• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

آغاز پرواز کتاب‌های کانون بر فراز کلاس‌های سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 51672
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
آغاز پرواز کتاب‌های کانون بر فراز کلاس‌های سیستان و بلوچستان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد

گیتی آنلاین-به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اجرای طرح « هرکلاس، یک قفسه کتاب» در استان آغاز شد.

مدیرکل کانون استان در آیین افتتاح این طرح و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محلی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و هنری بپردازند و یکی از مهم‌ترین ارکان این فعالیت‌ها، کتابخوانی است.

محمدرضا سالاری ادامه داد: کتاب، دریچه‌ای به سوی دنیای جدید و دانایی است و می‌تواند خلاقیت، اندیشه‌ورزی و قدرت تخیل کودکان و نوجوانان را پرورش دهد و آنان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور کند.

وی اجرای طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» را تلاشی برای گسترش این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان دانست و افزود: با اجرای این طرح، امیدواریم که دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب را آسان‌تر و آن‌ها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنیم زیرا معتقدیم که کتابخوانی، کلید موفقیت در زندگی است و می‌تواند به فرزندان ما کمک کند تا مسیر آینده خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقایقی نیز با دانش‌آموزان مشتاق مدرسه صحبت کرد و به خاطر افتتاح کتابخانه به آنان تبریک گفت.

سالاری در بخشی از گفت‌وگوی صمیمی خود با کودکان مدرسه هاجر، از طراحی مسابقه‌های مرتبط با کتاب‌های کلاس‌شان خبر داد و آنان را تشویق به کتابخوانی کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، خبرنگاران و جمعی از مسئولان در این آیین حضور داشتند.

گفتنی است طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» با مشارکت کانون و امور اجتماعی کشور آغاز شده و براساس آن هر کلاس درس مجهز به یک کتابخانه با ۱۰۰ جلد کتاب و دو عنوان بازی و سرگرمی، در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=51672

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.