• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0

آغاز عملیات ساخت یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در مرکز مشهد به مساحت ۱۲۹ هکتار

  • کد خبر : 58393
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
آغاز عملیات ساخت یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در مرکز مشهد به مساحت ۱۲۹ هکتار
شهردار مشهد، از آغاز عملیات ساخت یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در مرکز مشهد به مساحت ۱۲۹ هکتار خبر داد. این پروژه به همراه ۹ پروژه منطقه هشت و دیگر پروژه‌های شهری به ارزش مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد محمدرضا قلندرشریف،  امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در منطقه ۸  اظهار داشت:  این پروژه پس از بیش از دو سال همراهی و همدلی دستگاه‌های مختلف استانی و تصویب قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر، به مرحله اجرایی رسیده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای شورای شهر، به ویژه آقای ناصحی، بیان کرد: در جایی که هر متر زمین آن میلیاردها تومان ارزش دارد، عملیات ساخت پارکی به مساحت ۱۲۹ هکتار آغاز شده است.

شهردار مشهد گفت: این پارک که به نام “جهانشهر” مزین شده، به یاد علی بن موسی الرضا (ع) و شهدایی که از این مکان به جبهه اعزام شدند، نامگذاری شده است. در این راستا دو پارک برکت و کرامت نیز ایجاد خواهند شد تا یادگار این دوره خدمتی شورا و مدیریت شهری باشد.

قلندرشریف به ویژگی‌های منحصر به فرد پارک شامل موزه انقلاب اسلامی است اشاره کرد و گفت: در این موزه مکانی که مقام معظم رهبری در آن بازداشت بوده‌اند قرار دارد علاوه بر این، درختان جنگلی بزرگ در این پارک کاشته خواهد شد تا مردم از سایه آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه  همزمان با این پروژه، ۹ پروژه منطقه هشت نیز کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از آنها مسجدی است که درون بوستان قرار دارد. افزود: این مسجد که یادگار شهدایی است که در آن نماز خوانده‌اند، به همت مدیریت شهری بازسازی و زیباسازی شده و همزمان با مراسم دهه اول محرم به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد در ادامه تصریح کرد: پروژه‌هایی که شهرداری انجام می‌دهد، درآمد مادی ندارد، اما بزرگترین آورده مدیریت شهری، لبخند رضایت مردم است. هرکسی که از این پارک استفاده می‌کند، دعای خیر آن ذخیره آخرت تمام کسانی می‌شود که در ساخت پروژه نقش داشتند.

قلندر شریف تصریح کرد: در صورت هماهنگی با آستان قدس رضوی، آخر هفته جاری پروژه‌های شهرداری به ارزش ۸ هزار  میلیارد تومان در محدوده ثامن به بهره‌برداری خواهند رسید و کلنگ‌زنی خواهند شد. سازمان بازآفرینی نیز پروژه‌هایی به ارزش۳ هزارمیلیارد تومان شامل ۶۰۰ واحد مسکونی حمایتی و ۶۰۰ جای پارک را کلنگ‌زنی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی نیز آغاز خواهد شد. همچنین پروژه بولوار قمر بنی هاشم (ع) به طول چهار کیلومتر هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این مراسم کاظم یزدان مهر، شهردار منطقه هشت مشهد، اظهار کرد: شهرداری منطقه هشت با توجه به مجاورت با بارگاه امام رضا (ع) و اهمیت این منطقه، سالانه اعتبارات بسیاری را به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، کل اعتبارات عمرانی این منطقه ۱۲۷ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۳ این مبلغ بدون در نظر گرفتن اعتبارات ستادی، به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

شهردار منطقه هشت مشهد افزود: هدف ما این است که با کمک و پشتیبانی همه شما عزیزان، این اعتبارات را در قالب پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و فضای سبز به مرحله اجرا درآوریم و به بهبود خدمات و افزایش رضایت شهروندان ساکن در این محدوده و زائرین امام رضا (ع) کمک کنیم.

یزدان مهر از همکاری ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد و گفت: با انتقال پادگان ارتش به خارج از مشهد و واگذاری عرصه‌ای به مساحت ۲۱۱ هکتار برای توسعه فضای سبز، ورزشی و شبکه معابر، ما می‌توانیم خدمات بسیار خوبی را به شهروندان عزیز ارائه دهیم.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58393

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.