پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      
کد خبر: ۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
خبرگزاری های فارس، خانه ملت و برنا طی حرکتی غیر حرفه ای خبر اختصاصی تحریریه را به نام خود منتشر کردند.

به گزارش تحریریه، بررسی های رسانه ای «تحریریه» در تاریخ 14 دی ماه 1399 ساعت 7:24 صبح گفتگوی اختصاصی خود با « دکتر علی خضریان» نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در موضوع لزوم توجه به «نژاد بومی مرغ لاین آرین» را منتشر نمود:

این در حالی بود که در اقدامی عجیب، غیراخلاقی و خارج از عرف پذیرفته شده خبری، در بعد از ظهر همان روز و با حدود 12 ساعت فاصله، خبرگزای های «فارس»، «خانه ملت»، و « برنا» که از رسانه های شناخته شده کشور هستند؛ هر یک به صورت جداگانه، گفتگوی اختصاصی «تحریریه» را بدون ذکر منبع اصلی و به نام مصاحبه اختصاصی خود منتشر کردند. نکته جالب این اقدام که به حق می توان آن را یک «سرقت خبری» آشکار نامید؛ آن است که خبرنگاران محترم این سه خبرگزاری به قدری بر موضوع «مرغ لاین آرین» اشراف داشته و همچنین گفتگو را از پیش مطالعه نموده بودند که در یک اقدام شتاب زده حتی مقدمه خبرنگار «تحریریه» را نیز به عنوان سخنان «علی خضریان» منتشر نموده اند:

خبرگزاری فارس: (اینجا را کلیک کنید)

خبرگزاری خانه ملت: (اینجا را کلیک کنید)

خبرگزاری برنا: (اینجا را کلیک کنید)

نکته جالب تر آن است که هر یک از این خبرگزاری ها مدعی هستند که خبرنگار آنها شخصا این مصاحبه با «علی خضریان» نماینده مجلس را انجام داده است و ظاهرا این ادعا شرایطی شبیه به فیلم های هالیوودی با ابعاد گوناگون در زمان واحد را به وجود آورده است که بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می رسد. چرا که احتمال مصاحبه سه خبرنگار در یک زمان واحد با یک شخص و دقیقا با یک متن مشابه پیاده سازی شده، احتمالی شبیه به طلوع خورشید از مغرب را داراست!

از اینرو انتظار به جایی وجود دارد که خبرگزاری های محترم مذکور، به اصلاح روال غلط خود اهتمام داشته باشند.

بی شک مجموعه «تحریریه» با برخوردهای این چنینی، از رسالت اصلی خود که خبررسانی صادقانه و در راستای مصالح کشور است؛ دست برنداشته و از این پس در این راه با ثبات قدم بیشتری گام برخواهد داشت.

نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: