پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
 در دیدار هادی ملکشاهی با احسان عارفیان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه استان
ملکشاهی با تشریح سیاست‌های سازمان و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی در الکترونیکی کردن خدمات و پرونده‌های مودیان در گام اول و هوشمندسازی آنها در گام دوم، اذعان داشت:سازمان امور مالياتي به عنوان سازمانی مالی که همه فرايندهاي ارتباطي را با تمام اصناف و افراد دارد با هدف بهبود روند انجام امور سازماني و کاهش تشريفات زائد اداری مجموعه اقداماتی را در جهت تحقق دولت الکترونيک راه اندازی کرده و یا در دست اجرا دارد. 

ملکشاهی در ادامه گفت: تا پیش از طرح جامع و هوشمندسازی پرونده‌های مالیاتی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی یا از طریق اشخاص ثالث و ادارات دیگر و یا به طور مستقیم  با تکیه بر روش‌های سنتی و بررسی اسناد حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گرفت. 

هر دوی این روش‌ها به دلیل پیچیدگی فرایندهای اقتصادی و عدم امکان شناسایی بسیاری از فعالان اقتصادی و طولانی بودن فرایند انتقال و پردازش اطلاعات، منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و فرار مالیاتی و شبهات اداری و اشتباهات انسانی می‌شد. اما  با الکترونیک شدن سازوکارهای مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، تکریم مودیان و ارائه خدمات بهتر ( نبود اتلاف وقت، انرژي و هزینه‌های اضافی) اتفاق می‌افتد.

مدیرکل امور مالیاتی تصریح کرد: امروز موديان مالياتي در هرساعت از شبانه روز و به کمک رايانه شخصی مي‌توانند با مراجعه  به پورتال امور مالياتي، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند و با نشانه گذاری ابلاغ الکترونیک در سامانه به سادگی در جریان آخرین ابلاغ‌های مالیاتی خود قرار بگیرند.

هادی ملکشاهی در خاتمه گفت:  برونسپاری هفده مورد از وظایف امور مالیاتی طی سال‌های اخیر در قالب الکترونیک، همه و همه بسترهای خدمت‌رسانی به مودیان را بیش از پیش فراهم آورده است و لرستان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد. تعهد به اخلاق حرفه‌ای خانواده امور مالیاتی در بستر سیاست‌های سازمان براي عموم مردم، بالاخص موديان مالياتي در سال‌های اخیر قابل لمس و درک بوده و کمترین خروجی آن علیرغم وجود موانعی چون کرونا و تحریم جلب اعتماد موديان و استقبال ۱۰۷ درصدی آنها در ارائه اظهارنامه‌ مالیاتی‌ست. 

در ادامه عارفیان نیز از رصد عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان لرستان گفت و اعلام رضایتمندی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی را بیان نمود
و با اشاره به سهم ۸۰ درصدی اداره کل امور مالیاتی در درآمدهای استانی و اجرای سیاست‌های سازمانی در پیاده‌سازی تمهیدات دولت الکترونیک و ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی،
عملکرد  این اداره کل را شایسته تقدیر دانست.

خبر : شیرزاد بسطامی 
روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان لرستان
نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: