پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
در هم اندیشی مدیر کل نمایشی با هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات مطرح شد:
‎هم اندیشی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی با هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر برای بازنگری شرایط کنونی ارتباطات تئاتر برگزار شد.

قادر آشنا ، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی در جلسه ی هم اندیشی با اعضای هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تیاتربا تبریک هفته ی ارتباطات و روابط عمومی به همه ی اعضای هییت مدیره ی این کانون و همچنین فعالان این حوزه ، تاکید بر پیگیری ازطریق معاونت هنری و مدیر عامل خانه تیاتر دکتر شهرام گیل آبادی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به شرایط عادی تر وحل بحران اقتصادی اهالی تیاتر در ایام تعطیلی سالن ها و اجرا کرده و اذعان داشت که متاسفانه بودجه اداره کل نسبت به واقعیتموجود و بحران های اقتصادی اهالی تیاتر به شدت پایین بوده و با توجه به بدهی یازده میلیاردی بخش عمده ی این بودجه صرف رفعبدهی های پیشین خواهد شد ، هر چند تلاش شده بدهی های پیشین تا اذر ماه ۹۸ تسویه و همچنین تا پایان ماه مبارک رمضان درصدد پرداخت دیگر بدهی ها تا پایان سال ۱۳۹۸ هستیم .

 

وی همچنین در ادامه چنین گفت : " در تلاش هستیم خسارت وارده به هنرمندانی که زحمت زیادی کشیده اند و سالن های خصوصی کهبه دلیل تعطیلی اجرا متضرر شده اند را به نوعی جبران کنیم و در تلاش با رایزنی با بنگاه های اقتصادی بزرگ در این زمینه هستیم تابخشی از خسارت وارده به بخش علی الخصوص خصوصی را تامین کنیم ،  چرا که در این موقعیت دولت هم امکان حمایت از همه  رانخواهد داشت .  "

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی همچنین عنوان کرد : " در مورد بازگشایی سالن ها سه نکته را باید در نظر گرفت: موضوع اول حفظسلامت هنرمندان و مخاطبین است، سپس مساله ی اعتماد سازی برای بازگشت به سالن های نمایشی اولویت می شود و در نهایتمساله ی مهم ، اقتصاد تئاتر و هنرمندان مطرح می شود .اگر قرارباشد سالن های تئاتر با ظرفیت محدود فعال شوند برای جلوگیریازشکست مالی آثار باید از گروه نمایشی حمایت صورت بگیرد، درضمن باید برای جذب دوباره مخاطبین نیز اعتماد سازی لازم صورتگیرد. در این زمینه ها با وزارت بهداشت جلسات متعدد داشتیم و به صورت مداوم با مسئولین وزارت بهداشت در تعامل و همکاری هستیم. و هم اکنون در انتظار دستورات دولت برای ارائه ی شیوه نامه ی بهداشتی هستیم و نظراتمان را به وزارت بهداشت ارائه کردیم همچنینباید از بستر های مختلفی نظیر رسانه ی ملی و خود اهالی تئاتر برای اعتماد سازی مجدد مخاطبین با در نظر گرفتن تمامی جوانب  رافعال کنیم .در حال حاضر حل مشکلات حوزه تئاتربا میزان بودجه اداره کل همخوانی ندارد و ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم بهشیوه های متنوع مسیر فعالیت در حوزه تئاتر را آسان تر کنیم. "

ایلیا شمس ، رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در این هم اندیشی با اشاره به بستر ضعیف تبلیغات در فضای محیطیبرای تئاتر تاکید بر آن داشت که تبلیغات محیطی منصفانه ای هیچ گاه برای اهالی تئاتر وجود نداشته و ظاهرا هیچ وقت برای مدیریتشهری ما بحث فرهنگ علی الخصوص تئاتر اولویت نبوده است. وی در ادامه گفت : " یکی از مواردی که می تواند بسیار به تئاتر کمک کنداستفاده از بستر رسانه های آنلاین و VOD های نام آشنا و یا نمونه های مشابه دیگر است و به سادگی می توان با رایزنی از سویمرکز هنرهای نمایشی بستر های تبلیغاتی این پلتفرم ها را برای تئاتر فعال کرد و با پخش تیزرهای معرفی تئاترپیش از پخش آنلاین فیلمهای سینمایی و سریال ها ، هم به تبلیغ آثارنمایشی و در بحث کلان تر به فرهنگ سازی و تبلیغ فرهنگ تئاتر دیدن باعث مخاطب سازیبیشتر برای تئاتر ِ آسیب دیده ی بپردازیم . "

رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تیاتر در ادامه ی ارائه ی راهکار های تبلیغاتی برای تئاتر همچنین اذعان داشت : " استفادهازظرفیت اپراتورهای تلفن همراه وبستر اپلیکیشن ها یا استارت آپ ها برای معرفی تئاتر که نیازمند همراهی وزارت ارتباطات بوده که میتواند از سوی مرکزهنرهای نمایشی پیگیری شود و به بسترهای تبلیغاتی تئاتر کشور اضافه شود ."

شمس در خصوص انحصار طلبی سایت های بلیت فروش و سالن ها چنین گفت : " انحصار اطلاعات توسط سامانه های فروش بلیتاست که اگر چه تلاش بر همکاری با گروه های تئاتری دارند ولی یک سویه بودن تبادل اطلاعات از طریق این سامانه ها و همچنینمونوپلی بلیت فروشی در برخی سالن ها و نداشتن دسترسی درست برای فعالین حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات تئاتر به دیتای مخاطبین، گروه های نمایشی را از امکان تعامل با تماشاگرانشان محروم می کند سامانه های بلیت فروش تئاتر باید دست از انحصار طلبیبرداشته و برای جلب اعتماد هر چه بیشتر هنرمندان همراهی بیشتری داشته باشند . همچنین سالن های تئاتری نیز باید موظف شوند بهمیزان دریافتی از گیشه ی نمایش و کف ِ فروش سالن ها اکتفا نکرده و برای جذف مخاطب و معرفی نمایش ها خود را در سود و زیانتئاتری ها شریک دانسته و عملا خود را از خانواده ی هنرمندان تئاتر بدانند . "  

وی در پایان عنوان کرد : " اگر امکان بهره برداریی گروه های نمایشی از امکانا چاپ خانه های دولتی نظیر شهرداری با قیمت معقولبرای هنرمندان تئاتر فراهم شود کمی از خسارت وارده در پی تعطیلی اجرا ها به اقتصاد تئاتر کم شده و هزینه ی گروه های نمایشیبرای تبلیغت کاهش می یابد ، در همین راستا اگر مرکز هنرهای نمایشی بتواند یارانه ی دولتی ای برای کاهش قیمت بلیت های نمایش هااختصاص دهد با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه تئاتر از سبد کالای فرهنگی مردم حذف نمی شود و مخاطب هر چند اندکتئاتر را در کنار هنرمندان نگاه خواهیم داشت . "

 

سارا حدادی ، نائب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با اشاره به وعده های همیشگی مدیران درخواست حمایت جدیارگان هایی نظیر شهرداری و سازمان هایی نظیر صدا و سیما  را مطرح کرد و در این رابطه چنین گفت: " همواره مدیران و مسئولینمحترم در ارگان هایی نظیر شهرداری تهران در بزنگاه های مختلف حرف از حمایت از اهالی تئاتر را می زنند ولی در عمل به ندرت چنیناتفاقی رخ می دهد ، بازگشایی سالن های تئاتری بدون حمایت چنین ارگان هایی برای جلب اعتماد مجدد مخاطب میسر نخواهد شد ، ازتریبون هایی نظیر صدا و سیما علی الخصوص تلویزیون می تواند فرهنگ ِ تئاتر دیدن را در میان عموم مردم جامعه از نو بازسازی کرد وبه جای معرفی یک نمایش ِ خاص به معرفی تمامی سالن های تئاتری کشور ، راه های دسترسی و معرفی تمامی آثار روی صحنه تئاتربپردازیم چرا که با حمایت مستمر و طولانی و نه به صورت مقطعی و زودگذر می توان از تئاتر ِ آسیب دیده حمایت کرد . پیشنهاد مشخصما این است که باید بسترهای دائمی ومناسب در فضای محیطی و شهری و برنامه ای در شان اهالی تئاتر در تلویزیون برای معرفی تئاترو تبلیغ تئاتر وجود داشته باشند."

وی در ادامه در خصوص تبلیغات تئاتر در فضای آنلاین و آفلاین چنین گفت : " واقعا تعجب است که یک شرکت بیمه یا یک بانک قبلتمامی ویدئوهای پلتفورم های VOD تبلیغ آگهی دارد اما این امکان برای تئاتر فراهم نیست  در حالی که این پلتفورم ها بستر فرهنگیدارند ، در عین حال پلتفورم آنلاین فیلیمو به طور مثال با برندهای تجاری در فضای محیطی نظیر بیلبورد رایزنی و همکاری می کند اماانگار تئاتر همواره نقطه ی گم شده این جنس همکاری هاست ، همچنین امکان استفاده از مجتمع های تجاری بزرگ برای برخی نمایشهای خاص با رایزنی افراد فعال در حوزه ی روابط عمومی تئاتر فراهم می شود ، اما در مقطع کلان تر این امکان برای اصولا تبلیغ " تئاتر " میسر نیست در حالی که با رایزنی از سوی ادامه کل مرکز هنرهای نمایشی به راحتی این بستر های آفلاین در اختیار اهالیتئاتر قرار می گیرد ، در همین راستا خواهشمندیم از سوی وزارت ارشاد اسلامی با پردیس های سینمایی رایزنی های مبنی براختصاص فضای محیطی و تبلیغاتی نظیر پخش تیزر تئاتر ها پیش از آغاز فیلم های سینمایی و در تلویزیون های تبلیغاتی این سالن هابرای کمک به بستر تبلیغاتی تئاتر فراهم شود تا هر چه بیشتر آثار نمایشی به مخاطب فرهنگی معرفی شود . "

حدادی  در خصوص انحصار سامانه های بلیت فروشی چنین گفت : " طرحی که پیش تر هم به اداره ی کل نمایشی وزارت ارشاد ارائهشده بود و هیچ گاه به سرانجام نرسید ایجاد پلتفورمی از مرکزهنرهای نمایشی برای شکست انحصار بلیت فروشی توسط سامانه هایبلیت فروش است که به راحتی و با پروسه ی فنی اتفاقا ساده ای مرکز هنرهای نمایشی می تواند به عنوان یک پلتفورم اصلی برای بلیتفروشی خط ِ اتصال تمامی سامانه های خصوصی بلیت فروشی باشد و تمامی سامانه های بلیت فروش خصوصی با اتصال زیربنایی بههم بر یک بستر منسجم مستقر شوند . "

نائب رییس این کانون در خصوص استفاده ی هر چه بیشتر از درگاه های جدید در تبلیغات توصیه به استفاده از بستر به شدن پرمخاطب تاکسی های اینترنتی را مطرح کرده و در این خصوص چنین عنوان کرد : " با گسترش اینترنت و استفاده ی هر چه بیشتر عموممردم از تاکسی های اینترنتی با رایزنی می توان از فضای این اپلیکشن های پر کاربرد برای تبلیغات تئاتر و انتشار پاپ آپ های آنلاینبه جذب تماشاگر جدید نیز روی آورد که قطعا به اقتصاد آسیب دیده ی تئاتر کمک می کند . "

وی در پایان تاکید کرد که باید مراقب باشیم گروه های جوان قربانیان بازگشایی های سالن ها نشوند و حالا وقت آن است که گروه هاییکه بازیگران شناخته شدن برای بازگشایی سالن ها و جلب اعتماد تماشاگر پیش قدم شوند و از قدرت نفوذ بازیگران خود در میان مردماستفاده کنند . "

محمد وفایی سخنگوی کانون روابط عمومی و تبلیغات در ادامه ی این هم اندیشی نیزبا توجه به وضعیت اقتصادی گروه های نمایشی به اختصاص فضای تمرین با هزینه ی کم تر برای تولید آثار هنری در دوران پسا کرونا اشاره کرد و در ادامه ی انحصار طلبی سامانههای بلیت فروش تاکید بر هزینه های گزاف تبلیغات بنری در سامانه های بلیت فروش تئاتری کرد که از توان گروه های نمایشی علیالخصوص جوانان خارج است . همچنین در خصوص سایت بلیت فروش تاکید بر آن داشت که هر سالن نمایشی برای خود سایتی مجزاهم برای آرشیو بانک اطلاعاتی و هم در آینده بلیت فروشی داشته باشد که مخاطب هر سالن به تفکیک و منسجم جداسازی شود.

