضر مدیر بازارپرداز شرکت.... از شرکت های به نام واردکننده گوشی های تلفن همراه در ایران می باشم.
-آقای شکوری با توجه به اینکه حرفه شما بسیار پیچیده و دشوار است برای علاقمندان بفرمائید چطور به این رشته علاقمند شدید.
-خدمتتان عرض کنم بنده در سنین نوجوانی با توجه به شرایط و بحران های متفاوتی که در کسب و کارهای مختلف می دیدم و تنش های ناشی از شکست های متعدد افراد جامعه که کما بیش اقتصاد آن دوره را نیز تحت تاثیر قرار میداد همیشه با خود می اندیشیدم و به دنبال راهکاری برای حل این مشکل و در واقع با خود عهد بستم با تدقیق و تمرکز در شیوه فعالیت اقتصادی مختلف حباب ناپیدایی را که موجب می شد که پس از مدتی به گرداب ویرانگری تبدیل شود و هر کسب و  کاری را به ورطه نابودی بیندازد، بیابم. این اولین جرقه ای بود موجب شد در این مسیر قدم بگذارم.
-چه مراحلی را پشت سر نهادید تا به این نقطه رسیدید.
-این مسیر هم مانند سایر مشاغل فراز و نشیب متعدد و خاصی داشته و دارد اما اولین و مهم ترین گام، داشتن هدفی که از نوجوانی برای خود تعیین کرده و رویایی بود که مدام به آن می اندیشیدم و همین باعث تشویق من می شد تا به راه ادامه دهم و هرگز نا امید نشوم. البته باید درنظر داشته باشید که صبوری و تلاش مداوم و نترسیدن از شکست در هر کاری موثر است و بی شک در مسیر من بسیار تاثیرگذار بود. من هر روز در حال یادگیری بوده و  هستم و هنوز هم مثل روز اول مطالعه می کنم و سعی در بروز کردن خود دارم. 
 - با کدام برند پا به دنیای حرفه ای بازارپردازی کسب و کار گذاشتید. لطفا کمی از افتخارات مکتسبه خود را برای خوانندگان ما بازگو بفرمائید.
-من به مدت 17 سال در زمینه فروش و بازاریابی حضور داشته ام و برای بدست آوردن شرایط فعلی خود ، مهمترین کاری که همیشه در فعالیت روزمره و کاری خود انجام میدهم این است که همیشه بروز و در حال یادگیری هستم، در همه صنعت ها مخصوصا صنعت موبایل که یکی از تکنولوژی های روز در دنیا هست و حتی در تمام کسب و کار های دیگر شما باید هر روز بروز باشید و تمام این موضوع به آموزش بستگی دارد من یک شعار و اعتقادی دارم که هرچقدر بر روی آموزش خودتان سرمایه گذاری کنید فردایی زیباتر، موفق تر و روشن تر خواهید داشت و این واقعیت آشکار جهان است.
-چند سال آغازی فعالیت حرفه ای خود را در دفتر مرکزی شرکت ال جی کره در ایران مشغول بودم، در آنجا چندین سال متوالی منتخب آقایان اندی کیم و کریس جانگ، مدیران کره ای برند ال جی به عنوان بهترین مدیر تیم مرچندایزرها در بخش بازاریابی  بودم. پس از آن با برند های مختلفی از جمله سامسونگ، هوآوی، سونی، شیائومی و ... همکاری داشتم که در این بین نیز در بخش فروش نیز آقای ری مدیر هوآوی ایران از بنده تقدیر به عمل آورده و توفیق دریافت جام بلور بالاترین فروش در ایران را دریافت کردم. باید عرض کنم که تک تک جوایزی که از ابتدای فعالیت خود تا به امروز بدست آوردم مشوق من برای تلاش بیشتر برای رسیدن به اهدافی که در سر می پرورانم می باشد.
- به نظر شما عواملی که موجب کاهش و حتی شکست در بازار کسب و کار می شود چه چیزی است؟
-یکی از مهمترین نکات که پیروزی و شکست ما را رقم میزند رقابت است. باید توجه داشت که رقبا در حال تفکر و عمل کردن در رابطه با مشتریان هستند و ما نباید با تنها بدست آوردن مشتریان کار خود را تمام شده بدانیم باید برای همراه کردن مشتریان در ادامه راه با نوآوری امکانات بیشتری که در اختیار آنان قرار می دهیم، مشتریان را با خود همسو کنیم.

