• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
3

 اولین خانه صنایع دستی مشهد افتتاح شد

  • کد خبر : 45139
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
 اولین خانه صنایع دستی مشهد افتتاح شد
اولین خانه صنایع دستی استان خراسان رضوی با حضور، مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، سید جواد موسوی در افتتاحیه اولین خانه صنایع دستی مشهد اظهار کرد: این خانه با همت خود هنرمندان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری مشهد در یکی از خانه‌های تاریخی شهر مشهد راه‌اندازی شده است.

 

وی افزود: در این مکان ۱۱ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی استان فعالیت می‌کنند و فضایی برای عرضه و فروش محصولات خود و همچنین آموزش به علاقه‌مندان فراهم شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از این خانه و هنرمندان صنایع دستی، مشوق‌هایی مانند تسهیلات، تخفیف در حامل‌های انرژی و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.

 

موسوی همچنین از برنامه‌ریزی برای ایجاد خانه‌های صنایع دستی در دیگر مناطق استان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع دستی در استان خراسان رضوی باشیم.

 

وی عنوان کرد: برخی از مزایای خانه‌های صنایع دستی شامل ارائه فضایی برای عرضه و فروش محصولات هنرمندان، آموزش علاقه‌مندان به صنایع دستی، ایجاد اشتغال برای هنرمندان، رونق گردشگری است.

خانه هنر دستان، پلی بین فرهنگ و نسل آینده

 

در ادامه مدیر خانه هنر دستان گفت: این مجموعه‌ای فرهنگی و هنری با محوریت آموزش هنرهای سنتی ایرانی به کودکان و نوجوانان، در تهران افتتاح شد.

 

طوبی تهرانیان، بیان کرد: من به عنوان یک معلم، همیشه دغدغه‌ی انتقال فرهنگ و هنر غنی ایران به نسل آینده را داشته‌ام. امیدواریم با راه‌اندازی این مجموعه، بتوانیم گامی در این مسیر برداریم.

 

وی افزود:در خانه هنر دستان، کودکان و نوجوانان با رشته‌های مختلف هنرهای سنتی ایرانی مانند قالی‌بافی، سفالگری، نقاشی و خوشنویسی آشنا می‌شوند و می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی این رشته‌ها شرکت کنند.

 

تهرانیان با اشاره به فضای سنتی و ایرانی خانه هنر دستان گفت: این فضا که شامل یک بنای تاریخی زیبا، حوض آب، فواره، دار قالی و کوزه سفالی است، به خودی خود یک جاذبه برای کودکان و نوجوانان است و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فرهنگ و هنر ایرانی ارتباط برقرار کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45139

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.