• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول استان فارس

  • کد خبر : 42351
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول استان فارس
فارس_ معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۳هزار نفر دانش آموز دوره‌ متوسطه اول دختر وپسر استان درقالب ۳۶۲ تیم ورزشی با هم به رقابت می پردازند.

گیتی آنلاین_ سیدکاظم حسینی گفت: چهلمین و‌ چهل و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استان فارس در ۹رشته ورزشی فوتسال ، والیبال ، بسکتبال ، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون‌، شطرنج، دوومیدانی و شنا برگزار می گردد.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در این مرحله از مسابقات بیش از ۳هزار نفر دانش آموز دوره‌ متوسطه اول دختر وپسر استان درقالب ۳۶۲ تیم ورزشی به رقابت می پردازند.

وی گفت: این مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط و امید در بین دانش آموزان ، شناسایی استعدادهای ورزشی و انتخاب نفرات برتر برای اعزام به مسابقات کشوری برگزار می شود.

حسینی افزود: این دوره مسابقات گرامیداشت دهه مبارک فجر و یادواره شهدای دانش آموز استان فارس ” برگزار می گردد.

حسینی یادآور شد: برای این دوره ازمسابقات پیوست فرهنگی نیز مورد تاکید می باشد و تیم‌های حاضر در مسابقات بر اساس شاخص های فرهنگی و اخلاقی مورد ارزیابی قرار می گیرند و برتر کاپ فرهنگی، اخلاق انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس اداره تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی آموزش وپرورش فارس گفت: مسابقات ورزشی در سطح مدرسه و منطقه برگزار شده است که دانش آموزان منتخب در هر رشته ورزشی در مسابقات استانی شرکت می کنند.

ابوذر زیدابادی نژاد گفت: درادامه نیزبا برگزاری چندین مرحله اردو انتخابی بازیکنان در قالب تیم منتخب استان به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار می شود اعزام خواهند شد.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای ورزش مدارس استان مسابقات والیبال دختران و فوتسال پسران به صورت قطبی برگزار می شود.

زیدآبادی نژاد اظهار داشت: مسابقات قطبی در رشته فوتسال پسران در ۸ قطب و به میزبانی شهرستان ها و مناطق ؛ مرودشت، کازرون ، جهرم ، فسا، ناحیه سه ، اشکنان ، خرم بید ، سپیدان و در رشته والیبال در ۴ قطب و به میزبان شهرستان های ؛ آباده ، فسا ،کازرون و جهرم برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش دانش آموزی فارس گفت: تیم های برترهر منطقه به مرحله بعدی مسابقات صعود می کنند.

وی در ادامه افزود : تفاهم نامه از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل با ادارات میزبان برای هرچه باشکوه تر برگزار نمودن این دوره از مسابقات منعقد شده است.

زیدابادی نژاد گفت: کمیته های تخصصی شامل ؛ کمیته پذیرش ، کمیته فنی ، کمیته فرهنگی ، کمیته اسکان ، کمیته پشتییانی ، کمیته اجرایی ،کمیته ارزیابی و…. برای برگزاری این مسابقات تشکیل شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش وپرورش فارس بیان کرد: این مرحله اول از مسابقات از تاریخ ۱۰ بهمن ماه لغایت ۲۰ اسفندماه برگزار می گردد.

وی در ادامه افزود؛ مسابقات دوومیدانی و شنا متوسطه اول دختر و پسر در اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

زیدابادی نژاد گفت: در اختتامیه مسابقات هر رشته ورزشی از تیم ها ونفرات تقدیر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42351

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.