پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      پایگاه خبری گیتی آنلاین نمایندگی استانی می‌پذیرد  09191910422       پایگاه خبری گیتی آنلاین خبرنگار می‌پذیرد  09191910422       
کد خبر: ۴۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری و مراسم امضاء و تبادل موافقت نامه های همکاری برای توسعه بازار پردازی فرهنگی عنوان کرد:
سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری و مراسم امضاء و تبادل موافقت نامه های همکاری برای توسعه بازار پردازی فرهنگی عنوان کرد که نگران ضریب نفوذ فرهنگی ایران اسلامی هستیم زیرا حتما محتوا و پیام حرف اول را می زند و اگر بتوانیم نظام صنایع فرهنگی ایجاد کنیم، قطعا سر پا خواهیم ماند.
به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، نشست خبری و مراسم امضاء و تبادل موافقت نامه های همکاری برای توسعه بازار پردازی فرهنگی، ظهر روز سه شنبه، ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و سیدامیر آقایی دبیر قرارگاه بازاریابی فرهنگی، مجید زین العابدین مدیر بنیاد رودکی، سیدصادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر، مصطفی اکوان مدیرعامل صندوق فناوری و پژوهش سپهر، سیدرضا کاظمی مدیرعامل تبیان، ابراهیم شکوری مدیرعامل انتشارات سروش، علی اکبر شیروانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سوره مهر و حسن میثمی مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و چند تن از اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار شد.
نشست خبری با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد سپس مجری برای عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی پشت تریبون قرار گرفت و از تلاش های شبانه روزی قرارگاه بازارپردازی فرهنگی سخن گفت بعد از سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.
سیدمجید امامی سخنانش را با تشکر از مجموعه ها آغاز کرد و گفت: من از مجموعه ها و به تعبیر غربی مرچندها و به قوای دیگر، کنش‌گران تشکر می کنم در زمانی که کشور در شرف یک جهش فرهنگی است.
او به گام دوم انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: گام دوم انقلاب فرهنگی آنچنان اهمیت دارد که رهبر معظم جمهوری اسلامی آن را قبل و بعد از هر اصلی در نظر گرفتند و دیگر سخنرانی، کتاب نوشتن و غیره کاربرد ندارد و باید به مصرف فرهنگی توجه کرد.
وی تاکید کرد: باید ابتکار عمل در مصرف فرهنگی به نظام و بنیاد فرهنگی ایران اسلامی برگردد؛ زمانی می توانیم ابتکارعمل را در دست بگیریم که در زمینه کتاب، فیلم و غیره بتوانیم گزینه های روی میز را خودمان تعیین کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: قصد احتراز از رویکرد کالایی شدن فرهنگی را داریم؛ نتیجه این برون داد تحت عنوان تهاجم فرهنگی در سی سال گذشته بارها از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی شنیده شده است هرچند من قصد ندارم در اینجا به بحث تهاجم فرهنگی اشاره کنم. اگر کالاهای فرهنگی متضاد با فرهنگ ایران اسلامی باشد چطور می توانیم توقع برون دادی متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی داشته باشیم و باید به ساخت زیرساخت ها برای زیست بوم صنایع فرهنگی توجه کرد.
سیدمجید امامی از عزم دستگاه های مختلف فرهنگی کشور برای ورود به این عرصه گفت و ادامه داد: در دوره فعلی و براساس خط و هنجارهای ایران اسلامی دور هم نشستیم تا کاری که نیازمند شبکه ای شدن است را شکل بدهیم و مرچندایز را ایجاد کنیم؛ در دستگاه های مختلف فرهنگی کشور همین عزم وجود دارد و نباید تک بعدی سرمایه گذاری کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از ضریب نفوذ فرهنگی ایران اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: نگران ضریب نفوذ فرهنگی ایران اسلامی هستیم زیرا حتما محتوا و پیام حرف اول را می زند و اگر بتوانیم نظام صنایع فرهنگی ایجاد کنیم، قطعا سر پا خواهیم ماند.
او از هدف این تعامل با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی پرده برداشت و گفت: تعاملی که شعار اصلی اش هم رسانی، هم گرایی و هم افزایی است و از اینرو از کلمه هم آورد خواستیم استفاده کنیم که وطنی است و بدین معنی که فستیوال و لغتی بیگانه نیست و یک رویداد توام با رقابت است.
وی از تقدیری که از خالقان سرود «سلام فرمانده» صورت گرفت و گفت: مردم از گفتن و عمل نشدن خسته هستند و تقدیر از این فعالان فرهنگی بخشی از این برنامه‌ها است. در انتهای نشست خبری شورای فرهنگ عمومی از سازندگان سرود «سلام فرمانده» تقدیر صورت گرفت هرچند رسانه ای نشد با وجود اینکه هنوز بدهی ها به آنها پرداخت نشده است.
با اتمام سخنان امامی، سیدامیر آقایی پشت تریبون قرار گرفت و از تلاشهای صورت گرفته سخن گفت: من بسیار کار سختی را انجام دادم زیرا ۱۱ تا مجموعه را هماهنگ کردم که در آخر یکی از سازمانها نشست همزمان داشت و نتوانست حضور پیدا کند.
وی به دو نکته مهم این رویداد اشاره و عنوان کرد: دو نکته اصلی وجود دارد که ما نیازمند همگرایی و اثبات آن هستیم و باید ظرفیت های فرهنگی را همگرا کرد و باید در توسعه بازارهای فرهنگی شکل بگیرد؛ یکی از مزیت های این همگرایی این است که همه با هم همگرا بشیم و یک برند و پرسونای مناسب ساخته شود.
وی به استفاده از ظرفیت های فرهنگی کشور ارجاع داد و گفت: از ظرفیت های فرهنگی نهادهای مختلف در حوزه کتاب خانواده و دیجیتال استفاده شد تا با این کار اثربخشی فرهنگی صورت بگیرد.
او ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با این رویداد بتوان قدمی مثبت در راستای بازارپردازی روایت های کودک و نوجوان بشود.
در ادامه این نشست، تفاهم نامه همکاری بین دبیر شورای فرهنگ عمومی با مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای، مدیرعامل خبرگزاری مهر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سپهر، مدیرعامل تبیان، انتشارات سروش، انتشارات سوره مهر و سازمان میراث فرهنگی بر اساس اهداف تعیین شده برای هر دستگاه به امضای طرفین رسید.

خبرنگار گیتی آنلاین: فرزاد جمشیددانایی 
«پایگاه خبری گیتی‌آنلاین درباره صحت یا رد ادعاها قضاوتی ندارد و مسئولیتی نمی‌پذیرد»
نویسنده:
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: