پذیرش آگهی و تبادل خدمات با کانال های و سایت های دیگر 09191910422      پایگاه خبری گیتی آنلاین نمایندگی استانی می‌پذیرد  09191910422       پایگاه خبری گیتی آنلاین خبرنگار می‌پذیرد  09191910422       
کد خبر: ۵۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
در طی سال‌های متمادی، جاده‌ها و اتصالات حمل‌ونقل ضعیف چین یکی از گلوگاه‌های اصلی حیات روستایی در این مناطق بوده اند که باعث مختل شدن جریان آزاد تجارت و بازرگانی می‌شدند، اما تلاش‌ها و دستاوردهای عمده‌ای در دهه گذشته برای رفع این مسائل و ایجاد رونق در حومه شهرها صورت گرفته است.
آخرین ارقام ذکر شده توسط وزارت حمل و نقل چین نشان می دهد که این کشور در طی ۱۰ سال گذشته ۷۴۳٫۳ میلیارد یوآن (۱۱۰ میلیارد دلار) از مالیات خرید خودرو را به پروژه های زیرساختی حمل و نقل در مناطق روستایی هدایت کرده که از این میان ۵۰۶٫۸ میلیارد یوآن در مناطق فقیر نشین استفاده شده است.
تا پایان سال ۲۰۲۱، جاده‌های حومه شهری ۴٫۴۷ میلیون کیلومتر امتداد پیدا کرده اند که در دهه گذشته بیش از ۹۰۰ هزار کیلومتر افزایش یافتند.

مأموران اجرایی متعددی برای مدیریت و نگهداری بهتر از این راه‌های روستایی تازه‌ساز یا نوسازی شده گمارده شدند تا مسئولیت بخش‌های معینی از جاده‌ها را در روستاها، شهرستان‌ها و شهرستان‌ها بر عهده بگیرند.

این وزارتخانه گفت که حدود ۶۴۱ هزار افسر از ماه ژوئن این سمت ها را به دست گرفته اند.

گو جیفنگ، معاون اداره راه این وزارتخانه در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت: «همه ما می‌دانیم که حمل‌ونقل سالم و روان، پایه‌های صنایع پررونق را می‌سازد، و در گذشته نیز به مناطق روستایی کمک کرده تا فقر را از بین ببرند و به سرزندگی آنها کمک ‌کنند.»

گو گفت که تمام روستاهای مناطق اداری کشور به اتوبوس های عمومی دسترسی دارند و در مناطق روستایی توسعه سریعی در حوزه ترابری اکسپرس صورت گرفته است.

سرمایه گذاری در راه‌های روستایی برای ثبات اشتغال در این مناطق نیز مفید بوده است.

بر اساس آمار و ارقام این وزارتخانه، در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۴۵۸ برنامه امدادی حول محور پروژه های راهسازی در روستاها اجرا شده که برای ۴۹ هزار نفر در روستاها شغل ایجاد کرده است. این برنامه های سرمایه گذاری در مجموع ۵٫۱۶ میلیارد یوآن جذب کرده اند که از این میان ۴۷۰ میلیون یوآن برای پرداخت حقوق بوده است.

گو جیفنگ، معاون مدیر، گفت که این وزارتخانه به راه اندازی برنامه های امدادی برای تضمین ساخت جاده با کیفیت بالا در مناطق روستایی و کمک به افزایش اشتغال روستایی ادامه خواهد داد.

او گفت: «این برنامه‌ها با پوشش دادن حوزه‌هایی مانند ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و نگهداری جاده‌ها به کارگران روستایی بیشتر کمک می‌کنند تا در نزدیکی محل زندگی خود شغل پیدا کنند.»

به گفته این وزارتخانه، هدف آن افزایش طول راه های روستایی جدید به ۱۵۰ هزار کیلومتر تا سال ۲۰۲۲ و همچنین نوسازی هشت هزار پل روستایی فرسوده است.
«پایگاه خبری گیتی‌آنلاین درباره صحت یا رد ادعاها قضاوتی ندارد و مسئولیتی نمی‌پذیرد»
نویسنده:مهدی زالزاده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: