• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

  • کد خبر : 49776
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
با تلاشها وپیگیریهای استاندار و رئيس سازمان جهادکشاورزی مجوز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق اخذ شد.

به گزارش گیتی آنلاین،    پيمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان داشت: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه ای در بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر گردیده است و این روند با توجه به سیاست های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

وی ادامه داد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: تامین نیاز بازار و مصرف میوه های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه های گرمسیری از جمله: موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

اسکندری اظهار داشت: با ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

وی افزود: تجار می توانند از ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=49776

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.