پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
روز چهارشنبه 4 تیر (24 ژوئن) صد و بیست و هفتمین دوره نمایشگاه صاردات و واردات گوانگ جو با حضور 26 هزار موسسه داخلی و خارجی و نمایش 1 میلیون و 800 هزار کالا به صورت آنلاین و به مدت 10 روز با موفقیت پایان یافت

امسال برای نخستین بار نمایشگاه گوانگ جو به صورت آنلاین برگزار شد. برگزاری این نمایشگاه آنلاین با پیام مثبت چین درباره گسترش درهای باز و مسوولیت شناسی چین برای حفظ امنیت زنجیره عرضه و زنجیره صنایع سراسر جهان برای دیگر کورها همراه بود و اطمینان جهان به احیای اقتصاد بازار را افزایش داد.

نمایشگاه واردات و صادرات گوانگ جوئو از بهار سال 1957 آغاز شده و قدیمی‎ترین نمایشگاه بین المللی تجاری چین است؛ همچنین از نظر مقیاس بزرگ ترین و از نظر تنوع محصولات کامل ترین نمایشگاه چین است که بیشترین تعداد بازدیده‎کننده را نیز دارد. اکنون در جهان به این نمایشگاه به عنوان "فشارسنج" و "بادنما"ی تجارت خارجی چین نگریسته می شود. در پی شیوع ویروس کرونا، چین در ماه آوریل تصمیم گرفت این دوره از نمایشگاه گوانگ جو را به صورت آنلاین برگزار کند تا به نیاز خریداران خارجی به کالاهای چین پاسخ داده شود و محصولات موسسات خارجی نیز بتوانند وارد بازار چین شوند.

شی بینگ سخنگوی نمایشگاه گوانگ جو و معاون مرکز تجارت خارجی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: دستاوردهای این دوره از نمایشگاه، مطابق با پیش‌بینی‎ها بود. تعداد مناطق حضور خریداران خارجی یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند و همچنان ویژگی‎های چندجانبه بودن و جهانی بودن نمایشگاه نیز حفظ شد. این ویژگی با توجه به رکود و ضعف جدی اقتصاد جهان در حال حاضر حائز اهمیت فراوان است. با توجه به گزارش«آمار و دورنمای تجاری جهان» که توسط سازمان تجارت جهانی منتشر شده، میزان خرید و فروش کالا در سراسر جهان در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه دوم امسال 18.5 درصد کاهش پیدا کند. در چنین شرایطی برگزاری نمایشگاه آنلاین گوانگ جوئو، یک اقدام چشمگیر برای کمک به اقتصاد و تجارت جهانی و در عین حال نشانگر ادامه روند گسترش درهای باز چین است.

تبدیل نمایشگاه فیزیکی به یک نمایشگاه مجازی تنها شامل یک الگوبرداری ساده از شیوه سنتی نیست بلکه نیازمند یک طراحی ساختاری جدید و بازسازی فرایندها می‎شود. در این دوره از نمایشگاه تلاش شد با استفاده از فن‌آوری‌هایی مانند اینترنت، داده‌های بزرگ، رایانش ابری و هوش مصنوعی، فرصت‌های بیشتری برای بهبود تجربه بازرگانان و خریداران ایجاد شود. در راستای توسعه" برنامه‎های پخش زنده و فروش کالا"، استودیوهای پخش زنده به صورت شبانه‎روزی در اختیار غرفه‌داران قرار می‎گرفت تا اطلاعات و ارزیابی خود از کالاها را در اختیار علاقه‎مندان قرار دهند. خریداران می‌توانستند ضمن تماشای پخش زنده، محصولات مورد نیاز خود را به راحتی بررسی کنند. انواع ابزارهای ارتباطی برای کمک به خریداران و فروشندگان در این نمایشگاه فراهم شده بود و تأثیر داد و ستد و گفت و گوی آنلاین را افزایش می‎داد.

شایان ذکر است به ویژه پس از طرح پیشنهاد «یک کمربند - یک جاده»، در این دوره از نمایشگاه گوانگ جو حدود 72 درصد شرکت کنندگان خارجی و 83 درصد کالاهای خارجی در این دوره نمایشگاه گوانگ جوئو از کشورها و مناطق حاشیه مسیر «یک کمربند - یک جاده» بودند. پایبندی بر سازندگی کمربند و جاده با اصول سازندگی، مشورت و بهره برداری مشترک نیروی محرکه بزرگی در دوران بحرانی به شمار می‎رود.

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: