پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      پایگاه خبری گیتی آنلاین نمایندگی استانی می‌پذیرد  09191910422       پایگاه خبری گیتی آنلاین خبرنگار می‌پذیرد  09191910422       
کد خبر: ۳۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
رئیس هیئت‌مدیره محصولات ارگانیک سولاکان در گفت‌وگو با «گیتی آنلاین» مطرح کرد:
توجه عموم مردم به سبک زندگی سالم و عاری از محصولات تراریخته باعث شده تا پای صحبت شرکت آتین بهزیست نگر، با دو برند سولاکان و درنیکا، بنشینیم که ماحصل آن در ادامه می‌آید:

توماج رجبی مدیرعامل شرکت آتین بهزیست نگر،در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام کرد: من معتقدم وقتی صحبت از ارگانیک می‌شود بیشتر مردم یاد خوردنی‌های ارگانیک می‌افتند درصورتی‌که حفظ سلامتی و نشاط جامعه درگرو سالم زیستی در تمامی جوانب زندگی می‌باشد. انسان هرچه بیشتر به طبیعت خویش بازگردد سالم‌تر و سعادتمند زیست خواهند نمود. اگرچه استفاده از مواد غذایی عاری از ترکیبات سموم و ترکیبات شیمیایی بسیار سودمند می‌باشد ولی نباید از حفظ و نگهداری طبیعت پیرامون نیز غافل ماند. برای نمونه سعی در کاهش تولید زباله توسط تک‌تک افراد جامعه و استفاده از محصولات بهداشتی آرایشی ارگانیک و یا تلاش برای کاهش تولید کربن از ارکان سبک زندگی ارگانیک و سالم می‌باشند.

مدیرعامل برند محصولات ارگانیک سولاکان، تأکید کرد: تلاش برای داشتن بدنی آماده و سالم، فقط با شکل‌دهی به عادت‌های بهتر به نتیجه می‌رسد. شاید فکر کنید که همیشه فقط با «انگیزه» می‌شود پرهیزهای غذایی را به یاد سپرد و ورزش‌های مفید را هم انجام داد؛ اما بعضی روزها یافتن انگیزه تقریباً غیرممکن است. اینجا است که اگر مجموعه‌ای از عادت‌ها را شکل داده باشیم، آن‌ها بدل به سبک زندگی ما می‌شوند و حتی بدون انگیزه هم رعایتشان می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی می‌توانید این‌طور به ماجرا فکر کنید، روزهایی که بی‌انگیزه‌اید «سبک زندگی معمول» را دارید و روزهایی که انگیخته‌اید از «معمولی» فراتر می‌روید، فوق‌العاده می‌شوید. این چرخه همیشه ادامه دارد و سبک زندگی سالم و فعالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهراد مهاجر مدیربخش فروش، دانش‌آموخته رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران، در خصوص محصولات ارگانیک ادامه داد: محصولات ارگانیکبه محصولی گفته می‌شود که بدون دخالت هرگونه ماده‌ی شیمیایی و روش‌های مصنوعی تولید می‌شود یعنی محصولی کهمنشأ آن کاملاً طبیعی باشد و در فرآیند تولید آن از هیچ‌گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل‌دهنده می‌شود، استفاده‌نشده باشد.

مهاجر گفت: بعضی‌ها دوست دارند تغذیه‌ سالم‌تری داشته باشند به همین خاطر به دنبالمواد خوراکی ارگانیکو طبیعی می‌گردند. بعضی‌ها هم چند تا محصول را باهم مقایسه می‌کنند و وقتی همه‌چیز آن‌ها باهم برابر باشد، محصولی را ترجیح می‌دهند که برچسب طبیعی یا ارگانیک داشته باشد. نه‌تنها میوه‌ و سبزی‌ها بلکه گوشت، عسل، لبنیات و دیگر خوراکی‌ها می‌توانند به روش ارگانیک تولید شوند. گوشت و محصولات دامی ارگانیک از دام‌هایی تولید می‌شوند که در شرایط طبیعی و با عادت‌های طبیعی دام پرورش‌یافته‌اند. محصولات ارگانیک، مواد غذایی تراریخته و محصولات طبیعی تفاوت اساسی با یکدیگر دارند.

وی با معرفی برند ارگانیک خود ادامه داد: تولیدکننده عسل سولاکان برای اولین بار در ایران، تهیه سه نوع عسل ارگانیک چهل گیاه، آویشن و گون را از سال 1397 در استان کردستان آغاز کرده است. در روشی که مورداستفاده قرار می‌گیرد برخلاف روش‌های متداول در تولید عسل که در اثر حرارت، رنگ آن خوشایندتر گردیده و از رس بستن آن جلوگیری می‌شود عسل هیچ‌گونه حرارتی ندیده که منجر به حفظ آنتی‌اکسیدان‌ها و باکتری‌های مفید عسل می‌شود. عسل خام (حرارت ندیده) در مقایسه با عسل حرارت دیده، سطوح بالاتری از آنزیم‌ها و ترکیبات معطر و طعم‌دهنده دارد و در آن هیچ نوع خطر دگرگونی ترکیبات دیگر به‌وسیله حرارت وجود ندارد. همچنین در این مجموعه، به دلیل اولویت داشتن کیفیت محصول بر کمیت، تمام مراحل تولید عسل به‌دقت موردبررسی و آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیر فروش محصولات ارگانیک سولاکان و درنیکا گفت: روش و فرایند مورداستفاده در تولید عسل سولاکان ممکن است کمیت عسل بدست آمده و میزان تولید را کاهش دهد، اما هدف مجموعه سولاکان، تولید محصولی باکیفیت، باارزش غذایی بالا و سلامت‌محور می‌باشد که لایق مصرف هم‌وطنان عزیز و بزرگ سرزمین ایران شده است. خوشبختانه، با تلاش‌های پیاپی و مستمر در تولید بهترین نوع عسل ارگانیک، موفق به کسب رضایت عموم هم‌وطنان عزیز گشته‌ایم و مفتخریم که قدمی هرچند کوچک در جهت افزایش سطح سلامت جامعه برداشته باشیم. این مجموعه، به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان عسل ارگانیک باکیفیت برتر در ایران در حال فعالیت است.

مهاجر در خصوص برند روغن ارگانیک درنیکا نیز گفت: کارخانه روغن‌کشی درنیکا برای اولین بار در ایران، تهیه روغن از دانه‌های روغنی (کنجد، کلزا، آفتابگردان) به روش پرس سرد (Cold pressed) را از سال 1387 در شهرستان پیرانشهر آغاز کرده است. در این روش، برای روغن‌کشی از هیچ‌گونه فرایند حرارتی، شیمیایی و حلال جهت استخراج روغن از دانه‌ها استفاده نمی‌شود که باعث می‌شود ویتامین‌ها و خواص طبیعی روغن حفظ گردد. همچنین به دلیل کیفیت بالای محصول، هیچ‌گونه مواد افزودنی و آنتی‌اکسیدان مصنوعی به روغن اضافه نمی‌گردد و روغن کاملاً طبیعی و خالص می‌باشد.

وی افزود: استفاده از روش پرس سرد ممکن است کمیت روغن استحصال‌شده و میزان تولید را کاهش دهد اما هدف مجموعه درنیکا، ارائه محصولات سلامت‌محور می‌باشد، لذا با افزایش کیفیت (رنگ، طعم، بو و مواد تشکیل‌دهنده) و افزایش ارزش غذایی روغن‌ها، این محصولات لایق مصرف هم‌وطنان بزرگ ایران‌زمین شده و این افتخار را پیدا کردیم که قدمی هرچند کوچک در راستای اعتلای سطح سلامت جامعه برداشته باشیم.

مهاجر گفت: این واحد روغن‌کشی، به‌عنوان اولین و تنها واحد تولیدکننده روغن کنجد فرابکر ارگانیک و روغن آفتابگردان فرابکر ارگانیک در ایران و خاورمیانه مشغول به فعالیت می‌باشد که امیدواریم در آینده بتوانیم محصولات سالم و ارگانیک دیگری را نیز به مجموعه محصولات خود بیفزاییم.

در پایان توماج رجبی، مدیرعامل این مجموعه ارگانیک ضمن ابراز ناراحتی در خصوص عدم‌حمایت رسانه‌ها از کسب‌وکارهای ارگانیک در کشور افزود: اعتقاددارم رسانه مهم‌ترین وسیله اطلاع‌رسانی تحول، تولید و نوآوری هر صنعت و هر حوزه کسب‌وکاری در همه جای دنیا به شمار می‌رود و در کشور ما هم خوشبختانه رسانه‌ها، دلسوزان و پیگیران فراوانی وجود دارد، منتها کمی فاصله میان اهالی تولید ارگانیک و اهالی رسانه مشاهده می‌شود، برای این‌که این دو بخش با دارا بودن زبان مشترک بتوانند توانمندی‌ها و کسب‌وکارشان را به‌وسیله قلم رسانه به دولت و حاکمیت منتقل کنند وجود دارد و به همین دلیل از نتیجه‌گیری مطلوبی که ماحصل این ارتباط باشد، برخوردار نیستیم.

وی با اشاره به این‌که سهم جدی ایجاد چنین‌ فضایی بر عهده اهالی کسب‌وکار است که آن‌طور که بایدوشاید عموماً به اهمیت رسانه پی نبرده‌اند و در عمل تمایلی به اطلاع‌رسانی ندارند، گفت: این در حالی است که اهالی تولید و کسب‌وکار اگر به‌درستی اهمیت رسانه را درک کنند و قابلیت‌های این بخش را بشناسند، بدون تردید رسانه می‌تواند سخنگوی بسیار خوبی در معرفی توانمندی‌های اهل کسب‌وکار باشد.

وب سایت محصولات سولاکان:

www.solakan.com


«پایگاه خبری گیتی‌آنلاین درباره صحت یا رد ادعاها قضاوتی ندارد و مسئولیتی نمی‌پذیرد»
نویسنده:شیدا مرادی فرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: