• امروز : یکشنبه - ۲۸ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 16 February - 2025

اخبار ویژه

بازدید سرزده مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات وزارت بهداشت از بیمارستان حضرت زینب(س) دومین همایش راه زندگی با موضوع ازدواج موفق ویژه دختران تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد رئیس شورای شهر ارومیه: فراهم کردن رفاه و راحتی شهروندان مهمترین هدف مدیریت شهری معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرداد/ ورود ۹ استان کشور به کهگیلویه و بویراحمد جهت شرکت در مسابقات ورزشی دانش آموزان مدیریت پسماند، شروعی برای داشتن زمین پاک و احترام به قانون زمین است بیانیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد اظهارات دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تمبر بزرگداشت شهید جمهور و شهدای خدمت رونمایی شد اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی اگزیم‌بانک ایران به صادرکنندگان لرستان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام فروشگاه های زنجیره ای افق‌کوروش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد: جبران کمبود آب شرب در شمال شهر بوکان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی: آبخوان‌های آذربایجان‌غربی با کمبود منابع مواجه‌اند مرکز جهادی «قرار» در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد

6

بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟

  • کد خبر : 22287
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
بیمه کالاهای پستی چیست و چه هزینه‌ای دارد؟
فرستنده مرسوله پستی، می‌تواند از بیمه مرسوله استفاده کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مرسوله اش، خسارت مورد نظر را دریافت کند.

گیتی آنلاین_ این روزها که خریدهای آنلاین افزایش یافته، خدمات پستی نقش پررنگ‌تری در زندگی افراد ایفا می‌کند.

بسیاری از افراد پس از شیوع کرونا در ایران، به جای مراجعه به فروشگاه‌ها و خریدهای حضوری، ترجیح می‌دهند که کالای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت جست‌وجو کرده و پس از یافتن فروشگاه مورد نظر خود، سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند؛ در این شرایط فارغ از اهمیت اطمینان به فروشگاه و اصالت محصول، نحوه حمل و نقل کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی که در سال‌های گذشته، شرکت ملی پست نقش حمل و نقل کالاها را در بیشتر مواقع بر عهده داشت، اکنون ماهیت خدمات پستی از نامه و قبوض کاغذی به امانت پستی تغییر یافته است و در عین حال، شرکت‌های خصوصی هم پا به عرصه رقابت با این شرکت گذاشتند؛ ولی همچنان شرکت ملی پست، گسترده‌ترین سیستم حمل‌ونقلی را در سرتاسر کشور دارد و به واسطه ماهیت ملی خود، به ارسال و توزیع مرسوله به دورترین نقاط کشور را هم به عهده می‌گیرد.

امروزه به واسطه افزایش حجم مرسولات پستی، انتقادات و بعضا اعتراضاتی نسبت به این خدمات پست هم افزایش یافته است. این اعتراضات، از تاخیر در زمان ارسال تا آسیب رسیدن به کالا و حتی به سرقت رفتن و مفقود شدن آنها را شامل می‌شود. هرچند محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- معتقد است که بیش از ۹۸ درصد مرسوله‌های ما با موفقیت‌ توزیع می شود و تنها ۲ درصد توزیع ناموفق را داریم ، با وجود این، نمی‌توان همین تعداد شکایت را هم نادیده گرفت.

بیمه مرسولات پستی به این صورت است که یک بیمه تحت عنوان بیمه اجباری وجود دارد که با هزار تومان، مرسوله را تا یک میلیون تومان حمایت می‌کند که شامل تمامی مرسولات ثبتی است، اما بیمه دیگری تحت عنوان بیمه اظهارشده و با توجه به ارزش محتوای مرسوله تا سقف ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که متناسب با آن، به ازای هر یک میلیون تومان بیمه، ۲ هزارتومان باید پرداخت شود، یعنی سقف این بیمه تا ۲۰ میلیون تومان، حق بیمه ۴۰هزار تومانی دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22287

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.