پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
تعطیلات هفته طلایی مربوط به روز ملی و جشنواره نیمه پائیز در چین همواره فرصتی برای نظارت بر عملکرد اقتصادی این کشور فراهم کرده است.
تعطیلات هفته طلایی مربوط به روز ملی و جشنواره نیمه پائیز در چین همواره فرصتی برای نظارت بر عملکرد اقتصادی این کشور فراهم کرده است.

همزمان با پایان این تعطیلات، داده های منتشر شده اشتیاق بازار مصرفی در چین را به تصویر کشیده اند؛ بر اساس این داده ها، درآمد خرده فروشی های مهم و شرکت های مواد غذایی چین از اول تا 8 اکتبر، 1.6 تریلیون یوان بوده و میانگین فروش روزانه در این کشور نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، 4.9 درصد افزایش داشته است.

چین در طول هفته طلایی اخیر خود، میزبان 637 گردشگر داخلی بود؛ از طرف دیگر درآمد صنعت گردشگری داخلی در چین به رقم 466.56 میلیارد یوان رسید؛ این اعداد به ترتیب نشان دهنده احیای احیای 79 و 69.9 درصدی در تعداد گردشگران داخلی و درآمد توریستی چین در مقایسه با سال گذشته است.

گیشه فروش بلیط های سینما در چین با جذب حدود 100 میلیون تماشاچی، به درآمد 3.952 میلیارد یوانی رسیدند.

هفته طلایی اخیر در چین، فعالیت های مربوط به ارتقاء بازار مصرفی ملی در این کشور را به اوج رساند.

بنابراین، تعجبی ندارد که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مقاله خود، هفته طلایی چین را نمادی واضح از احیای اقتصاد این کشور با وجود اپیدمی کرونا توصیف کرده است.

در حال حاضر، توسعه اقتصادی در چین در حال عبور از تکیه بر سرمایه گذاری و صادرات به سمت تکیه بر تقاضای داخلی و به ویژه تقاضای مصرف کننده است به طوری که میزان مشارکت مصرف کننده در رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی به 57.8 درصد رسید که این روند به رشد 3.5 درصدی در تولید ناخالص داخلی منجر و به اولین نیروی محرکه در زمینه رشد اقتصادی چین در طول 6 سال متوالی تبدیل شد.

اشتیاق بازار مصرفی چین در طول تعطیلات اخیر فرصتی فراهم کرد تا جهانیان بیشتر از قبل شاهد تسریع بازگشت زندگی مردم چین به مسیر درست و در عین حال انعطاف پذیری و قدرت فوق العاده اقتصاد این کشور باشند.

یکی از عللی که با روند رو به رشد بازار مصرفی در چین ارتباط مستقیم دارد، تلاش های مشترک دولت، نهادها و مردم این کشور جهت کنترل و مهار اپیدمی کروناست؛ سران ارشد چین شخصا تصمیمات و سازوکارهایی را تدارک دیده اند تا پیشرفت در مسیر کنترل و مهار کرونا را با توسعه اقتصادی و اجتماعی در این کشور به شیوه ای هماهنگ با یکدیگر پیش ببرند.

دولت چین اخیرا 15 اقدام راهبردی در چهار زمینه را به منظور ارتقاء جدید در بازار مصرفی این کشور ارائه کرده است.

احیای بازار مصرفی در چین، روحیه مردم در مواجه با مشکلات و مبارزه مشترک آنها را به تصویر کشید؛ تلاش های متمرکز جمعیت 1.4 میلیارد نفری مردم چین منجر شد که جنگ مهار و پیشگیری کرونا در این کشور، دستاوردهای استراتژیک عظیمی به ارمغان بیاورد.

مجله آمریکایی « Barron» اخیرا در مقاله ای نوشته است که احیای اقتصاد چین در طول چند ماه گذشته به داستانی از موفقیت در جهان تبدیل شده است؛ احیای اقتصاد چین چشمگیر بوده و یکی از دلایل آن مدیریت قوی دولت چین و اعتماد سطح بالایی است که مردم به شرایط اقتصادی کشورشان دارند.

هفته طلایی چین به تازگی تمام شده است و صدها میلیون مسافر در این کشور با کمک قطارهای سریع السیر نه تنها به تماشای مناظر زیبا نشستند بلکه شاهد احیای سریع اقتصاد و زندگی پررونق مردم شدند.

چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان در حالی در مسیر احیا قرار گرفته که اقتصاد جهان به دلیل اپیدمی کرونا،‌ رو به زوال است؛ بر اساس پیش بینی نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، چین تنها اقتصاد برتر جهان با رشد اقتصادی مثبت در سال جاری خواهد بود.

تردیدی نیست که حرکت قطار سریع السیر و تزلزل ناپذیر چین در پس زمینه اقتصاد تاریک جهان، اطمینان و امید بیشتری برای جهان به ارمغان خواهد آورد.


نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: