• امروز : پنج شنبه - ۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 29 August - 2024
0

آغاز ساخت دهکده المپیک ثامن در خراسان رضوی؛ اولین نمونه پس از انقلاب

  • کد خبر : 57978
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
آغاز ساخت دهکده المپیک ثامن در خراسان رضوی؛ اولین نمونه پس از انقلاب
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، ساخت دهکده المپیک در خراسان رضوی آغاز شده است. دهکده المپیک ثامن که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود، نقطه عطفی در توسعه ورزش استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد،  علیرضا تاج‌فیروز امروز در مراسم آیین رونمایی از دستاورد‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، بیش‌از ۳۰۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی قرارداد اجرا شده تا برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از ظرفیت سرمایه‌گذار غیردولتی استفاده شود. این قرارداد، بخشی از سه هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه اصلی است که ذیل قانون مولدسازی اموال دولتی منعقد شده است.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در رتبه نخست کشور قرار دارد و تنها اداره ورزشی است که توانسته به‌معنای واقعی کلمه، موضوع مولدسازی را به سرمایه در گردش تبدیل کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: هم‌اکنون درحال پیشبرد فرایند‌های قانونی هستیم تا تا پایان سال ۱۴۰۶، هیچ زیرساخت نیمه‌تمامی در استان باقی نماند.

تاج‌فیروز از آغاز فرایند عمرانی ساخت دهکده المپیک ثامن به‌عنوان نخستین نمونه پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: هم‌اکنون تنها دهکده المپیک فعال کشور، مجموعه ورزشی آزادی است که پیش از انقلاب ساخته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص جوانان تاکید کرد: خراسان رضوی از رتبه ۳۱ در سال ۱۴۰۰ به رتبه نخست در سال گذشته دست یافته و بیشترین اعتبارات حوزه جوانان در استان جذب شده است. به‌عنوان نمونه، تسهیلات ازدواج و وام‌های قرض‌الحسنه و فرزندآوری بیش‌از ۱۰۰ درصد رشد داشته‌اند.

تاج‌فیروز  به  تجهیز ۵۵ خانه ورزش روستایی ذیل طرح جامع “یادگار ابراهیم” در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: در حوزه احداث زمین چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی، و خانه‌های ورزشی روستایی به ترتیب ۱۰۰ درصد، ۷۵ درصد و ۱۰۰ درصد رشد داشته‌ایم. در حوزه ورزش قهرمانی نیز با شاخص افزایش مدال‌آوری قهرمانان ۱۳۷ درصد و در بخش اجرای طرح سنجش سلامت و تندرستی زنان افزون‌بر ۶۵۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

وی در پایان  ابراز امیدواری کرد که این خط سیر رو‌به‌رشد ادامه یابد.

اشک و شور ملت‌ها، گواهی بر خدمات بی‌بدیل شهید رئیسی

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت خراسان رضوی، اظهار کرد: اگر مجاهدان عرصه جهاد و دفاع مورد احترام و تجلیل ملت هستند، بر همان مبنا هرکس که گامی در راستای برافراشته نگاه‌داشتن پرچم مقدس این نظام و تعظیم ارزش‌های انقلاب بردارد، مورد تکریم و بزرگداشت ملت خواهد بود؛ خواه در عرصه‌های علم و دانش به مقام و مرتبه‌ای برسد، خواه در حوزه مسابقات ورزشی برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی افزود: ورزشکاری که هنگام بالابردن وزنه سنگین، ‘یا اباالفضل(ع)’ می‌گوید، آن ورزشکاری که پرچم مقدس ایران اسلامی را بر دوش می‌اندازد و بانوی ورزشکاری که با فرزند خردسال خود در مقام ارزشمند یک مادر روی سکو ظاهر می‌شود، مصداق عینی قهرمانی هستند که ارزش‌آفرینی آن‌ها هیچ کم از میدان جهاد یا افتخارات علمی و فناورانه ندارد.

گنابادی‌نژاد در ادامه به نقش و دستاوردهای شهید آیت‌الله رئیسی اشاره کرد و گفت: بهترین ترجمان خدمات ایشان، همان اشک و شوری بود که مردم در عزای ایشان برپا کردند؛ حدود یک‌سوم ملت‌های دنیا برای ایشان سوگواری کردند و اگرچه کنایه‌ها و تهمت‌های فراوانی درباره ایشان مطرح بود، اما در جریان دو سفر به تاجیکستان و پنج دیدار مشترک با رئیس‌جمهور این کشور، سطح روابط متقابل از منازعه و اختلاف به بالاترین سطح تفاهم و همکاری رسید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی، خادم خستگی‌ناپذیری بود که هشت بار شخصاً به استان خوزستان سفر کرد تا از نزدیک با مشکلات مردمان شریف این خطه آشنا شود و آن‌ها را برطرف کند. افزون بر این، ایشان شخصاً در بیمارستان کرونایی‌های خوزستان حضور پیدا می‌کرد تا درد مردم را بی‌واسطه بشنود.

وی در پایان بیان کرد: این میراث ارزشمند خدمت، بار امانتی بر دوش همه ماست تا از آن صیانت کنیم و ان‌شاءالله چنین دیدگاه مخلصانه و مجاهدانه‌ای در دولت‌های بعد نیز استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=57978

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.