• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

دکتر حسینی در حاشیه نمایشگاه اینوکس: تأمین مالی نهضت ملی مسکن، مهمترین برنامه این بانک است حاج قاسم و مدافعان حرم، داعش را به زباله‌دان تاریخ فرستادند  پرداخت ۳ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۲‌ درصد در بانک سپه جانباز ۷۰ درصد «حاج سیدرحیم بازیار» به یاران شهیدش پیوست ممانعت پلیس از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لارستان فعالیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری /بنظارت دقيق و آماده‌سازي کامل براي مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري افتتاح  ۵۰۰ واحد مسکن روستایی همزمان با هفته دولت در مهاباد پارت گوال درخشان ترین جواهر معدنی استان تولید داده‌های فرهنگی خارج از تهران، اولویت دولت سیزدهم آغاز فصل جدیدی از همکاری های مشترک اتاق بازرگانی و نمایشگاه بین‌المللی مشهد  حدود ۳ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است ​چک‌های صیادی خود را با خودپردازهای بانک صادرات ایران رصد کنید

1

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 60051
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۴۳
آغاز واکسیناسیون پنوموکوک در آذربایجان غربی
همزمان با سایر استان‌های کشور واکسیناسیون پنوموکوک در استان آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: واکسیناسیون هزینه اثربخش‌ترین مداخله سلامت بوده و بالاترین بازگشت سرمایه گذاری را از طریق کاهش بیماری‌ها و افزایش طول عمر و کاهش موارد بستری دارد.

دکتر احسان ریخته گر جامعه هدف این طرح را تشریح کرد و افزود: واکسن پنوموکوک در سه نوبت در سنین ۱۲، ۴، ۲ ماهگی کودکان تزریق می‌شود.

این مقام بهداشتی خاطر نشان کرد: با تزریق این واکسن، سالانه از بیماری ۱۵ هزار کودک و مرگ بیش از یک هزار و ۳۰۰ کودک زیر ۵ سال در کشور جلوگیری خواهد شد.

این واکسن از تاریخ چهاردهم مرداد امسال در تمام مراکز بهداشتی و خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی شهرستان همزمان با سراسر کشور برای کودکان به صورت رایگان تزریق می‌شود.

تزریق واکسن پنوموکوک به ۳۲۰۰ کودک در سلماس

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به بیماری‌های ناشی از میکروب پنوموکوک اشاره کرده گفت: میکروب پنوموکوک موجب بروز بیماری‌هایی، چون سینوزیت یا عفونت سینوس ها، مننژیت یا عفونت مغز، عفونت گوش میانی، پنومونی یا عفونت ریه و عفونت خون می‌شود و تزریق این واکسن می‌تواند کاهش عوارض شدید ناشی از این بیماری‌ها و کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را سبب شود.

دکتر روشنک مرحمتی ادامه داد: شهرستان سلماس ۳ هزار و ۲۰۰ کودک زیر یک سال دارد و واکسن پنوموکوک در کلیه پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت این شهرستان تزریق می شود و تاکنون عوارض خاصی از این واکسن گزارش نشده است.

وی در پایان از والدین خواست به واکسیناسیون بموقع فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند و به صورت منظم در نوبت‌های واکسن به خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی که تحت پوشش آن قرار دارند مراجعه نمایند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.