به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، افراد دارای معلولیتاعم از نابینا، جسمی-حرکتییا ناشنوا، برای بهرهمندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبهرو هستند. استفاده از خدمات و بهرهمندی از تسهیلات بانکی برای این گروه از جامعه همواره با مشکلات و سختیهایی همراه بوده است. همینموضوعموجباقداماتیدر بانک مهر ایرانبرای ارائه خدمات بانکی به افراد دارای معلولیتشده که در راستای آن تعدادی از شعب خود را برای حضور آسانتر معلولان مناسبسازی و تجهیزات مورد نیاز افراد دارای مشکل بینایی را در باجه ویژهای راهاندازی کردهاند.
سامانه ارائه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندیاین گروه از مشتریان و سهولت بهرهمندی این قشر از خدمات بانکی، در برخی از شعب بانک قرضالحسنه مهرایران افتتاح شد و این اقدام در شعب سراسر کشور در حال توسعه است.
با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور فرد همراه میتوانند، فرمهای درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و ... را با استفاده از ورودی و خروجیهای صوتی و بریل تکمیلکنند. سپس فرمهای تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسئول مربوطه قرار میگیرد.
سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجستهنگار و نرمافزار فرمهای بانکیاست که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرمهای بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام میشود.
همچنین، نرمافزار فرمهای بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی فارسی روی تمامی قسمتهای فرمهای بانکی فعال است.
گفتنی است بانک مهرایران در بسیاری از شعب خود باهدف ایجاد دسترسی مناسب به شعب برای معلولان و جانبازان «رمپ ورودی»ایجاد کرده است.