• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

برگزاری جشن دهه امامت و ولایت در اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس ۱۳ آبان فرصتی برای ابراز انزجار از کشتار دانش‌آموزان در غزه مشارکت بانک مسکن در مدرسه سازی ؛ برای اولین بار در استان گیلان در شهرستان لنگرود اجرا می‌شود/ تامین اعتبار ساخت دو مدرسه توسط نماینده لنگرود زیارت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر از کارکنان بخش رادیولوژی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر شورای اشتغال شهرستان شیراز تشکیل جلسه داد پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جزء اولویت های کاری مراقبین سلامت طرح PVS یا انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد جوایز قرعه‌کشی سپرده بانکی ارزشمند (سبا) باشگاه مشتریان بانک پارسیان اهدا شد در بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمارستان میلاد مطرح شد؛ خدمات رایگان سلامت از مبانی ایجاد عدالت اجتماعی است اختلالات تلوبیون و فقدان راستی‌آزمایی! /ارائه خدمات درمانی مطلوب به فرهنگیان اولویت کاری دولت مردمی ایران قوی است/ تقویت همکاری آموزش و پرورش و بیمه دانا برای ارائه خدمات بیمه‌ای گسترده به فرهنگیان

4
در نشست رسانه‌ای و آیین رونمایی از پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران مطرح شد:

آینده رسانه به دنیای فناوری گره خورده است/ ترجمان «انسان رسانه» در طراحی پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران

  • کد خبر : 43680
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
آینده رسانه به دنیای فناوری گره خورده است/ ترجمان «انسان رسانه» در طراحی پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران
پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، نشست رسانه‌ای و آیین رونمایی از پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، صبح روز سه‌شنبه، ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در سالن اجتماعات معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نشست رسانه‌ای و آیین رونمایی از پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ابتدای نشست، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمایزهای دوره فعلی با دوره‌های پیشین نمایشگاه رسانه‌های ایران را تشریح کرد: فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و میلاد پیامبر عظیم‌الشان را تبریک عرض می‌کنم. بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران از ۲۹ بهمن ماه سال جاری در مصلی تهران برگزار و در این دوره، شاهد یک پوست‌اندازی و تحولات جدید خواهد شد. این رویداد مهمترین گردهمایی، هم‌اندیشی و پویشی است که با حضور رسانه‌های ایران برپا می‌شود. رویدادی که در شش سال گذشته، به علت کرونا و مسائلی از این دست متوقف شد. در دوره جدید فعالیت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اهداف ما احیای رویدادها از قبیل همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی است که در سالیان اخیر، فعالیت آنها متوقف شده‌ و از جمله آنها نمایشگاه رسانه‌های ایران است که به عنوان «نمایشگاه مطبوعات» شناخته می‌شد. برگزاری این نمایشگاه رسانه‌های ایران، مطالبه ای بود که در مدت اخیر، در سفرهای استانی و غیره، از جانب همکاران رسانه‌ای مطرح می‌شد و پیگیر این موضوع بودند. در تابستان سال جاری، جشنواره ملی رسانه‌های ایران برگزار شد و تفکیک جشنواره و نمایشگاه از یکدیگر صورت گرفت. قرار بود نمایشگاه رسانه‌های ایران در پاییز برگزار شود که به دلایل فنی، به فصل زمستان منتقل شد. شعار دوره بیست و چهارم نمایشگاه رسانه‌های ایران «نجستم همیشه جز از راستی» است.

او درباره توجه به فناوری در عرصه رسانه در دوره بیست و چهارم نمایشگاه رسانه‌های ایران عنوان کرد: گروه‌های مختلف رسانه‌ها از جمله رسانه‌های مکتوب و برخط، خبرگزاری ها و رسانه‌های نوین، گروه‌های دانش‌بنیان دعوت‌شدگان به رویداد اخیر هستند و این از ویژگی‌های دوره بیست و چهارم است. آینده رسانه به دنیای فناوری گره خورده است. گروه دیگری که در دوره فعلی به آنها توجه خواهد شد، فعالان رسانه‌ای هستند و یک غرفه بزرگ برای فعالان حوزه رسانه خواهیم داشت. حدود ۶۰۰ رسانه در بخش‌های مختلف نمایشگاه رسانه‌های ایران درخواست حضور داشته‌اند و از روزهای گذشته، ثبت‌نام نهایی آغاز شده است. بحث فناوری‌های نو در نشست‌های تخصصی مطرح خواهد شد. از پنج چهره ملی و بیست چهره استانی رسانه‌ای در بیست و چهارمین دوره تقدیر به عمل خواهد شد.

