گیتی آنلاین_ محمد احمدی در آیین رونمایی از دو تمبر یادبود یلدا و شهرهای خلاق ثبت یونسکو، تمبر را سفیر فرهنگی کشورها خواند و با ارائه تاریخچهای از تمبر و شورای عالی تمبر در کشور گفت: «از ابتدا تمبر به دلیل کارکرد ارتباطی خود به عنوان یک رسانه اثرگذار بین المللی، جایگاه ویژهای پیدا کرد و توجه خاص کلکسیونرها را جلب کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شورای عالی تمبر بهعنوان عالیترین نهاد سیاستگذاری و تصمیمگیری در حوزه طراحی و انتشار تمبرهای ملی و اختصاصی فعالیت دارد خاطرنشان کرد: «با موافقت و دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شورای تمبر پس از قریب به یک دهه به متولی اصلی آن یعنی شرکت ملی پست واگذار شد.»
احمدی افزود: «این اقدام موضوعی است که به گواه کارشناسان نویدبخش آینده ای روشن در جهت احیا و گسترش فرهنگ تمبر و تمبرشناسی در کشور محسوب میشود.»
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با تشریح اقدامات شورای تمبر از الکترونیکی نمودن فرآیندهای شورا، تدوین برنامه سالانه، برگزاری جلسات مستمر شورا، چاپ و انتشار چهار تمبر یادبود با عناوین جهانی نوروز ۱۴۰۲، یلدا میراث فرهنگی ناملموس، سال بین المللی ارزن و شهرهای خلاق ثبت یونسکو با تیراژ ۶۰ هزار سری و طراحی و تصویب ۵ عنوان تمبر یادبود و مشترک دیگر برای چاپ طی ماههای آتی به عنوان اقدامات این شورا اشاره کرد.
وی با تاکید بر لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای بخش خصوصی گفت: «مقرر شده است برخی از فعالیتهای نیابتی و خدماتی مربوط به تمبر را در چارچوب شرایط و الزامات تعیین شده به کارگزاران منتخب واگذار نماییم.»
وی ادامه داد: «بر این اساس، شیوه نامه ای با هدف ساماندهی و توسعه فعالیتها و خدمات حوزه تمبر و اقلام فیلاتلیک و با بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای کارگزاران بخش خصوصی تهیه و تدوین شده است.»
احمدی با تاکید بر لزوم بازآفرینی زنجیره ارزش صنعت تمبر به عنوان یک گنجینه هنری با رویکرد تحول دیجیتال، تحولات سالیان اخیر در صنعت پست بین المللی و راه اندازی اکوسیستم های تمبر های رمز نگاری شده متعدد و توسعه تمبرینهها در مسیر جذاب اقتصادیسازی بازار این کالای فرهنگی را در سایر کشورها خاطر نشان کرد و ابراز امیدواری کرد تا پست ایران نیز با کمک بخش خصوصی در این مسیر به عنوان امری بدیع و ضروری گام نهد.