• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024

اخبار ویژه

توزیع ۱۵۴ تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار در کوار وام ۵۰ میلیون تومانی بانک گردشگری با سود صفر درصد برای خرید کالا از فروشگاه های رفاه خواننده سریال «رستگاری» مشخص شد اجرای ۴۵ عنوان برنامه در هفته دولت توسط بسیج کارمندان «بشقاب پرنده» آماده نمایش و پخش شد/ ماجرای پسری که به فضا می‌رود! خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به اقتصاد کشاورزی خلیل آباد پیشرفت ۷۳ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی زرینه‌رود تا آخر مهرماه سالجاری مجمع عمومی عادی سالیانه گل گهر برگزار شد مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه میهن برگزار گردید. اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین دانشگاه علوم پرشکی آذربایجان‌غربی به تمرچین استاندار خوزستان: قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد. مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پارس دارو(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۴ در محل سالن تلاش برگزار گردید.

3

پیگیری ۴ هدف مهم استان در راستای تحقق نرخ رشد سالانه ۸ درصدی اقتصادی و ۲۳ درصدی صادرات غیر نفتی

  • کد خبر : 42001
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
پیگیری ۴ هدف مهم استان در راستای تحقق نرخ رشد سالانه ۸ درصدی اقتصادی و ۲۳ درصدی صادرات غیر نفتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هدف مهم استان در راستای مشارکت استان درتحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی و ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی با جدیت دنبال می شود.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد عرب اول در سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی استان که به ریاست استاندار و با ۲ دستور کار در استانداری برگزار شد، بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی ۸ درصدی جزو اصول اصلی است که تقسیم کار کلی بین وزارتخانه ها و استان ها در این رابطه صورت می گیرد، این مهم در برنامه ششم توسعه نیز تکلیف همه استان ها بود.

این مقام مسئول با اشاره به مرز و دریا به عنوان ۲ امتیاز این استان، اظهار کرد: باید بررسی کنیم که این ۲ مزیت و سایر قابلیت های استان چه تاثیری بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری داشته است.

وی گفت: به منظور تحلیل توسعه تجارت خارجی استان بیش از یک میلیون داده برای این تحلیل در حوزه صادرات و واردات از مرکز داده گمرک ایران دریافت شده و وضعیت بازارچه ها و گمرکات، مزیت های بازارکشور های همسایه و رقابت پذیری سایر استان ها بررسی شده و مورد مقایسه قرار گرفته است.‌

عرب اول با تاکید برتحقق اهداف چهارگانه تاثیر گذار بر رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: می توانیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدید های فراروی توسعه تجارت استان و ارتقاء جایگاه و سهم استان در توسعه تجارت خارجی، تدوین برنامه توسعه تجارت خارجی با هدف مشارکت در تحقق نرخ رشد سالانه ۸ درصدی اقتصادی و نرخ رشد ۲۳ درصدی صادرات غیر نفتی کشور، تعیین نقش و سهم دستگاه های اجرایی و شهرستان ها در اجرای برنامه توسعه تجارت خارجی و تعیین بخش های اقتصادی پیشرو در تجارت استان وضعیت تجارت استان را بهبود ببخشیم.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42001

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.