وی راجع به هزینه اجاره غرفه‌ها در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم هزینه‌ها کم باشد. به عنوان مثال برای یک غرفه ۱۲ متری مبلغ ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. امسال ما ۸۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم از رسانه‌ها حمایت شده که شامل یارانه‌ها، کاغذ و آگهی‌های دولتی بوده است. امیدواریم این‌رقم تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد. به جز این مبالغ حمایت‌های غیرمستقیم هم داریم و تعداد اهالی رسانه در سامانه جامع به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده و درصد قابل توجهی از آن‌ها در صندوق هنر بیمه هستند.

فرشاد مهدی‌پور حضور رسانه‌های بین‌المللی را در دوره اخیر رویداد چنین تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه این‌ دوره به‌صورت بین‌المللی نیست. اما با توجه به تحولات منطقه غرفه اختصاصی رویداد غزه پیش بینی شده که در آنجا تعدادی از رسانه‌های خارجی دعوت شدند، نمایندگانی از کشورهای روسیه، قطر، چین، لبنان و ترکیه در این رویداد حضور دارند. برای عموم بازدیدکنندگان هم در این بخش مواردی در نظر گرفته شده. ما از رسانه‌های بزرگ جهانی برای این دوره دعوت کردیم که هم در پوشش هم در مسائل آموزشی حضور داشته باشند.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان پایانی درباره نقشی که نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌تواند در ایام پیش از انتخابات ایفا کند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در هفته پیش از روند انتخابات خواهد بود و بخش اصلی بازتاب‌دهنده انتخابات هم همان‌طور که می‌دانیم، رسانه ها هستند. نمایشگاه رسانه‌ها در این‌زمینه و اجرای پرشور انتخابات اثرگذار خواهد بود و به تبادل ایده‌ها و نظرها می‌انجامد. حوزه‌های رسانه‌ای هم پیش‌بینی لازم را در این زمینه کرده‌اند.

احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در تشریح برنامه‌های نشست تخصصی نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: کمیته رویدادهای نمایشگاه رسانه‌های ایران تاکنون ۳۰ نشست تخصصی و حداقل ۳۲ نشست تخصصی برای نمایشگاه برنامه‌ریزی شده که در چند پهنه موضوعی برگزار می‌شود. ۴ کارگاه تحت عنوان «اسرا» به معنی «ارتقای سطح رسانه‌های ایران» برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها در واقع تجربه آموزشی جدیدی است و ما در تلاش هستیم بهترین اساتید حوزه ارتباطات را برای این کارگاه‌ها دعوت کنیم. نشست‌هایی تحت عنوان «به وقت رسانه» با محوریت ارتباطات، رسانه و روزنامه نگاری به صورت تئوری، نظری و عمومی برگزار خواهد شد. در بخش دیگری که به عنوان «کتاب رسا» طراحی شده است، کتاب‌های جدیدی که در حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری نگاشته شده، رونمایی و پیرامون آنها گفت‌وگو می‌شود. در نهایت اینکه چهار نکوداشت برای بزرگان عرصه رسانه برگزار خواهد شد.

محمد روح‌الامین راجع به پوستری که برای بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران طراحی کرده است، بیان کرد: من اعتقادی به توضیح درباره اثر ندارم چون که خودش باید گویا باشد. سعی کردم اثری سورئال طراحی کنم که نگاهی به رسانه جدید داشته باشم. در قدیم، همیشه از نمایشگاه مطبوعات صحبت شده است و رسانه‌های جدید شباهتی به رسانه‌های قدیم ندارند چون شبیه یک ربات هستند و ما صدا و تصویر از آنها و قابلیت‌های دیگر داریم از اینرو من این را به این شکل تفسیر کردم. روزنامه‌ای که تبدیل به بلندگو شده است و صدا و تصویر ضبط می‌کند. این تصویر می‌تواند ترجمان «انسان رسانه» باشد. در نهایت، یک اثر سورئال برای نمایشگاه رسانه طراحی شده است. نترسیم از اینکه بخواهیم برای یک رویداد فرهنگی اثر گرافیکی طراحی کنیم و آن اثر گرافیکی، اثر ویژه‌ای باشد.

با اتمام بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران، پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و محمد روح‌الامین طراح گرافیست مطرح کشور و‌ طراح پوستر بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران رونمایی شد.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از ۲۹ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه سال جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.