• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

آموزش‌های انتخاباتی در خراسان رضوی به شکل خلاقانه‌ای اجرا شد

  • کد خبر : 56053
  • ۰۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
آموزش‌های انتخاباتی در خراسان رضوی به شکل خلاقانه‌ای اجرا شد
مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی و رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان، از اجرای برنامه‌های خلاقانه آموزشی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، علی اصغری امروز در استودیوی خبری  استانداری  اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از انتخابات، آموزش عوامل اجرایی است. با توجه به زمان محدود آماده‌سازی، اقداماتی را برای آموزش نیروها انجام دادیم. در این دوره، با توجه به تجربیات انتخابات مجلس شورای اسلامی، آموزش‌های مشترک را بدون دغدغه اجرا کردیم. اما آموزش‌های خاص ریاست جمهوری نیز به‌سرعت و با دقت برگزار شد.”

وی افزود: “آموزش‌ها به صورت هرمی اجرا شد؛ ابتدا ستاد انتخابات استان، سپس فرمانداران و بخشداری‌ها و نهایتاً عوامل اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها آموزش دیدند. این آموزش‌ها به‌طور منظم و روتین انجام شد و شامل همه عوامل اجرایی بود.”

اصغری در ادامه گفت: “استان خراسان رضوی در این دوره از انتخابات خلاقیتی را اجرا کرد که در کشور بی‌نظیر بود. چند روز قبل از انتخابات، تمامی فرآیندها شبیه‌سازی شد. یک مدرسه را به عنوان محل رای‌گیری انتخاب کردیم و عوامل نظارتی و اجرایی حضور داشتند. حتی برخی از اعضای اجرایی شورای نگهبان به عنوان رای‌دهنده نقش بازی کردند تا تمامی مراحل رای‌گیری شبیه‌سازی شود. این شبیه‌سازی شامل تمامی مراحل از آماده‌سازی شعبه تا شمارش آراء بود.”

وی ادامه داد: “این شبیه‌سازی‌ها به‌صورت کلیپ ضبط و برای همه فرمانداران و بخشداران ارسال شد. این کلیپ‌ها به عنوان یک چک‌لیست آموزشی عمل می‌کنند و عوامل اجرایی می‌توانند در هر لحظه به آن‌ها رجوع کنند.”

مدیرکل برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: “همه این اقدامات با هماهنگی کامل با حوزه نظارت انجام شد. برخی از اختلافات و برداشت‌های مختلف از قانون با این روش حل شد و این خلاقیت استان مورد استقبال و تشکر قرار گرفت. کلیپ‌ها و مستندات آموزشی نیز برای مدیران کل و فرمانداران در سراسر کشور ارسال شد تا همه از این تجربه بهره‌مند شوند.”

وی در پایان تاکید کرد: “حوزه پژوهش نیز به دلیل حساسیت‌های موجود به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کند و تجربیات انتخابات و مدیریت دانش در این حوزه نیز جمع‌آوری و به وزارت کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.