• امروز : چهارشنبه - ۱۶ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 6 November - 2024

اخبار ویژه

جوجه ریزی ۳۱۸ هزار قطعه ای در واحدهای مرغداری شهرستان زاهدان بهره برداری از حدود ۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سیستان و بلوچستان در گرو تخصیص ۱۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار اردوی جهادی خدمات بهداشتی و درمانی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مرکز بهداشت مادوان برگزار شد دیدار مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در سیستان و بلوچستان با مدیرکل فرودگاه‌های استان دستگیری دو نفر متخلف شکار در شهرستان بوانات مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس منصوب شد ۱۷۰ گروه جهادی به خدمت رسانی به زایرین پاکستانی می پردازند روایتی از کشتار کمونیست‌ها توسط گنگسترهای اندونزی/ وقتی وقایع گذشته در زمان حال جریان دارد سند حمایت از سالمندان تدوین و اجرایی می شود ۸۰ درصد شرکت کنندگان در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری مجاز به انتخاب رشته شده اند/ تمام اعتراضات پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد رها سازی یک بهله سارگپه پابلند در شهرستان لامرد بعد از دوماه تیمار و بازپروری

1
یادداشتی به قلم پدرام فرهادی

بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید

  • کد خبر : 70486
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۳:۳۰
بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید

گیتی آنلاین_ «پدرام فرهادی» مدرس گردشگری در یادداشتی به عنوان «بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید» به پایگاه خبری گیتی آنلاین آورده است؛ بازی‌وارسازی به‌عنوان یک روش نوآورانه در مدیریت و کسب‌وکار، تعامل کاربر را افزایش می‌دهد. به‌طوری‌که بازی‌ها، امکاناتی را فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند به‌صورت فعال در آنها شرکت کنند و تجربه جذابی داشته […]

گیتی آنلاین_ «پدرام فرهادی» مدرس گردشگری در یادداشتی به عنوان «بازی‌وارسازی در میراث جهانی تخت‌جمشید» به پایگاه خبری گیتی آنلاین آورده است؛

بازی‌وارسازی به‌عنوان یک روش نوآورانه در مدیریت و کسب‌وکار، تعامل کاربر را افزایش می‌دهد. به‌طوری‌که بازی‌ها، امکاناتی را فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند به‌صورت فعال در آنها شرکت کنند و تجربه جذابی داشته باشند. این تعاملات به طور مستقیم باعث افزایش نگرش مثبت و ارتباط بین سازمان و مشتری می‌شود. همچنین، در بازی‌وارسازی بهبود وفاداری مشتری قابل‌توجه است. با استفاده از بازی، سازمان‌ها قادر خواهند بود تجربه منحصربه‌فرد خود ارائه دهند. همچنین، بازی‌وارسازی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا آگاهی از برند خود را گسترش داده و با استفاده از عناصر بازی، پیام‌های خود را به مخاطبان انتقال دهند. این روش موجب می‌شود که برند در ذهن مخاطبان تثبیت شده و در نتیجه، افزایش شناسایی برند و افزایش فروش رخ می‌دهد. با استفاده از بازی‌وارسازی، مخاطبان به‌صورت فعال و جذاب در فعالیت‌های گروهی شامل رقابت، همکاری و حل معما شروع به فعالیت می‌کنند. این بازی‌ها ممکن است علاوه بر جذب توجه و علاقه مخاطبان، بهبود تجربه گردشگرها را نیز به همراه داشته باشند.
بازی‌وارسازی در حوزه گردشگری، توانایی بهبود تعاملات ارزشمندتر و ایجاد سطح بالاتری از رضایت گردشگران را داراست. همچنین، این ابزار می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و افزایش وفاداری گردشگر به مقصد گردشگری کمک کند.

بازی‌وارسازی در گردشگری شامل عملکرد بیرونی و عملکرد درونی است؛

عملکرد بیرونی به گردشگرها کمک می‌کند تا قبل از سفر، مسیرها و جاذبه‌های گردشگری را بررسی و برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر خود داشته باشند. عملکرد درونی بازی‌وارسازی هم در گردشگری به تجارب شخصی گردشگرها اشاره دارد. این بازی‌ها معمولاً به گردشگرها اجازه می‌دهند تا به‌صورت مجازی به‌جای دلخواه خود سفر کرده و تجارب جالب و هیجان‌انگیز را تجربه کنند.