وی در ادامه در خصوص روند جلب اعتماد مخاطب عنوان کرد : " طرح امکان اجرای نمایش ها به شیوه ی تئاتر غیر مسقف که در حدودبیست سال پیش به عنوان طرح موفقی اجرایی شد می تواند زمینه ساز اعتماد سازی خوبی برای مخاطب باشد ، که متاسفانه مفهوم آنامروز با تئاتر خیابانی در هم تنیده شده با بازسازی مجدد آن طرح می توان با استفاده از چهره های شناخته شده و مطرح ِ تئاتر فرهنگتئاتر دیدن را دوباره در جامعه زنده کرد ، همچنین از ظرفیت  آمفی تئاترها و فرهنگسراها و موزه ها نیز نباید غافل شد ، که این امر شایدیکی ازدرمان های فوری برتمرکز زدایی تئاتر و گسترش آن به فضاهای مختلف شهری باشد که باعث فعال شدن تعداد وسیع تریازاهالی تئاتر هم خواهد شد .و به موجب آن جنس جدیدی از بستر مشارکت اجتماعی توامان با آموزش نیز فراهم می شود . "

 

امیر قالیچی عضو علی البدل کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز با اشاره به بانک اطلاعاتی مخاطبین برای مخاطب شناسی ومخاطب سازی چنین گفت : " مهمترین ابزار برای تبلیغات داشتن اطلاعات است، فعالین حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات تئاتر برای تبلیغصحیح و اصولی نمایش ها و برنامه ریزی هر چه بهتر می بایست به اطلاعات درست آماری از مخاطبین دسترسی داشته باشند که باتوجه به مونوپلی سامانه های بلیت فروش و سالن ها متاسفانه این مهم در حال حاضر میسر نیست و عملا ایده پردازی درست در حوزه یتبلیغات تئاتر و جذب صحیح مخاطب عملیاتی نمی شود . با دسترسی فعالین این حوزه به اطلاعات درست مخاطبین و داشتن بانکاطلاعاتی می توان جامعه مخاطبین را به درستی شناخت و بودجه ی محدود تبلیغات گروه های نمایشی را صرف مخاطب هدف ِ هر اثرهنری کرد . "

وی در ادامه در خصوص استفاده از بستر صدا و سیما با تاکید بر رسانه ی تلویزیون تاکید کرد : " متاسفانه هنوز یک برنامه تلویزونیدرست درباره تئاتر در رسانه ملی نداریم و همواره در شبکه ی مهجور چهارم سیما به تئاتر در ضعیف ترین حالت پرداخته ایم وتقاضامندیم برای بهبود بستر معرفی هنرهای نمایشی به عموم مردم با صدا و سیما وارد مذاکره ی جدی تری شوید . "

مریم شریعتی عضو هییت مدیره ی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز با تاکید بر استفاده از فضای هر چه بیشتر شهری درتبلیغات اذعان داشت : " تبلیغات تئاتر باید برای تمام اقشار جامعه لحاظ شود و فقط محدود به خانواده ی تئاتری نشود ، فلذا می توان بااستفاده از ظرفیت ایستگاه های مترو و شبکه ی حمل و نقل عمومی که کمتر به آن ها توجه شده تئاتر را هر چه بیشتر در میان عموم مردمتبلیغ کرد ، همچنین با ایجاد پویش های اجتماعی در سطح جامعه اقشار مختلف را به دیدن تئاتر دعوت کنیم . "

وی در پایان با اشاره به شرایط بحرانی فعلی و مساله معیشتی و اقتصادی جامعه ی هنری و جامعه ی انگشت شمار مخاطبین پیشینتئاتر تنها تاکید کرد تنها با استفاده از بستر هایی نظیر صدا و سیما و تبلیغات محیطی کلان می توان مخاطب را دوباره به سالن هایتئاتر سوق داد .

کانون روابط عمومی وتبلیغات خانه تئاتر در پایان این جلسه ی هم اندیشی با اعلام آمادگی جهت همکاری برای تولید محتوا و برگزاریپویش برای جلب اعتماد مخاطب و جذب هر بیشتر تماشاگر برای تئاتر تاکید بر فراهم سازی باب همکاری برای استفاده  از ظرفیتفعالین حوزه ی روابط عمومی ، رسانه و تبلیغات تئاتر برای حل این بحران دارد .


نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: