• امروز : شنبه - ۲۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 13 July - 2024

اخبار ویژه

خدمتی جدید از بانک ایران زمین: سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین آماده‌سازی سایت نهضت ملی مسکن ۹۰ هکتاری محمد آباد سیستان در حال انجام است صدور مجوز بهره برداری ۲۸ معدن جدید در آذربایجان غربی سرمایه گذاری ارزش افزا دعوت جمع کثیری از مسئولان و فعالان جوان ستادهای مردمی شهید دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از دکتر مهرداد بذرپاش جهت ثبت نام و حضور در انتخابات ریاست جمهوری  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان دقیقا کجاست؟؟!!! اعضای تیم چهارم رئالیتی شوی «ناتو» معرفی شدند اهدای دانایی از سوی آقای معلم کتابخوان به دانش‌آموزان هنرستان جوانمردی بستری شدن ۲۰ مجروح حادثه تروریستی راسک در ایرانشهر/ آمادگی بالای وزارت بهداشت در ارائه خدمات درمانی بهنگام به مجروحان حادثه تروریستی چابهار و راسک آغاز برداشت ذرت علوفه ای از سطح ۱۲ هزار هکتار مزارع شهرستان مرودشت تقسیم سود ۵۳۲۰ ریالی به ازای هر سهم ((حسینا)) تقویت کادر پزشکی بیمارستان شهید صادق گنجی با جذب ۱۲ متخصص جدید

0
مدیرعامل شرکت ملی پست:

افزایش ۱۴۹ درصدی درآمد شرکت ملی پست در سه سال گذشته‌

  • کد خبر : 53354
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
افزایش ۱۴۹ درصدی درآمد شرکت ملی پست در سه سال گذشته‌
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: «افزایش تعرفه پستی در سه سال گذشته حدود ۷۸ درصد بوده و شرکت پست قاعدتا باید ۷۸درصد رشد درآمد را تجربه می‌کرد، اما این شرکت افزایش ۱۴۹ درصدی درآمد را ثبت کرده است که ۷۰ درصد به دلیل هوشمندسازی و انضباط مالی است.»

گیتی آنلاین_ محمود لیائی در گفت‌وگو با ایرنا، هوشمندسازی شبکه پستی کشور را مهم‌ترین اقدام در سال‌های اخیر اعلام کرد.

وی افزود: «هوشمندسازی در تمام شبکه پستی انجام می‌شود. تفکر همه این بود که شرکت ملی پست به همان میزان افزایش تعرفه، افزایش درآمد خواهد داشت، اما بر اساس آخرین آمار، با وجود اینکه تورم مرکب کشور در سه سال گذشته حدود ۲۱۰ درصد بوده است.»

لیائی ادامه داد: «هوشمندسازی علاوه بر افزایش سرعت کار شرکت ملی پست، در منابع انسانی و کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است و درنظر داریم که در تمام مسیرها و فرایندهای متعدد پستی آن را ادامه دهیم.»

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: «مهم‌ترین عاملی که در شبکه پستی داریم، عامل انسانی است. هر میزان در مسیر هوشمندسازی پیش برویم، عمده فرایندهای پستی مربوط به نیروی انسانی است؛ از پستچی گرفته تا باجه‌های پستی و افراد شاغل در مرکز مبادلات و تجزیه و رانندگان همگی نیروی انسانی هستند.»

وی اضافه کرد: «متاسفانه در ۲۰ سال گذشته به دلیل نداشتن مجوز جذب، نتوانستیم نیروی انسانی آموزش دیده را جذب کنیم تا بتوانند خلا نیروی انسانی ما را پر کند. نیروی کنونی ما نیز مستهلک شدند و اگر همین مسیر ادامه پیدا کند در پنج سال آینده تمام نیروهای رسمی و قراردادی را به واسطه بازنشستگی از دست می‌دهیم.»

معاون وزیر ارتباطات گفت: «باید به فکر نیروهای جایگزین برای جذب باشیم تا پس از آموزش به عنوان نیروی متخصص وارد شبکه پستی کشور شوند. اولویت دیگر ما مربوط به فرهنگ پستی کشور است. سرانه هر شهروند ایرانی سالانه ۱۱ مرسوله پستی است که این در قیاس با کشورهای دیگر بسیار اندک است. سرانه پستی هر شهروند چینی در سال ۶۰۰ مرسوله است، یعنی اگر فاصله ۱۰ برابری خودمان با چین را در نظر بگیریم این خلا کاملا احساس می‌شود. در کشور سوئیس این عدد ۵۸۰، آلمان ۵۶۰ و آمریکا ۵۰۰ است. این فاصله عظیم تنها با فرهنگ‌سازی پر می‌شود. افزایش ترافیک پستی نیز باعث می‌شود قیمت‌های تمام شده به شدت کاهش پیدا کند.»

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53354

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.