بازی‌های مبتنی بر مکان در سفرها و گردشگری نقش مهمی در ارتقای مشارکت گردشگرها و افزایش تجربه‌های آنها دارند. این بازی‌ها می‌توانند به‌عنوان یک ابزار سرگرمی استفاده شوند که گردشگر را به فعالیت و تعامل با محله‌ای دیدنی و جذاب در سفر تشویق کنند؛ به‌علاوه، پس از سفر، بازی‌های آنلاین مبتنی بر سفر می‌توانند به‌عنوان یک ابزار برای تجدید خاطرات و به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها با دوستان و خانواده استفاده شوند. علاوه بر این، از بازی‌های مبتنی بر مکان می‌توان در ارتقای آموزش‌وپرورش در محیط سازمانی بهره برد.

بهره‌گیری از این نوع بازی‌ها در چارچوب برنامه‌های آموزشی سازمانی، افراد را قادر می‌سازد تا به‌صورت فعال و پویا در فرایندهای آموزشی شرکت نمایند و بنابراین تخصص‌های جدیدی را به دست آورند.

بازی‌وارسازی در گردشگری، موضوعی جدید با رویکرد آینده‌نگر است که می‌تواند به شیوه‌های گوناگون برای برانگیختن انگیزه و تغییر رفتار در گردشگرها مورداستفاده قرار گیرد.

در محیط‌های تاریخی – فرهنگی، بازی‌ها می‌توانند جنبه‌هایی از رضایت انسانی را فراهم کنند که دستیابی به آن در دنیای فیزیکی دشوار است بنابراین، استفاده از بازی‌وارسازی برای فعال‌کردن محرکه‌های پیشرفت و افزایش تعامل، مورداستفاده قرار می‌گیرد و ازآنجاکه جاذبه‌های تاریخی و باستانی نمایانگر فرهنگ یک ملت می‌باشند، همواره توانسته‌اند گردشگرهای زیادی از سرتاسر جهان را به خود جذب نمایند. در این میان، تخت‌جمشید نیز به‌عنوان یکی از شاهکارهای برجسته دنیای باستانی، همواره به‌عنوان مقصدی آرامش‌بخش و فرهنگی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان شناخته شده است؛ اما تاکنون به اهمیت و تأثیر بازی‌وارسازی در این مکان متمایز پرداخته نشده است.

بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید نه‌تنها تجربه‌های وفاداری، اشتغال و درآمدزایی تفریحی و آموزشی ارائه می‌دهد، بلکه به گردشگرها اجازه می‌دهد تا بافرهنگ و تاریخ کشوری که در آن بازدید می‌کنند به شیوهای تازه و فعالانه در ارتباط باشند. با ارتقای تجربه گردشگرها از طریق بازی‌وارسازی، تخت‌جمشید به‌عنوان یک مقصد گردشگری متفاوت و جذاب شناخته خواهد شد.

بازی‌های گروهی و همکاری در حل مسائل مختلف، باعث افزایش همبستگی و همکاری بین افراد مختلف می‌شود؛ ازاین‌رو بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید به گردشگران اجازه می‌دهد تا با دانستن و فهمیدن درست درباره تاریخ و فرهنگ کشور، به‌صورت فعالانه در ارتباط با آن قرار بگیرند همچنین بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید نقش مهمی در افزایش دانش تاریخی و فرهنگی دارد. با شرکت در بازی‌های مبتنی بر تاریخ و فرهنگ کشور، گردشگران دانش جدید کسب کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تقویت می‌کنند و بازی‌وارسازی در تخت‌جمشید توانایی حل مسئله را در گردشگران تقویت می‌کند. با شرکت در بازی‌های مبتنی بر تاریخ و فرهنگ، گردشگران با مسائل پیچیده چالش‌برانگیز روبه‌رو می‌شوند و به دنبال راه‌حل‌های منطقی و استدلالی برای حل آنها می‌گردند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=70486

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.