• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024

اخبار ویژه

تجلی «رویای اثر» در گالری خورشید آمار فروش نمایش‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد جشنواره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌ انداز بانک سپه تا پایان شهریورماه تمدید شد بررسی و ارزیابی روند آماده‌سازی و ارسال گذرنامه‌های اربعین نگارخانه بهارک «رو به سوی زندگی» می‌کند/ برپایی دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی مونا نیکومنش در نگارخانه بهارک  میز خدمت حوزه سلامت، با حضور مسئولان ارشد وزارت بهداشت برپا می‌شود ضرورت دارد، شرکت نمایشگاه های استان به حرمت شهرپایتخت طبیعت “یاسوج” و عظمت زاگرس ، هرنمایشگاه چیپس و پفک و ترشی را به نام زاگرس و زاگرس نشینان به شهروندان معرفی و تبلیغ نکنند. هدف ما ترسیم نظام سلامت در تراز تمدن نوین اسلامی است/ دستاوردهای حوزه سلامت در این سه سال ثبت و مستند شود مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان چشم انتظار یاری خیران در جشن عاطفه ها هستند اینجا همه چیز به سامان است حفظ اعتماد مردم به «پست» با ارائه خدمات فناورانه پستی فروش ۲۴ ساعته ارز اربعین در روبیکا توسط بانک سپه

0

آنفلوانزای فصلی بیماری شایع این روزها / مبتلایان ماسک بزنند

  • کد خبر : 64596
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
آنفلوانزای فصلی بیماری شایع این روزها / مبتلایان ماسک بزنند
با توجه به فصل شیوع بیماری آنفولانزای فصلی، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک باعث کاهش انتقال موارد این بیماری خواهد شد.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی – غلامرضا ملاشاهی، رئیس بیمارستان بوعلی گفت: آنفولانزای فصلی یک بیماری ویروسی است که سیستم تنفسی را در انسان درگیر می کند و اغلب شامل تب، آبریزش بینی، گلودرد، درد عضلانی، سردرد، سرفه و خستگی است.

وی ادامه داد: این علائم یک تا چهار روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شروع شده و حدود دو تا هشت روز طول می‌کشد و اسهال و استفراغ به خصوص در کودکان ممکن است رخ دهد.

ملاشاهی افزود: ویروس آنفلوآنزا در درجه اول از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه و عطسه منتقل می‌شود و انتقال از طریق ذرات معلق در هوا و سطوح آلوده به ویروس نیز رخ می‌دهد.

به گفته ملاشاهی، شستن مکرر دست‌ها و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه باعث کاهش انتقال این بیماری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون می‌تواند به محافظت در برابر آنفلوآنزا کمک کند افزود: افراد دارای بیماری قلبی، تنفسی،کلیوی، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده، بیماران دارای نقص ایمنی، سالمندان و زنان باردار در گروه پرخطر قرار دارند و بهتر است واکسن آنفلوآنزا را بطور سالانه تجدید کنند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64596

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.