• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

آغاز عملیات تهیه بستر کاشت در اراضی زراعی شهرستان زرین دشت

  • کد خبر : 64607
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
آغاز عملیات تهیه بستر کاشت در اراضی زراعی شهرستان زرین دشت
فارس_ سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت از آغاز عملیات تهیه بستر کاشت در بیش از 10 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی خبر داد.

گیتی آنلاین_ مهدی یوسفی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت بیان کرد: یکی از عوامل اساسی و تاثیرگذار در کاشت گیاهان، انتخاب و تهیه بستر کاشت مناسب می باشد و اولین مرحله آماده سازی زمین کشاورزی می باشد که طی دو مرحله صورت می گیرد: تهیه بستر کاشت اولیه و تهیه بستر کاشت ثانویه به طور کلی انجام این عملیات شامل فراهم سازی محیط مناسب برای رشد گیاه، کاهش فرسایش خاک، حفظ رطوبت خاک و کنترل علفهای هرز می باشد.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در شهرستان، برخی از اراضی مناطق شهرستان دارای رطوبت کافی جهت انجام شخم اولیه می باشد که این کمک شایانی به کشاورزان شده است.

یوسفی گفت: با عنایت به شروع فصل زراعی از مهر ماه عملیات تهیه بستر در سطح ۱۰ هزار هکتار انجام خواهد گرفت که این عملیات زراعی تا پایان فصل کشت بصورت مداوم ادامه خواهد داشت.محصلات زراعی شهرستان شامل کلزا، جو و گندم خواهد بود که در این سطوح کشت صورت پذیرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: انجام عملیات تهیه بستر مستلزم تهیه و تامین سوخت به موقع تراکتورداران است که قطعا مساعدت های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی فارس صورت خواهد پذیرفت تا خللی در روند تهیه و آماده سازی و نهایتا کاشت محصولات وارد نگردد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64607

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.