عامل دیگری که موجب شکست اکثر بازارگردانان می شود اصل کپی کردن است. برای بالا بردن و پیشرفت در فروش و بازاریابی باید از دید خریدار به بازار نگاه کرد. شما باید سبک و روش خود را در فروش و بازاریابی داشته باشید بطوری که روش شما موجب جلب اعتماد مشتریان گردد. داشتن روش فروش اختصاصی معمولا باعث بدست آوردن هرچه سریعتر یک برند محبوب می گردد.

-آقای مهندس آیا شما در خارج از حیطه بازاریابی و فروش نیز فعالیت جدی دارید؟

-عمده فعالیت من در همین زمینه است البته به دو شیوه سعی در انتقال تجربیات خود به شیفتگان مسیر بازاریابی و مدیریت کسب و کار دارم. ؛ همان طور که میدانید امروزه راحت ترین روش دسترسی سریع آسان به اطلاعات بروز استفاده افراد از شبکه های مجازی می باشد. در شبکه های مجازی به صورت روزانه مطالب آموزشی و انگیزشی را نشر داده و ازین طریق سعی در مثبت اندیشیدن خیل عظیم افراد در جای جای دنیا دارم. همچنین طی دو سال اخیر کارگاه های خصوصی فروش –تحول فردی و سازمانی و حتی کارگاه آموزشی و انگیزشی برای دوستداران این مسیر برگزار کرده ام. البته باید خاطر نشان کرد من نیز با حضور مستمر در کلاس های متفاوت و دوره های تخصصی در حضور بزرگانی همچون آقای نیک ویچیچ در حوزه سازماندهی فردی و سازمانی، آقای دکتر جان مکسول در حوزه مدیریت، آقای دکتر جو ویتالی در حوزه فروش و سایر اساتید در صنعت بازاریابی و فروش گذرانده ام.

خارج از زمینه فروش و بازاریابی قلمی هم در حوزه آموزشی انگیزشی زده و کتاب "از همین الان شروع کن" را به چاپ رساندم ، حجم کم این کتاب اما بازگویی نکات کلیدی و مهم موجب شده در مدت کم عصاره معجزه آسا موفقیت را در مدتی کوتاه به ذهن مخاطب تزریق نماید همین امر باعث جلب توجه مخاطبان علاقمند به این کتاب شد. در کتاب دوم خود به نام "از همین الان شروع کن2" که در مرحله چاپ است مانند کتاب اول در زمینه انگیزشی و آموزشی مطالبی کامل تر و جامع در اختیار خوانندگان قرار میدهد و به یاری خدا تا اواخر اردیبهشت ماه به حضور مخاطبان عزیز می رسد.

-آیا به نگارش کتاب های جدید در حوزه بازاریابی یا انگیزشی می اندیشید ؟

-بله ، در حال نگارش کتاب بعدی خود هستم که مسلماً نسبت به دو کتاب قبلی جامع تر و تخصصی تر است در آن کتاب صرفاً بر انتقال تجربه های شخصی تجربه که طی سالیان متمادی در حوزه فروش و بازاریابی و آزمون و خطاها صحبت خواهم کرد که امیدوارم برای خوانندگان علاقه مند به مبحث فروش و بازاریابی مثمر ثمر خواهد بود.

-از دیدگاه خود در کجای مسیری که انتخاب کردید قرار دارید و اگر در مسیری غیر از این قدم گذاشته بودید آیا خود را موفق می شدید ؟

-خدمتتان عرض کنم که من هنوز هم خود را ابتدای راه می بینم و با آنچه که در ذهن خود داشتم بسیار فاصله دارم و هر روز در حال تلاش کردن برای رسیدن به اهدافم هستم. دقیقا این موضوع را  ابتدای عرایضم مورد توجه قراردادم که وقتی شما بروز باشید و آن حرفه را دوست داشته باشید  فرق نمیکند کجا و در چه بیزینیسی هستید حتما شما میتوانید موفق باشید. اگر صریحا بخواهم به سوال شما پاسخ دهم باید بگویم که با شناختی که از ویژگی های شخصی خود دارم ، بدون شک میتوانم در هر حرفه ای حداکثر تلاش خود را برای موفق شدن انجام دهم و تا زمانی که به اهدافم دست پیدا نکنم آن را رها نخواهم کرد.
گیتی آنلاین: از اینکه وقت تون را در اختیار بنده و مخاطبان عزیز گیتی آنلاین قرار دادید کمال سپاس و تشکر را دارم و برای شما آرزوی موفقیت روز افزون از درگاه ایزد منان دارم.
شکوری: از شما و پایگاه خبری گیتی آنلاین کمال تشکر و آرزوی موفقیت روز افزون دارم‌


نویسنده:مهدی صبوری نیک
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: