پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
لیلی عاج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر عنوان کرد:
لیلی عاج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در زمینه تولید نمایش‌های مستند اجتماعی فعال است، مهم‌ترین کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» را معرفی مهم‌ترین مستندهای سال دانست و گفت: اثری که در این جشنواره می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، وایرال شده و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند.

وی که پیش از این با مستند «هرچه تو را به یاد من بیاورد، زیباست» در جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، با اشاره به برگزاری آنلاین این رویداد گفت: شرایط کرونایی مهجوریت سینمای مستند را دو برابر کرده است. هرچند که اکنون نسبت به چند سال پیش، مدیای دریافت و دیدن و لذت بردن از آثار مستند درجه یک، متفاوت و متعدد شده است و در پلتفرم‌های مختلف می‌توانیم آثار به روز هنرمندان مستندساز را ببینیم اما هنوز جشنواره «سینما حقیقت» بهترین فرصت برای نمایش مستندهای تولید شده یک سال کشورمان است.

کارگردان تئاتر «کمیته نان» ادامه داد: اولین بار است که تجربه برگزاری آنلاین جشنواره‌ها را از سر می‌گذرانیم، بنابراین تا از این تجربه فاصله نگیریم نمی‌توانیم درست در موردش صحبت کنیم. با این فاصله نزدیک، انگار نسبت به همه رویدادها در کلوزآپ هستیم و بنابراین ارزیابی‌مان درست نیست. باید از آن عبور کنیم تا بتوانیم نگاهی دقیق‌تر به عملکرد و اثربخشی جشنواره‌های آنلاین (برخط) هنری داشته باشیم.

عاج درباره کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» یادآور شد: «سینماحقیقت» مکانی برای معرفی مستندهای ایرانی است. اثری که آنجا می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، شناخته می‌شود و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند. مهم‌ترین کارکرد جشنواره این است که برای بهترین مستندهای بلند و کوتاه تولید شده در یک سال، یک جور بازاریابی انجام می‌دهد و این کارکرد در روزگار کرونایی که مهجوریت سینمای مستند دو برابر شده، فرصتی مغتنم است.

کارگردان تئاتر «قند خون» ادامه داد: چالش کرونا می‌تواند به فرصت تبدیل شود و این به سیاست‌گذاری مرکز سینمای مستند و تجربی بستگی دارد که با یک برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب، از فرصت کرونایی استفاده کرده و پلتفرم‌های پخش فیلم را به تسخیر خود درآورد.

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: