• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

بیش از ۲۱۰۰ هکتار گندم و جو در شهرستان زاهدان کشت شده است دو انتصاب جدید در جشنواره «اتقان» انتخابات این دوره اهمیت زیادی دارد، دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم هستند/ نظام جمهوری اسلامی ایران هیمنه چند صد ساله لیبرال دموکراسی را به هم ریخت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰هزار اصله نهال در پادگان امام علی(ع) غرس شد نمایشگاه نقاشی «پلکان» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان از نظروابستگی به آب قنات ،رتبه چهارم کشوری را داراست در دیدار مدیرعامل بانک مسکن با مدیران شرکت صنایع ملی مس ایران مطرح شد: همکاری صنعت و بانک‌ها در خدمت توسعه زیرساخت‌های کشور ارتقای سیستم مدیریت کیفیت بیمارستان ها برای جلب رضایت بیماران/ لزوم حفظ کرامت بیماران و همراهان آنان اولویت شورای ششم شناسایی علمی مسائل و یافتن راه‌های علمی و پژوهشی کاشت درخت گردشگری و ۵۰ نهال در مجموعه فرهنگی سعدی گسترش همکاری‌های پست و شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد قطار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان روی ريل توسعه قرار دارد/ ارتقای رشد و شکوفایی در گرو همدلی و همراهی همگانی

4

آموزش کسب و کار به مددجویان توسط «مدرسه مهارت دانشگاه تهران»

  • کد خبر : 22298
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
آموزش کسب و کار به مددجویان توسط «مدرسه مهارت دانشگاه تهران»
تیم «مدرسه مهارت دانشگاه تهران» یک گروه برنامه‌نویسی است که در نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) به معرفی فعالیت خود در خصوص آموزش کسب و کار برای مددجویان پرداخته است.

گیتی آنلاین_ عرفان دربندی‌زاده، مدیر توسعه کسب و کار این مدرسه در مورد فعالیت این تیم می‌گوید: از ۱۰ سال قبل فعالیتمان را در حوزه برنامه‌نویسی و پلتفرم را شروع کردیم و با دستگاه‌های مختلفی کار کردیم. در پی وقوع چالش‌هایی در حوزه منابع انسانی، یکسری مدل‌های مرسوم را در سطح دنیا بررسی کردیم تا ببینیم چطور مشکل را حل می‌کنند و در حد نمونه آزمایشگاهی طرحی کارورزی را آغاز کردیم، خودمان آموزش می‌دادیم و در پروژه‌های خود استفاده می‌کردیم.

از سال ۹۸ این ایده را برای بقیه کسب و کارهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مطرح کردیم که مورد استقبال آنها قرار گرفت، ایده با چند تیم طی ۱۸ ماه بررسی شد و در نهایت تصمیم به تجاری‌سازی گرفتیم که در قالب استارتاپ و مدرسه مهارت دانشگاه تهران زیر نظر این نهاد فعالیت رسمی آغاز شد.

تاکنون موفق شده‌ایم حدود ۱۲۰ نفر نیروهای تخصصی در حوزه‌های مختلف برنامه نویسی تحویل شرکت‌ها و نهادهای مختلف بدهیم، تیم‌ها اکنون در استارتاپ های مختلف در حال فعالیت هستند.

در سال ۱۴۰۰ مساله در مبحث اشتغال مطرح شد، ما هم به کمیته امداد طرح را ارائه دادیم که استقبال کردند، براین اساس نیروهای تحت حمایت این نهاد که مایلند جذب بازار کار شوند. ما این افراد را شناسایی کرده و طی یک دروه ۶ ماهه آموزشی آنها را تبدیل به نیروهای مهارتی می‌کنیم.

دوره‌های مهارت‌آموزی منتهی به اشتغال یا اشتغال‌پذیری است. به نوعی نقضان بازار کار را هم پر کردیم، با شرکت‌ها و بازار کار نیز از یکسو ارتباط داریم شبکه‌ای از شرکت‌هایی که دارند با ما کار می‌کنند و نیازهای آنها را شناسایی می‌کنیم که تقریبا ۱۲ حوزه را دربر می‌گیرد.

مهارت‌آموزی ما به گونه‌ای است که نیروی مورد نظر بلافاصله در شرکت متقاضی مشغول فعالیت می‌شود.

به عنوان نیروی اجرایی تقریبا یک تیم ۲۰ نفره هستیم که ۴ تا ۵ نفر در آموزش کار می‌کنند و بخش زیادی هم در بحث زیرساخت‌ها و فنی مشغولند چون بخش زیادی از آموزش ما آنلاین است.

قرارداد ما با کارجو یک تا دو سال است که طی این مدت وی را رصد می‌کنیم و این بستگی به نوع قرارداد دارد، در واقع ما نیروها را بورسیه می‌کنیم و تضمین اشتغال می‌دهیم.

شیوه کار به این‌ صورت است که یک قسمت آموزش اولیه آزاد و عمومی داریم و از بین متقاضیان کسانی که امتیاز لازم را کسب می‌کنند بورسیه و هزینه‌های کامل آموزش را تقبل می‌کنیم چون آموزش‌های ما سفارش‌سازی شده است.

الان شرکت های ما بسیار زیاد به نیرو نیاز دارند، یکسری هم بحث خوداشتغالی و کارآفرینی را مد نظر دارند که برای آنها هم ایده داریم. تمرکزمان الان در کمیته امداد هم روی توانمندسازی است.

معتقدم مشکل اصلی ما عدم مهارت مدیریت جستجو و تحقیق در مورد مسائل است، بچه‌های ما نمی‌دانند صنعت و بازار کار چیست، مهارت تحقیق کردن ندارند در حالی که در حال حاضر به اندازه کافی منابع علمی و مهارتی داریم اما بلد نیستیم چگونه جستجو کنیم. در حال تلاش برای هدایت بچه‌ها به سمت خود مدیریتی هستیم تا یاد بدهیم مسیر را چگونه جستجو و رصد کند.

برنامه‌نویسی دانشی به روز در دنیاست و ما متاسفانه در این دانش عقبیم، و این عقب ماندگی باید جبران شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22298

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.