• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024

اخبار ویژه

6
جاده ... ترمز.. مسئولان....

*به قلم محمدفرزامی فعال فرهنگی ،اجتماعی و رسانه

  • کد خبر : 23240
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
*به قلم محمدفرزامی فعال فرهنگی ،اجتماعی و رسانه

*جاده…ترمز…مسولان* محمدفرزامی هرچندوقوع سوانح جاده ای برای مردم قانع وصبورومظلوم استان کهگیلویه وبویراحمدغریبه نیست وتازگی ندارد،اماآمارهامی گویندکشته های ناشی ازتصادفات جاده ای دراین استان به نسبت جمعیتش غیرقابل باوراست وبرای کنترل آن بایدچاره ای اندیشیده شود.چه خوب بودکه اگرمسولان استان پیشتروبیشتر، نسبت به دل نگرانی هاوهشدارهای افکارعمومی در،رابطه باوضعیت فوق العاده نامناسب وناایمن راه های […]

*جاده…ترمز…مسولان*
محمدفرزامی

هرچندوقوع سوانح جاده ای برای مردم قانع وصبورومظلوم استان کهگیلویه وبویراحمدغریبه نیست وتازگی ندارد،اماآمارهامی گویندکشته های ناشی ازتصادفات جاده ای دراین استان به نسبت جمعیتش غیرقابل باوراست وبرای کنترل آن بایدچاره ای اندیشیده شود.چه خوب بودکه اگرمسولان استان پیشتروبیشتر، نسبت به دل نگرانی هاوهشدارهای افکارعمومی در،رابطه باوضعیت فوق العاده نامناسب وناایمن راه های درون استانی به ویژه محورومسیربابامیدان به یاسوج وازهمه مهمترپیچ خطرناک گل زردون(ورودی تونل گل زردون ازسمت یاسوج)وسراشیبی تند سوسن زاریاتنگ کناره ، توجه می کردندتاامروزشاهدرخت سیاه عزابرتن هم استانی هانباشیم .درحادثه ی خونین جمعه ی یاسوج بنابرشنیده هاازکارافتادگی سیستم کنترل وترمزیکدستگاه تریلرونبودتوقفگاه ایمن درسراشیبی منتهی به پلیس راه یاسوج باعث حادثه ای گردیدکه خانواده های بسیاری راعزادارواندوهگین وماتم زده وخسارات مالی زیادی برجای گذاشت.نیک می دانیم بخش قابل توجهی ازسوانح رانندگی باتلفات بالاوخسارت های مالی زیادمربوط به ازکارافتادگی سیستم ترمز وسایل نقلیه ی سنگین اعم ازکامیون،اتوبوس وتریلراست.بررسی سوانح رانندگی نشان می دهدکامیون هاوتریلرهادرسراشیبی هابیشتردچارحادثه وعیب فنی می شوندچونکه درسراشیبی هاناگزیربه استفاده مکررومتعددازترمزهستندکه بهمین علت یعنی استفاده زیادازحدمعمول ازترمزعمل نکردن ترمزغیرقابل تصورنیست و متاسفانه ورودی شهریاسوج ازسمت بابامیدان (تنگ کناره)دارای شیبی فوق العاده خطرناک است .بنابراین باتوجه به شیب خطرناک ورودی شهر،ضرورت وفوریت داردکه درمسیرتوقف گاه هایی باماسه ایجادگرددوجلوترباتابلوهای بزرگ توقف گاه شنی را اطلاع رسانی نمایند.مثلا(۵۰۰مترمانده به تپه وتوقف گاه شنی)تارانندگان این مسیر، درهنگام بریدن ترمزبه تپه های شنی بزنندوازواردن آمدن خسارت های جانی ومالی جلوگیری بعمل آید.ازاین موضوع هم نبایدغافل شدکه علت تمامی تصادفات درمسیربابامیدان به یاسوج شیب جاده نیست بلکه عوامل دیگری همچون جاده ی دوخطه کوهستانی،استانداردنبودن جاده ،پیچ های تند،نظارت ضعیف برجاده ،ناکافی بودن تابلوهای هشداردهنده ،خاموشی سیستم روشنایی تونل های مسیروشیب تندتنگ کناره ازجمله مهمترین عوامل دخیل دربروزحوادث جاده ای درمسیربابامیدان به یاسوج است.

*محمدفرزامی
فعال فرهنگی ،اجتماعی

ورسانه

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=23240

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.