• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: 

آگاهی از قوانین و مقررات عاملی مهم در کاهش تخلفات درمانی/ تسریع فرآیند پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه درمان

  • کد خبر : 26224
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
آگاهی از قوانین و مقررات عاملی مهم در کاهش تخلفات درمانی/ تسریع فرآیند پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه درمان
فارس_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در جمع روسا و کارشناسان نظارت بر درمان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های فارس بر سرعت بخشیدن در فرآیند پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه درمان تاکید کرد.

گیتی آنلاین_ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این گردهمایی که پیرامون مسائل و مبانی نظارتی برگزار شده بود، گفت: باید در حوزه سلامت با متخلفان برخورد قانونی و قاطع شود و نظارت ‌ها هم بر مبنای تعارف نباشد، چرا که در حوزه سلامت تعارف معنایی ندارد.

دکتر «مهرداد شریفی» افزود: ساز و کارهای کنونی برای بازدارندگی و برخورد با متخلفان حوزه سلامت نیاز به بروزرسانی دارند و لازم است با هم افزایی و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و قضایی، راهکارهایی مناسب در این زمینه شناسایی و اجرا شود.

او ادامه داد: یکی از چالش های ما در نظام سلامت افرادی هستند که بعضاً پزشک نیستند و صلاحیت کار کردن در این حرفه و ارایه خدمات درمانی را ندارند، اما در این شغل ها و در این حوزه دخالت می کنند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به اعلام مواردی از نقص عضو به بهانه انجام اعمال زیبایی، تاکید کرد: شهروندان تنها از مراکز دارای مجوزهای قانونی، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه به این افراد یا مراکز فاقد مجوز، خودداری کنند.

او با اشاره به افزایش نظارت از مراکز ارایه دهنده خدمات زیبایی، افزود: زمینه‌ های فعالیت کلینیک‌ های زیبایی مشخص است و در صورت مشاهده تخلف و انجام فعالیت‌ های غیرمجاز، با این مراکز، برخورد قانونی صورت می‌ گیرد.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: شهروندان می‌ توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌ های مداخله‌ گر در حوزه پزشکی، با شماره تلفن ۱۸۱۹ و یا ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.

دکتر شریفی یادآور شد: آگاهی مردم در این زمینه از اهمیت بسزایی برخوردار است و افراد برای حفظ سلامت خود، لازم است به جای مراجعه به مراکز زیرزمینی یا در پوشش آرایشگاه، به مراکز مجاز و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار مرکز درمانی سرپایی در استان در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: بیش از ۳ هزار مرکز درمانی سرپایی در کلان شهر شیراز واقع شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۲ هزار بازدید از سوی کارشناسان نظارت بر درمان از این مراکز در شیراز و شهرستان های استان انجام شده است.

دریافت هر گونه وجه خارج از صندوق بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی ممنوع است

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اینکه هر فرد به سهم خود باید در ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه گام بردارد، اضافه کرد: دریافت پول خارج از صندوق بیمارستان ‌های خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی ممنوع است.

او با اشاره ماموریت جدید ستاد نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت استان، از پایش و بررسی وجه پرداختی بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی سرپایی شهرستان ها خبر داد.

نمایندگان دادگستری و اداره تعزیرات حکومتی استان و مدیران و روسای ادارات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست به بیان انتظارات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مبانی نظارتی پرداختند.

در حاشیه این گردهمایی و در پی بررسی عملکرد کارشناسان نظارت بر درمان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان در سال ۱۴۰۱، از کارشناسان نظارت بر درمان شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های مرودشت، نی ریز و زرقان به عنوان واحدهای برتر دانشگاه در حوزه نظارت تقدیر شد.

این گردهمایی صبح امروز دوشنبه دوم مرداد سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مدیران ارشد دانشگاه در سالن ابوریحان مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=26224

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.