به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم های «زیبا صدایم کن»، «بازی را بکش» و «صیاد» را میخوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند. یک گفتوگو نیز با محمدابراهیم عزیزی و لادن شیرمرد فیلمنامه نویسان «بازی را بکش» انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به فیلم تاریخی اختصاص دارد. از جمله نوشتارهای تهیه شده برای این بخش می توان به چگونه یک فیلمنامه تاریخی عالی بنویسیم؟، ده عنصر ضروری برای نگارش فیلمنامه تاریخی، رویکردهای مختلف به بحث وفاداری به واقعیت در فیلمنامه نویسی برای درام تاریخی، تاریخ و روایت تجربه گرایانه از آن در قالب ژانر تاریخی، مروری بر علت موفقیت بهترین فیلمنامههای تاریخی تمام دوران و یک گفتوگو درباره فیلمنامه نویسی برای فیلم تاریخی اشاره کرد.
بخش سینمای جهان با سیناپس دوست داشتنی، کیف سیاه، میکی 17و نوجوانی آغاز می شود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه می یابد.
در صفحات «صحنه کوچک» نیز مطلبی درباره ساختار فیلمنامه و روایت داستانی سریال نوجوانی را میخوانیم.
فیلمنامه کامل این شماره به «سینگ سینگ» نوشته کلینت بنتلی و گرگ کودار اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد مطالب پایانی شماره خرداد است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.
تکنیکهای نگارش فیلمنامه تاریخی در شماره 268 ماهنامه فیلم نگار
- ارسال توسط : farzad
- منبع : بنیاد سینمایی فارابی
- بدون دیدگاه