• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

مهم ترین ویژگی ملت ایران بصیرت نفاق شناسی نیاز جامعه امروز ، معرفی بیش از پیش آموزش های مهارتی به جوانان است رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد؛ ایجاد شهرک تخصصی طلا و جواهر در تکاب راهکار اساسی جلوگیری از خام فروشی، توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه مجموعه های تاریخی فرهنگی سعدی و حافظ به پیشواز نوروز رفتند عملیات ساخت بزرگترین خط تولید داروی ضد سرطان به پایان رسید سپند امیرسلیمانی و الهه شه‌پرست در «نوزده، نود و نه» اعلام زمان اکران آنلاین «ورود و خروج ممنوع» در فیلم‌نت کاشت ۵۵۰۰ هکتار برنج خوش طعم کامفیروزی، در کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت آغاز شد ۵۷ خدمت بانکی از طریق اپلیکیشن ” TOBANK” انجام می‌شود ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم دار برگزاری نماز و برنامه های قرآنی در کشور است برپای سنت افطاری ساده در ۸۰۰ مسجد مشهد در ایام ماه مبارک رمضان انجام بالغ بر ۱۵۰۰ عمل جراحی پیوند در سال گذشته/ضرورت ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو

4
مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام:

آمادگی آتش‌نشانی برای پوشش ایمنی ایام محرم

  • کد خبر : 25943
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
آمادگی آتش‌نشانی برای پوشش ایمنی ایام محرم
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت جام گفت: توجه ویژه به توصیه‌های ایمنی می‌تواند محیط امنی را برای شهروندان فراهم کند تا با آسودگی خاطر مراسم های سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) را با شکوه بیشتر و آرامش خاطر برگزار کنند.

مصطفی ذوالفقاری افزود: سه ایستگاه آتش نشانی تربت جام آمادگی کامل برای تامین سلامت شهروندان عزادار و پوشش ایمنی ایام محرم را دارد و همکاران ما برای ایمنی تکایا، مسجد و حسینیه‌ها از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند و آمادگی داریم اگر درخواستی یا مشاوره ای در این زمینه نیاز باشد در خدمت شهروندان گرامی و عزاداران حسینی باشیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در اماکن برگزاری عزاداری گفت: هر فیوز برق باید استاندارد بوده و از بکارگیری فیوزهای تقویت شده و غیر استاندارد جداً خودداری شود. گرفتن انشعابات متعدد از یك پریز برق و وارد آوردن بار بیش از ظرفیت، موجب آتش‌سوزی الكتریكی می‌شود. استفاده از لامپ‌های برق ولتاژ بالا، بدون حباب و حفاظ مناسب، خطر آفرین و خسارت بار است .
مسئول آتش نشانی تربت جام ادامه داد: قبل از استفاده از وسایل گازسوز از استاندارد و سالم بودن آن اطمینان حاصل شود و به هنگام گرفتن انشعاب از لوله كشی گاز حتماً از شیلنگ‌های فشار قوی مخصوص و بست مناسب استفاده شود.

ذوالفقاری افزود: با توجه به اینکه عمده مراسم‌ عزاداری در ساعات پایانی شب و تاریکی هوا برگزار می‌شود و پوشش عزاداران نیز تیره و مشکی رنگ است، لازم است رانندگان توجه بیشتری به مسیر مقابل خود به خصوص عابران پیاده داشته باشند و همچنین عابرین نیز لازم است از تردد در حاشیه خیابان ها خودداری نمایند.
وی تاکید کرد: لازم است که محل پخت غذا از محل برگزاری عزاداری فاصله لازم را داشته باشد (حداقل باید شش متر فاصله داشته باشند) و سیلندرهای گاز حتما باید در محیطی امن و مناسب نگهداری کنند و تهویه مناسب داشته باشد. همچنین سیلندرها حتما باید به صورت ایستاده نگهداری شود و شیرهایشان بسته باشد، در آشپزخانه‌ها نیز حتما باید کپسول‌ اطفا حریق در نظر گرفته شود.
مسئول آتش نشانی تربت جام گفت: مأموران این سازمان با حضور در سطح شهر، نسبت به ارائه خدمات لازم به منظور تأمین ایمنی تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اقدام می‌کنند و در صورت وجود درخواست در این خصوص، آمادگی لازم به منظور همکاری وجود دارد و شهروندان و مسئولین هیات های مذهبی در صورت نیاز با شماره ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.
ذولفقاری در پایان گفت: گاها افراد از پارکینگ‌ منازل خود به عنوان محل برگزاری مراسم یا جلسات قرآن و … استفاده می کنند و با توجه به نداشتن اطلاعات از محل مذکور، توصیه می‌شود افراد مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا توصیه‌ها و مشورت‌های ایمنی به آنها ارائه شود.

 

خبرنگار: فرزین رشتی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=25943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.