• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

آغاز پروژه بزرگ مسکونی فردوسی در مشهد با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی

  • کد خبر : 59565
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۳
آغاز پروژه بزرگ مسکونی فردوسی در مشهد با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق کشور اعلام کرد که این پروژه عظیم با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی و در مدت ۵ سال به اتمام خواهد رسید. این پروژه با احداث هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۶ هکتار، یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکونی در منطقه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد مجید توتونچی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق کشور در این مراسم با اعلام خبر آغاز پروژه بزرگ مسکونی فردوسی، از اتمام این پروژه عظیم در مدت ۵ سال خبر داد و اظهارکرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان، یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکونی در منطقه محسوب می‌شود.

توتونچی با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و کاربری این پروژه، بر طراحی منحصر به فرد آن تاکید کرد و افزود: با توجه به وسعت و اهمیت پروژه، طراحی آن با نگاهی جامع به یک مجموعه کارآمد شهری صورت گرفته است.

ویژگی‌های برجسته پروژه فردوسی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق کشور تصریح کرد: این پروژه با احداث هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۶ هکتار، نقش مهمی در تامین مسکن در منطقه ایفا خواهد کرد.

وی افزود: با حفظ بیش از ۱۴۰۰ اصله درخت موجود در زمین پروژه، فضایی سبز و دلنشین برای ساکنان و اهالی منطقه ایجاد خواهد شد. همچنین طراحی ساختمان‌ها با در نظر گرفتن جهت بادهای غالب و تامین نور طبیعی برای ۸۵ درصد واحدها، نشان از رویکرد پایدار در این پروژه است.

توتونچی خاطرنشان کرد: با حذف تردد خودروها در محوطه پروژه و کاهش انتشار کربن، پروژه فردوسی به عنوان یک پروژه دوستدار محیط زیست شناخته می‌شود.

اهمیت ملی و بین‌المللی پروژه

توتونچی با اشاره به کسب عنوان شایسته تقدیر در مسابقات جهانی سال گذشته سنگاپور، از اهمیت این پروژه در سطح ملی و بین‌المللی سخن گفت و افزود: پروژه فردوسی علاوه بر تامین نیاز مسکن، الگویی برای توسعه پایدار شهری در کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و اهمیت این پروژه، انتظار می‌رود پروژه مسکونی فردوسی به یکی از نمادهای توسعه شهری در کشور تبدیل شود.

 بانک مسکن، حامی پروژه عظیم مسکونی فردوسی

در ادامه دکتر سید عباس حسینی، مدیر عامل بانک مسکن کشور از حمایت همه جانبه این بانک از این پروژه خبر داد. و با اشاره به نقش اجتماعی این پروژه، اظهار کرد: در این مجموعه سرمایه‌گذاری کردیم و در این پروژه رسالت اجتماعی خود را نیز انجام دادیم و استان قدس رضوی هم این امکان را برای ما مهیا کرد که این پروژه در امتداد حرم مطهر قرار بگیرد.

حسینی با تاکید بر اهمیت معماری ایرانی اسلامی در این پروژه، گفت: المان‌های ایرانی اسلامی مورد توجه بانک مسکن است و ما به دنبال احیای این معماری اصیل ایرانی اسلامی هستیم. همچنین، به بحث خانه‌های سبز، توجه به فضای زیست، توسعه سرانه عمومی و دسترسی به واحدهای تجاری خوب طراحی شده، توجه ویژه‌ای داریم. علاوه بر این، از تکنولوژی روز نیز در این پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد.

مدیر عامل بانک مسکن، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌های این بانک دانست و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری طرح‌های آن‌ها در پروژه‌های در دست اجرا از جمله شاخصه‌هایی است که به طور جدی به آن توجه شده و در همین پروژه فردوسی مشهد، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی مشغول به کار هستند تا بتوانیم به سمت صنعتی‌سازی در حوزه ساختمان گام برداریم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=59565

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.