• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مهارشد 

  • کد خبر : 56141
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک مهارشد 
فارس_ آتش‌سوزی که روزهای گذشته در حاشیه بهشت گمشده و منطقه تنگ بستانک شهرستان مرودشت رخ داده بود، با تلاش مشترک محیط‌بانان، نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری ،آتش‌نشانی بسبجیان، پایگاه مقاومت و سمن های محلی بخش کامفیروز جنوبی مهار شد. 

گیتی آنلاین_ یوسف حسنی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت گفت: این آتش‌سوزی در حاشیه تنگ بستانک، معروف به مور سیرک رخ داد و به سرعت در حال گسترش بود و با تلاش نیروهای دوستدار محیط زیست مهار شد.

حسنی در ادامه گفت: با توجه به گزارش دریافتی مبنی بر آتش سوزی در منطقه تنگ بستانک نیروهای یگان این اداره با نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری، آتش‌نشاتی ،بسیجیان و سمن ها در محل حاضرشده وبا تجهیزات در اختیار مانع گسترش آتش به محدوده با پوشش درختی شدند.

این مقام مسوول در ادامه گفت: در این رخداد بخش کوچکی از محل که دارای پوشش علفی بود طعمه حریق شد، با توجه به بارندگی فصلی پوشش گیاهی افزایش یافته و پس از خشک شدن با کوچکترین سهل انگاری دچار حریق شده و کنترل آن در مناطق صعب العبور سخت می‌شود که این امر می‌تواند باعث آسیب به زیستگاه حیات وحش شود.

وی خواستار دقت بیشتر گردشگران در عبور از مناطق شد و افزود: عرصه های طبیعی، محیط زیست، مراتع و جنگل ها از جمله مناطقی هستند که طی سال های اخیر از تیغ سهل انگاری انسانی زخم های زیادی خورده که شاید درمان آن سال ها و قرن ها زمان ببرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56141

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.