• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
خانه محیط زیست شهرستان فیروزآباد برگزار کرد؛

آموزش استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک، انس دانش آموزان با طبیعت و محیط زیست 

  • کد خبر : 39893
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
آموزش استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک، انس دانش آموزان با طبیعت و محیط زیست 
فارس_ با همکاری اداره محیط زیست شهرستان فیروز آباد؛ به منظور نهادینه کردن فرهنگ احترام به طبیعت، برنامه آموزش محیط زیستی استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک در این شهرستان اجرایی شد.

گیتی آنلاین_ مهرزاد جهان پور رييس اداره حفاظت محيط زيست فيروزآباد با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت: با حضور مسول خانه محیط زیست فیروز آباد، کارشناسان اداره محیط زیست، اعضای گروه زاگرس و کتابخانه مرکزی شهرستان فیروزآباد این برنامه آموزشی در مدرسه شهید صفدر امیری روستای سلامت در برگزار شد.

جهان پور اضافه کرد: در این مراسم کیسه های پارچه ای قابل شستشو با پشتیبانی مالی شرکت حمل و نقل فیروز بار جم بهمراه هدایایی از طرف دوستداران طبیعت به این شرکت کنندگان در همایش اهدا شد.

رييس اداره حفاظت محيط زيست فيروزآباد با اشاره به اینکه طبیعت امانتی است در دستان ما برای نسل آینده افزود: رسالت ما این است که نسل جدید را به اهمیت موضوع محیط زیست و حفاظت از آن آشنا کنیم.

جهان پور در ادامه با بیان اینکه پلاستیک با ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در طبیعت یکی از دشمنان اصلی طبیعت است گفت: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است تا کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود که به این منظور آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: در روزگاران نه چندان دور پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها و حتی پدران و مادرانمان برای خرید از کیسه های پارچه ای استفاده می کردند، آن زمان در هر خانه ای یکی از این کیسه ها که بیشتر شبیه کیف دستی و پوشیده از دانه های ریز رنگی با طرح های مختلف بود بر دیوار آشپرخانه یا راهرو خودنمایی می کرد، طرح های مختلفی مانند باغ، انسان و طاووس روی این کیف ها نقش بسته بود.

وی ادامه داد: بعد از خرید و خالی شدن لوازم خریداری شده، دوباره کیف در جای خود در دیوار آشپزخانه یا راهرو خانه جای می گرفت تا برای خرید بعدی استفاده شود، اما امروز دیگر خبری از آن کیف دستی های رنگی نیست و جای آنرا کیسه های پلاستیکی گرفته که به بلای جان طبیعت و محیط زیست تبدیل شده اند، عمر مفید هر کیسه پلاستیکی حدود ۱۰ دقیقه است که در این مدت مسیر مغازه تا منزل را طی می کند و بعد از آن مستقیم وارد سطل زباله می شود، بگذریم که تعدادی از خانواده ها از آنها به عنوان کیسه زباله استفاده می کنند اما در نهایت آنهم وارد طبیعت می شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=39893

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.