• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

آیا کردستان هنوز فرهنگی است؟

  • کد خبر : 22582
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
آیا کردستان هنوز فرهنگی است؟
گویی همین دیروز بود که رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی در نطقی از سرحقارت فرمود،کسی در کردستان شایسته نیافتیم که استاندارش کنیم و مجبور شدیم مدیر از دیگر استانها برای سرزمین مجاهدتهای خاموش وارد کنیم

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، استان فرهنگی کردستان که خیلی پایتخت است ، پایتخت کتاب، موسیقی، کلاش، مساجدومناره و… همه چیز دارد جز آدم درست وحسابی که بتواند مدیر باش .

این سخن آن دولتمردی بود که بانی اوضاع موجود است و دولت مردمی با تشر به دولت قبلی وارد میدان شد، استانداری خوب از جنس همین مردم پیدا کرد و سکاندار کشتی پرتلاطم روان بر اقیانوس فرهنگ کردستانش کرد .

خانه ات آباد ما دکتر زارعی کوشا را که مردی با اخلاق است و از جنس اهالی همین حوالی است دوست داریم ، اما گویی تفکر دولت اصلاح طلبان بر سیطره ی فکری دولتمردان سیزدهم هم مانا شده است و باز برای گستره ی فرهنگ استان فرهنگی کردستان به قحطی مدیریت رسیده اند وشاید هم قحطی رجال _البته به تعبیر سیاسی اش _ چراکه شاهد بودیم علیرغم وجود خدایگان صاحب نظر فرهنگی و شایان و شایسته در استان و از فرزندان همین مرزو بوم ولی با اصرار افرادی که مدعی اند در انتصابات استان دخالت نمی کنند .

از استان همجوارمان مداحی از مداحان اهل بیت عصمت وطهارت ، که نه کارمند دولت بود و نه سابقه ی مدیریتی داشت ، بی آنکه پشیزی برای اعتراض اهل هنر و هنرمندان و اصحاب رسانه استان قائل شوند ، بر سریر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان جلوس نموده و پس از مدت کوتاهی بعنوان نیروی رسمی دولت حساس ترین پست فرهنگی استان کردستان در دستان یک غیر بومی قرار گرفت، واین درحالیست در جغرافیای ایران زمین در تاریخ بیش از چهار دهه عمر مبارک انقلاب اسلامی  به سختی دیده شده و یا شنیده شده که  مدیری از استان کردستان در یکی دیگر از استانهای دیگر یک پست مدیرکلی داشته باشد .

ماجرا به اینجا ختم نمیشود دیگر نهادهای فرهنگی هم باز مشتاق حضور مدیرانی از استانهای همجوار میشوند ، صدا وسیما ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اوقاف وامور خیریه و اینک حساسترین گلوگاه هنر این استان آکنده از هنرمند و هنر پرور یعنی حوزه هنری.

چه دهن کجی بالاتر از این به جوانان این استان که رزومه و بیلان کاری مملو از هنرمندی و نگارش و پژوهشگری دارند که باید یک دهه شصتی از استان همجوار وآنهم با حفظ سمت سکاندار حوزه هنری شود .

یعنی ابوالعجایبی که همزمان دو استان را مدیریت می کند و جوانان کردستانی در حسرت کار و یک منصبی که بوی اعتماد بدهد همچنان به گروهکهای تجزیه طلب نه بگویند و به نظام و رهبر خود وفادار بمانند و مورد بی مهری مسئولین قرار بگیرند ، هرچند انتظار داشتیم ابوالمشاغل استان این سمت راهم قبول میکردند ولی متاسفانه باز هم مدیر وارد کردیم بی آنکه صادر کرده باشیم.

نمیدانم اگر رهبر معظم انقلاب مجددا قصد سفر به استان کردستان داشته باشند بازهم کردستان را فرهنگی مینامند؟ مداح فرهنگی مان عزیزی را توامان همراهی میکند که با خود به استان کردستان آورده ودر تلاشی که به ثمر خواهد نشست قصد دارد که حوزه هنری راهم در سیطره ی خود قرار دهد و با انتصاب این یار غارش به دغدغه هنرمندان همچون اصخاب فرهنگ و رسانه پاسخگو باشد. کردستان چقدر برازنده ای برای شعار دادن ، در مسیر فرهنگ – استان فرهنگی کردستان…..

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.