• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

آغاز زندگی مشترک بیش از ۹۸ هزارجوان ایرانی با وام ازدواج بانک ملی ایران طی هفت ماه کاروان زائران اباعبدالله الحسین ازمحلات کم برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح تحول و توانمندسازی ۲۰۲۰ محله، به کربلای معلی اعزام شدند. سرمایه‌گذاری فولادی (( ومعادن )) در یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد و ۹۲۵میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری‌شده است. ثبت نام ۳۰۰ گروه و هئیت برای برپایی موکب در اطراف حرم بهسازی و نوسازی به منظور تثبیت ظرفیت تولید مجموعه کتابخانه رودخانه‌ای است که با تامین منابع به روز جاری‌تر، شفاف‌تر و روانتر حرکت می‌کند بهره برداری از طرح تجهیز و توسعه ایستگاه برق برخون بوشهر تقدیر مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کودکان شجاع حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) انتصاب امید صدیق به عنوان رییس تالار وحدت  فارس با ۳۸۹ اثر صنایع دستی رتبه اول کشور را در مهر اصالت داراست پایش روغن خوراکی از مزرعه تا سفره آحاد جامعه

3
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آغاز بسیج آموزش، اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت

  • کد خبر : 30954
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
آغاز بسیج آموزش، اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت
فارس_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت بیماری های مزمن بر سلامت جامعه، از اجرای بسیج آموزش، اطلاع رسانی و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از دیابت از هفت مهر تا بیست و سوم آبان سال جاری خبر داد.

گیتی آنلاین_ دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: بیماری های قلبی و عروقی، اولین علت مرگ و میر در دنیا و کشور است.

او ادامه داد: سالانه در حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا به علت بیماری های قلبی و عروقی فوت می کنند که  ۳۱ درصد از کل مرگ ها و حدود نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

دکتر رضائیان زاده افزود: بیشتر مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، به شکل سکته های مغزی و حمله های قلبی تظاهر می کنند و عوامل خطر اصلی این بیماری ها، مصرف دخانیات، الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: این عوامل خطر رفتاری در افراد، به صورت بروز فشار خون، دیابت، اختلال چربی خون، چاقی و اضافه وزن خود را نشان می دهد.

این مقام مسوول در دانشگاه بیان کرد: برگزاری سالانه روز جهانی قلب (۲۹ سپتامبر مصادف با ۷ مهر) به عنوان موفق ترین بسیج علیه بیماری های قلبی و عروقی در سطح دنیا، فرصتی را برای اطلاع رسانی در خصوص این عوامل خطر و اصلاح سبک زندگی، در راستای آگاهی مردم در خصوص این بیماری ها و عوامل خطر آنها و جلب توجه سیاستگذاران فراهم می آورد.

دکتر رضائیان زاده تاکید کرد: در صورت سرمایه گذاری و توجه به عوامل خطر رفتاری در جوامع و برنامه ریزی به منظور شناسایی زودرس و مقابله با بیماری های ناشی از این عوامل خطر مثل پرفشاری خون، اختلال چربی خون و دیابت، می توان در کنار ارتقای سطح سلامت در جامعه به کاهش هزینه های درمانی نیز در بلند مدت دست یافت.

او اظهار کرد: در سال جاری دفتر بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از فرصت مابین دو روز جهانی قلب در هفت مهر تا روز جهانی دیابت در روز بیست و سوم آبان استفاده و اجرای بسیج اطلاع رسانی بیماری های قلبی عروقی و عوامل خطر آنها و پیشگیری از دیابت را به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: این بازه زمانی، فرصت مغتنمی است تا با اطلاع رسانی گسترده در این حوزه و توجه ویژه به سازماندهی واحدهای تحت پوشش به سمت ارتقای کیفی خدمات، گامی در جهت سلامت جامعه برداریم.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30954

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.