پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
داده های منتشر شده روز گذشته (27 ژوئن برابر با 8 تیر) وزارت فرهنگ و گردشگری چین نشان می دهد که تعداد گردشگران داخلی در سراسر این کشور در طول تعطیلات 3 روزه جشن قایق اژدها، 48 میلیون و 809 هزار نفر بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی، 50.9 درصد بهبود و افزایش داشته است.

درآمد سالانه گردشگری کشور چین معادل 12 میلیارد و 280 میلیون یوان گزارش شده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته میلادی، 31.2 درصد روند بهبود و افزایش داشته است.

این آمار بخش کوچکی از روند افزایشی احیای اقتصاد چین را به تصویر می کشد.

اپیدمی ویروس کرونا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، تاثیرات منفی عظیمی بر بازار مصرف چین داشته است؛ با این حال، در کنار حصول دستاوردهای مهم استراتژیک در عرصه پیشگیری و کنترل همه گیری کرونا، نشانه های احیا و بهبودی در بازار مصرفی چین به طور فزاینده ای آشکار است.

مجموعه شاخص های اقتصاد چین از جمله شاخص مصرف کننده و خرد فروشی، تحت تاثیر عوامل مختلف در حال بهبود و احیا هستند؛ خرده فروشی های آنلاین کالاهای مادی در بازه زمانی 5 ماه اول سال جاری میلادی، 11.5 درصد افزایش داشته است و به این ترتیب، سود خالص شرکت های صنعتی در چین از میزان تعیین شده آن بالاتر رفته و در ماه می سال جاری، به 582 میلیارد و 340 میلیون یوان رسیده است.

علاوه براین، میزان سرمایه گذاری های انجام شده در دارایی های ثابت کل جامعه در مقایسه با ماه آوریل نیز 5.87 درصد افزایش داشته است.

در ماه مه، سرمایه گذاری در دارایی های ثابت کل جامعه در مقایسه با ماه آوریل 5.87 درصد افزایش یافته است.

این سری از شاخص های اقتصادی نشان دهنده میزان مقاومت و پتانسیل و چشم انداز گسترده اقتصاد چین است که منجر به افزای اعتماد جهان به بازار چین شده است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهانی در سال 2020 میلادی به میزان 4.9 درصد کاهش پیدا خواهد کرد که این درصد در مقایسه با پیش بینی های قبلی، 1.9 درصد کاهش داشته است.

با این حال، چین تنها جامعه اقتصادی بزرگ جهان است که بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی خود در سال 2020 میلادی را حفظ خواهد کرد و با توجه به شرایط و نوع همکاری ها و فعالیت های تجاری با چین، این کشور قطعا از گزینه های انتخابی سرمایه گذاری شرکت های سراسر جهان به شمار خواهد رفت.

گزارش ها حاکی از آن است که در صد و بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی گوانگ جو که به تازگی به پایان رسیده است، خریداران خارجی از 127 کشور و منطقه ثبت نام و اقدام به مذاکره کرده اند و مناطقی که خریداران خارجی از آنجا در این نمایشگاه اقدام به خرید کرده اند نیز به یک رکورد تاریخی رسیده است.

شرکت «فولکس واگن» آلمان به تازگی حدود 2 میلیارد یورو در استان «ان هوی» چین در راستای توسعه صنعت برق خودرو سرمایه گذاری کرده است؛ شرکت «نستله» نیز اخیراً 730 میلیون یوان در شهر «تیان جین» سرمایه گذاری کرده است تا یک خط تولید جدید راه اندازی کند.

«رستوست»، رئیس و مدیر عامل شرکت نستله در چین اعلام کرده است که: ما تصمیم گرفته ایم تا در این برهه زمانی حجم سرمایه گذاری های خود را افزایش دهیم زیرا به بازار چین و چشم انداز صنعت این کشور بسیار اطمینان داریم.

سوالی که مطرح می شود این است که اقتصاد چین به چه دلیلی توانسته است رشد و پتانسیل کارکرد خود را حفظ کند؟

در جواب این سوال باید گفت که همانطور که بسیاری از تحلیلگران تاکید کرده اند، حزب و دولت حاکم چین در مقابله با اپیدمی کرونا که در طول صدها سال گذشته با آن روبرو نبوده است، همیشه زندگی و سلامت مردم را در اولویت نخست قرار داده و به طور علمی اقدام به ایجاد هماهنگی بین روند پیشگیری و مهار اپیدمی و از سرگیری کسب و کار و رسیدن به نتایج مهم کرده و شرایط مطلوبی را برای تسریع احیای اقتصاد چین فراهم کرده است.

زنجیره کامل صنعتی، قدرت فنی قوی و استعداد کافی باعث می شود که اقتصاد چین همیشه پرقدرت در عرصه رقابتی عمل کند و تئوری «خروج شرکت های خارجی» را به یک شوخی تبدیل کند.

علاوه بر این، اقدام چین در زمینه گسترش زمینه های فرصت سازی هیچ وقت متوقف نشده و هواره ادامه دار بوده است و این روند نه تنها فرصت های جدید توسعه را برای جهانیان فراهم آورده بلکه فضای توسعه بیشتری را در اختیار خود چین نیز قرار داده است و به این ترتیب، توسعه اقتصادی چین در سطح بالا و با کیفیت تحقق پیدا خواهد کرد.

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: